Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2557415
Ja ik ben zeer tevreden, net weer 3 kg kipkk en 1 kilo eendkk er doorheen gejast. 3 Kwartier werk, van snijden en hakken tot portioneren en in de vriezer leggen.
Door Cindy de Wolf
#2579514
Vanaf heden gaan we het anders doen wbt het bestellen van de schijven. In vriendlief zijn huidige rooster is het nagenoeg niet mogelijk om de schijven te maken. Domweg omdat de werktuigbouwdocent ook aanwezig moet zijn ivm veiligheid, dus ze moeten al samen een tussenuur hebben, het apparaat moet vrij zijn van leerlingen en hoe verder in het schooljaar...Op dit moment betekend dat er soms alleen tijd is en dan echt maar een momentje op woensdag. Vriendlief wil van de druk af. We gaan het dus als volgt doen; hij maakt schijven als dat uitkomt en ik zet in dit topic neer zodra er schijven zijn en hoeveel er (nog) zijn.
Verder is ook het staal duurder geworden dus de schijven kosten vanaf heden € 32,50 inclusief verzendkosten.
Door Perdita
#2587052
Hoi Cindy, ik heb net een pb gestuurd ivm de schijf, en nu pas lees ik dit  :).
Ik wil er dus graag eentje, dus je laat maar weten wanneer er weer op voorraad zijn.

Ik heb net een kenwood MG700 besteld, op Amazon.de. Daar kosten ze nu 201 euro. 204.38 euro met verzending erbij.
Door Linsey
#2588197
Annemarie Rijnveld schreef: Nah, ik sta echt paf.
In ieder geval, de elektrische vleesmolen moet nog even wachten tot volgend jaar, ik heb een boel dingen op mijn wenslijstje staan en echtgenoot begint de zenuwen te krijgen.
Ik ga eerst de crockpot van @Sylvia aanschaffen en de Baggenbelt van @Anne in Duitsland.
De kenwood is deels aluminium en deels RVS, staat ook gewoon in de technische informatie:
Built with a die-cast aluminium body, a stainless steel screw and mincing attachment.
Laatst gewijzigd door Linsey op vr 01 feb 2013, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2593002
[quote="Mister B."]
Zou de Kenwood dit aankunnen denken jullie ?
Geitjes van 1 a 3 weken oud ......(foto's staan in topic)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... cseen.html
[/quote]

de Kenwood kan dat aan  ;)
wel moet je er  rekening mee houden dat je de delen zo klein moet maken dat ze door de invoeropening passen
Laatst gewijzigd door nova op wo 06 feb 2013, 06:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#2593031
[quote="lauraV"]
jammer dat de kenwood zo een kleine invoeropening heeft  :-\
[/quote]

Dat hebben ze allemaal, schijnt vanwege veiligheidsoverwegingen te zijn. Kan me er wel iets bij voorstellen als je ziet wat de Kenwood allemaal aan kan. En dan heeft de Kenwood al een grotere opening dan de Bomann bijvoorbeeld.

Als je grotere opening wilt zul je echt moeten kijken naar hobbart ofzo.
Overigens kan er genoeg door de Kenwood zonder kleiner te hoeven maken.
Gebruikersavatar
Door pike
#2593812
Nou vooruit dan maar. Op aanraden van Cindy zet ik mijn ervaringen neer.

Een van mijn honden heeft problemen gekregen met botverteren (waarschijnlijk ten gevolge van medicatie). Dus ik wou voor hem gaan malen en ben op barfplaats op zoek gegaan naar info, en in dit topic terecht gekomen. Naar aanleiding van de vele positieve geluiden over de Kenwood ging ik ervan uit dat dat DE machine was die ik moest aanschaffen, tesamen met een aangepaste schijf van Cindy. In december heb ik beide besteld. De schijf had ik snel in huis (hulde aan Martijn), de molen liet de nodige weken op zich wachten, maar aan het eind van week 3 werd hij dan toch bezorgd.
Het betreft deze molen: KENWOOD VLEESMOLEN PRO 2000 EXCEL MG 700 (002)

