Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1962840
Ik ben nu een maand aan het barfen.
Koop elke keer een hoeveelheid in en verdeel dit in zakjes.
Per dag levert dat wel 8 zakjes op.
Eerst gooide ik onervaren hierin, deze in de prullenbak.
maar iedereen hier in huis begon te klagen als de bak open ging.
maar ja elke keer naar buiten is ook wat. Dus stopte ik de vieze zakjes in een schone zak en knoop deze dicht.
Ook dat hielp niet, dus de zak met vieze zakjes toch naar buiten in de container.
Maar oeh... de container stinken! Wat moet dat dan van de zomer? Mijn man roept al dat ik een bordje aan de weg moet plaatsen,
"Te Koop: maaien om mee te vissen".
maar alle gekheid op een stokje, hoe hebben jullie dat afgelopen zomer opgelost?
Ik probeer al het vlees bevroren uit de zakjes te halen zodat er niet zoveel restvlees achter blijft, maar dat helpt dus maar iets.
Als ik alles in bakjes zou doen is de vriezer zo vol. Ik heb zelfs al zakjes uitgespoeld, maar dan heb ik weer zoveel volume in de container.
Er zijn hier vast mensen met hetzelfde probleem.
#1962856
martine-tom schreef: Plastic moet je hier apart aanbieden dus ik gooi alle zakjes in een grote zak en als het gaat stinken lever ik het in.
Scheiden jullie geen plastic dan?
In dat geval is het opgelost...
Bij ons wordt het plastic ook apart ingezameld, maar het is hier wel de bedoeling dat je schoon plastic in de container gooit. Anders wordt het alsnog een verzamelplaats van mades, maar dan in de plastic-container  :D
Door Martine-Tom
#1962858
*Natasja* schreef: Bij ons wordt het plastic ook apart ingezameld, maar het is hier wel de bedoeling dat je schoon plastic in de container gooit. Anders wordt het alsnog een verzamelplaats van mades, maar dan in de plastic-container  :D
hier stond in de papieren, wel leeg maar niet schoon, daar hou ik ze aan :biggrin2:
#1962908
Ik haal de porties als ze nog bevroren zijn uit de boterhamzakjes. Het dooivocht is dan ook nog bevroren en zit nog aan de portie. De portie gaat in een voerbakje in de koelkast. Het zakje zit dan weinig tot geen vocht aan en gaat gewoon in de vuilbak en geen maden.
Ik heb overigens geen kliko, want ik woon in A'dam. Als mn vuilniszak vol is (1x per week) zet ik hem in de gang voor de poetsvrouw om deze weg te gooien in de klep.
#1962999
Ik heb alle porties ook in plastic zakjes zitten en doe de lege zakjes (2 per dag) in een oud serveerwonder van Tupperware (Marktplaats!). Als deze vol is pak ik een diepvrieszakje en dan pak ik alle zakjes beet, net als wanneer je met een plastic zakje poep opruimt. Dan gaat dit in de diepvries en als hier het plastic weer opgehaald wordt (1 x per maand) dan gaan alle lege zakjes uit de diepvries op het laatst in de plastic-ophaal-zak.

Ik heb nog een 2e serveerwonder staan waarin ik zomers het eten voor de honden ontdooi. Nu is het vrij koel in onze bijkeuken en leg ik de zakjes in hun voerbak te ontdooien maar zomers wordt het heel warm in onze bijkeuken en dan ontdooit het iets geleidelijker in het serveerwonder, anders loopt de barf de bak al uit voordat de doggies het op kunnen eten.  :D

Aangezien ik door deze manier van voeren al veel meer plastic gebruik dan eerder, probeer ik nóg meer plasticverbruik door barf te voorkomen.
#1963000
8 zakjes /dag, hoe vaak voer je?!  Misschien kan je grotere porties maken? Verschillende soorten vlees/orgaan kan je ook samen invriezen.

Verder doe ik het met vleesbot net als koekje, maar orgaan & spiervlees vries ik in in muffinbakken. 2 treeën van 12 muffins, daar gaat bijna 3 kg per ronde in(100-120gr per muffin = 1 maaltijd). Vervolgens in een plasticzak (ronselen bij tankstations ed), aan elke zak hangt een label met wat er in zit. De muffins worden vervolgens ook weer in een bakje ontdooid.
De plasticzakken gebruik ik tot ze eens scheuren, dan gaan wel pas uit de vriezer de dag voor de container aan de straat moet.
#1963106
Ik spoel vaak(niet altijd hoor) de zakjes en gooi het in de zak die voor plastic is en dan na 2 a 3 dagen gooi ik het in de container voor plastic loop ik toch langs als ik met de honden uitga ;)

Als het erg warm is dan ga ik wat vaker naar de plastic container of doe ze even in de vriezer terug.

Je kan van die zakjes kopen waar je luiers in kan doen , die hebben een luchtje misschien is dat handig?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door