Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1964631
Ik krijg van mijn poetsvrouw af en toe hertenpootjes. Daar zit nog best wat vlees aan en de honden vinden het heerlijk om op te kauwen. Het zijn natuurlijk wel dragende botten, maar wel heel klein. Ik denk dat het ree is. Kan dat veel kwaad om te geven? Ze eten de botten niet helemaal op, ze knabbelen er wel regelmatig aan.
Door Tommie
#1964692
ik zelf zal dat niet doen idd omdat het dragende botten zijn en dat is slecht voor hun tanden.omdat het hard is kunnen ze af breken of slijten. ook als er een groot stuk af breekt en ze eten het op kan het slecht verteren.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1964884
Ik denk dat je dit voor jezelf moet beoordelen ;)
Ze zijn te hard om op te eten zoals je omschrijft.
Maar ik zou niet al te dikke hertenpootjes hier ook wel aan 2 honden durven geven van deze weet ik zeker dat ze niet doorknauwen en het laten liggen zodra het te hard is.
Dat kan alleen jij beoordelen of dat ook voor jou honden geld  ;)
Als ze er veel van opeten zou ik er wel opletten dat ze niet teveel bot binnenkrijgen.
Door spickenstef
#1964932
ik zou ze dus aan spickel wel geven en aan Quin niet spickel knabbeld heel mooi en als het te hart is laat ze het liggen Quin daarentegen zou inderdaad z'n tanden kapot bijten . Dus jouw ervaring met je hondjes geeft hier de doorslag
Door hannabelgje
#1964989
Nou ja ze eten ze dus niet op, de stukjes die eraf komen met knagen heb ik laatst opgezogen dus die eten ze niet op. Als het af en toe is dan zal het met de slijtage van de tanden wel meevallen denk ik. En echt lang zal Frank niet meer hoeven te doen met z'n tandjes denk ik.
Dan zal het voor af en toe wel ok zijn denk ik.
Door nienk
#1964996
joh, als Frank er van geniet en het  goed gaat, dan zou ik ze lekker af en toe geven!! van Reus weet ik ook dat hij te harde stukken laat liggen, hij kreeg een heel enkel keer wel dragende lamsbotten (gratis van de islamitische slager, 'iets voor de hond' is bij hun een runderknie, gelukkig weten ze nu dat mijn hond meer maatje lamsknie is..), en dat vind hij heerlijk en knabbelt er netjes aan. dus, ja het is een risico, en ja het is niet zo goed voor de tandjes, maar als het goed gaat...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door