Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2009061
Over iets meer dan een half uur vertrekken we met Woody naar de DA in Eersel.
Ik heb alles al klaar liggen en ben erg benieuwd wat er allemaal gaat uitkomen en hoe hun oordeel is over de foto's, maar ook wat de aanvallen van een 3 weken terug geweest zou zijn, kan zijn en hoe we dit gaan onderzoeken.
Ik ben een tikkeltje zenuwachtig, geen idee waarom ;)

We houden goede hoop, afgelopen weekend heb ik de papa van Woody & Nina weer gezien, de oude brompot is 12......
#2009553
Na een lange en vermoeiende dag die anders ging dan gepland toch nog even voor het slapen gaan een update van ons bezoek aan de dierenkliniek te Eersel met Woody.
Wat een uitstap en gedoe is dat zeg :lachje:
Het was namelijk mega druk, er waren twee spoedgevallen en een hele hoop (grote) honden. Goede les voor Woody & baas. Elke hond die hij tegenkwam moest hij zich even laten zien, even in die riem hangen, een keer blaffen, een keer piepen en een keer huilen. Geen haar overeind......, daar dacht hij nog niet aan. Maar wat een indruk en kabaal liet hij achter bij andere mensen.
Eenmaal de honden gezien, de tweede keer liep hij er straal voorbij....op zoek naar een nieuwe hond om te imponeren :eigenwijs: 


Goed nu de medische kant:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,86229.0.html

Epilepsie?
In eerste instantie is naar zijn hart gekeken door middel van een echo aangezien de DA een onregelmatige hartslag voelde, gelukkig was dit allemaal goed en was dit puur de spanning en de indruk.
Zijn oren zijn nagekeken, aangezien hij flinke oorontsteking heeft gehad een half jaar geleden. Dit zag er perfect uit, dus ook dit was niet de oorzaak. Ook zijn oog reactie is getest, dit was goed, dus het kon ook daar niet aan liggen.
Daarna bloedonderzoek (uitgebreid) om de rest uit te sluiten. Ook dit zag er allemaal keurig uit.
Conclusie is eigenlijk dat ook de dierenarts verwacht en uitgaat van epilepsie, dan wel de lichte vorm, wat verklaart dat hij geen urineverlies had dan wel geen braaksel uitspugde op die momenten.
De vorige DA dacht aan zuurstof te kort, daar dacht deze DA totaal niet aan.
Het is iets, wat we gewoon rustig moeten afwachten. Wanneer deze aanvallen 1 x per maand voorkomen, is het tijd voor nader onderzoek en gepaste medicatie.

ED
Zowel Hanneke als Maarten hebben de foto's bekeken, ze kwam niet blij terug.....hoopte heel even dat de reden daarvan was dat ze de cd-rom niet kon openen. Maar helaas, het zag er heel slecht voor hem uit.
Woody heeft volledige ED, wat wil zeggen dat hij zowel LPC, LPA en OCD heeft aan beide ellebogen :huilen:
Dit heeft hij dus al vanaf dat hij heel jong was......hadden we maar......wisten we het maar eerder....
Deze DA dacht anders over de operatie. Zij was er van overtuigd dat ze de losse stukjes bot konden verwijderen, wat hem minder zou gaan irriteren en dus kans gaf op minder ontstekingen en een lagere dosering medicatie aankomende tijd (hij zit nu al op de volledige dosis).
Genezen, dat doet hij niet, de artrose die erbij komt is niet te genezen, maar het verwijderen van de losse stukjes bot op de ellebogen kan hem wel helpen minder pijn te hebben en minder vaak ontstekingen, het kan zijn leven rekken.
Het rennen, spelen, vliegen en alles wat hij altijd heeft gedaan, is hoe dan ook afgelopen. Hij mag kilometers naast de fiets, maar het spelen van rechts naar links, het snel draaien, stoppen, over de grond rollen met Nina.....dat is eigenlijk het aller slechtst voor hem. Natuurlijk zijn we de honden hier al enige tijd in aan het begeleiden, gas terug nemen, Nina die niet mag uitdagen......maar ja....volledig voorkomen....dat lukt nog niet.
Woody zal dus komende tijd een operatie ondergaan......en wij hopen dat hem dit zal helpen en dat hij op die manier nog heel lang bij ons mag zijn.

Tot zover :zwaaien:
#2010029
Tegen pijn en ontsteking wat we nu gebruiken, na de operatie zal hij deze in lagere dosis mogen hebben uiteindelijk.
Hij zit nu namelijk al op de volledige dosis.
Medicatie bij epilepsie is op dit moment niet nodig, wanneer hij 1 x per maand zo'n aanval krijg, is het ander verhaal.

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik er allemaal nog over kan zeggen, het is gewoon zwaar *(^&*^@&#^.
#2010771
Ach Marjan wat een nare diagnose...  :'(

Onderstaand schrijf ik kort het verhaal over ED bij Kira... om jou te laten zien dat er goede verbetering mogelijk is.
Kira (nu 2,5 jaar oud) is nu ruim een jaar geleden geopereerd aan ED. Bij haar zij ook losse stukjes bot verwijderd ter grootte van een fllinke knikker!!!
Vooral de revalidatieperiode vond ik zwaar: een jonge hond strikte lijnrust geven en niet laten spelen met haar grote vriendin Luka.
Gelukkig hebben we dit braaf weten vol te houden.
In het begin kreeg ze Previcox als pijnstiller en ontstekingsremmer. Daar ben ik enige tijd gelegen al mee gestopt aangezien dit niet zo goed is voor lever en nieren. Wel krijgt ze nu elke dag Synoquin of groenlipmossel ter ondersteuning. Verder voldoende omega 3 vetten en clorella.
Eigenlijk gaat t nu aardig goed. Ze kan zeker een 3 kwartier lopen maar dan moet ze geen gekke bewegingen maken, dus altijd opletten wanneer ze speelt met andere hondjes. En nooit meer met ballen gooien... Toch denken we dat ze gelukkig en zonder al te veel pijnklachten door het leven gaat. En als ze toch een keer een verkeerde beweging maakt, dan krijgt ze toch weer een half tabletje Previcox.
Ik merk wel dat ze haar geopereerde elleboog niet volledig meer kan strekken  :'(.

Marjan, ik wens jou en Woody heel veel sterkte!  :-*
#2011244
Allemachtig Marjan... wat een diagnose voor jullie kerel.
Ik kan weinig anders doen dan jullie een hart onder de riem steken, meid.
Is het misschien een idee om met Woody ook "denk spelletjes"a la Nina Ottoson te gaan doen? Hierin kun je dan ook Nina betrekken.
#2013877
He bah, :'(
Dat is niet waar jullie op hoopten. Toch heel erg ernstig. Voordeel bij deze Da is wel dat ze hem operatief nog zodanig kunnen helepen dat het minder pijn zal gaan doen. Weten jullie al wanneer jullie hem gaan laten opereren?

oo ik heb hier thuis 2 van die bordspelletjes alla Nina Ottoson (ander merk) liggen. Deze mag je gerust een keer lenen als je wilt. Ik heb ze toen met Kaio's tijdelijke blessure ook gebruikt.

Sterkte  :-* en geef Woody een extra knuffel van mij  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door