Het eerste wat opviel was dat de schijf van Cindy dikker was dan de bijgeleverde schijven. De bijgeleverde schijven worden tegenwoordig dunner gefabriceerd. Maar voor de werking maakte dat niet uit.
Vol enthousiasme sloegen we aan het malen. Voor de eerste keer had ik konijnkarkasjes (van die borststukjes), kipruggetjes en parelhoenkarkas laten ontdooien. Alles in smalle repen geknipt zodat het door de vulopening kon. Ik begon met het konijn en dat ging snel en goed erdoor  :D vervolgens de kipruggetjes die gingen er ook goed doorheen. Toen het parelhoen en daarmee had ik  een probleem, die bleef telkens vastzitten, wou er niet lekker doorheen. Uiteindelijk heb ik dat in ieniemienie stukjes moeten knippen en zelfs toen zat het nog regelmatig vast. Maar, aan het eind was alles vermalen. Het had me wel heel veel tijd gekost. Ik ging er van uit dat het parelhoen misschien wel erg hard was, aangezien ik sommige stukken nauwelijk met de snoeischaar kleiner kreeg. Het borstbeen echter was toch bepaald niet hard en dat wou er ook niet door. Na deze ervaring echter kon ik me niet voorstellen dat er een hele kippenpoot of een haaskarkas doorheen kon gaan. Volgens Cindy moest dat echter gemakkelijk kunnen.

Een week later een nieuwe sessie. Ik had nog wat konijnkarkas en kipperuggetjes, die zou ik eerst doen, wetende dat dat gemakkelijk ging. En om te proberen had ik een zakje met (dunne) ganzenekjes en een kilo haaskarkas ontdooid. Het konijn en de kip ging gewoon weer goed. Vervolgens de ganzenekjes genomen, denkende dat dat gemakkelijker zou gaan dan het haaskarkas. De nekjes gingen er aanvankelijk doorheen, maar bij de een na laatste stokte de boel. Ik dacht eerst dat het vast zat en zette hem in zijn achteruit, maar toen zag ik dat de schroef niet draaide. Ik heb toen alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en weer in elkaar gezet. maar helaas, de schroef draaide niet. De motor wel, dus waarschijnlijk is de aandrijving stuk. Dat was flink balen. Net voor de tweede keer in gebruik en gelijk stuk.  :-X >:(

En nu lees ik dat er hele geitjes (uiteraard in stukjes gesneden) door kunnen, nou ik snap er helemaal niets van dat was met de mijne nooit gelukt.

Ik wil niemand die een molen wil kopen of net gekocht heeft de schrik op het lijf jagen. Ik lees hier zo veel goede resultaten. Maar het kan dus ook anders gaan. Ik weet nog niet wat er met mijn molen aan de hand is. Aangezien ik er garantie op heb gaat hij terug naar de leverancier, vrijdag a.s. lever ik hem in. Ik zal dus nog even moeten afwachten.

Volgens Cindy maakt het mogelijk wat uit of het een (001) of (002) is. Mijn vraag nu: Wie heeft er inmiddels allemaal een 002 die zonder problemen maalt????
Door Cindy de Wolf
#2593835
Waar jouw machine op stuk gelopen is, is echt bij niemand nog gebeurt. Het moet dus in mijn ogen bijna wel een maandagmorgenmonster zijn :-\ :'( Hopelijk weet je het snel zeker zodra je een nieuwe machine hebt want daar ga ik toch wel vanuit.
Door Parelridder
#2593840
Jeetje wat ontzettend balen! En idd haaks op mijn ervaring, nooit eerer gehoord ook. 'k Heb geen idee welke ik heb :-\ Waar vind ik die info?
Hopelijk wordt het defect gauw verholpen en ga je daarna net zo kunnen genieten van het apparaat als ik!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door