Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1962573
Ik ben assistente bij een dierenkliniek, en we hebben afgelopen week uitleg gehad over de nieuwe uiteraard verbeterde lijn van Hills brokken. Nu hebben ze meerdere dieetvoedingen ( zoals lichtverteerbaar, en anti tandsteen) in 1 brok verwerkt. Gelukkig is ook 1 van de toevoegingen in kitten brokken dat ze helpen bij immuniteit. En de weerstand van deze beestjes dus beter wordt! Ja ja en daarvoor hebben ze DHA  toegevoegd. Dit kan helpen bij ontwikkeling van hersens en gezichtsvermogen. En gelukkig is je weerstand veel beter als je hersens wat meer ontwikkeld zijn!! ;)
En uiteraard zal DHA wat goeds voor het lichaam kunnen doen, maar ben toch wel heel blij dat het gewoon in de vette visjes zit die mijn hondjes krijgen! :biggrin2:
Ik weet dat het geen zin heeft om hier tegen in te gaan, kan de discussie best aangaan met de vertegenwoordiger maar hij veranderd echt niet van gedachte, en ik al helemaal niet!!
Gelukkig weet ik beter, en ondertussen weten de vertegenwoordigers dat ook. Want toen ze ons voor een inkoopprijs een van hun producten aan konden bieden heb ik er meteen bij gezegt dat ik al het beste voer heb dat er is, RAUW!!
En uitgepraat waren we... hihi
Door stephany
#1962668
Ze weten dat ik zelf helmaal voor rauw ben, en vinden zelf ook in sommige gevallen het een betere oplossing is. Uiteindelijk winnen de comercieele brokken het helaas toch wel van het rauw voeren, maar ben wel bezig met bepaalde protocollen op te zeten voor b.v rauw en allergieen en rauw met blaasproblemen e.d. Dus hoop ze hier mee toch een beetje in de goeie richting te sturen.
Laatst gewijzigd door stephany op do 10 mar 2011, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#1962672
Haha ik kan het helemaal voor me zien :biggrin2:

Ik vind het gewoon jammer dat da's je geen keus laten.
Ze hoeven van mij niet eens rauw te promoten, ieder zijn ding, maar laat mij de keus, ga me niet dwingen brokken te kopen als 1 van de beesten wat mankeerd maar leg gewoon uit waar voeding aan moet voldoen en dan pas ik het zelf wel aan...
Maar ja, aan rauw is niks te verdienen he ;)
Door Nathascha
#1962745
;D
Tja er blijven mensen die halsstarrig volhouden dat brok toch ecth beter is voor div. ziektes.
Gister had ik nog een gesprek met een vrouw. Die gaf ook vlees  ;) ja blikvlees ;) ik vroeg haar wat er in zat. Qua ingredienten. ;D ze begon zelf al smakelijk te lachen. 4% lamsvlees. :D Ik vroeg haar wat er voor de rest in zat. Toen kwam ze erachter dat ze eigelijk allemaal deegballetjes aan haar hond aan het voeren was. het was erg mooi om te zien hoe iemand opeens nadenkt, wat hij of zij aan zijn hond voert.
Door wax
#1962748
Hehe, wij hebben gelukkig een dierenarts (welliswaar voor zover ik weet een brokkenmens) die zelf wel wat aan de brokken verdiend, maar de mensen volledig vrij laat met welk merk ze voeren. Als ze maar 'goed' zijn. Het is iemand die liever heeft dat de mensen goed voor hun dier zorgen dan de mensen aan te zetten dure zaken en nutteloze zaken aan te smeren. Heb toch wel veel respect voor zo'n manier van werken. Zeker aangezien er een totaal ander soort dierenartsen bestaat die liever hun portemonee voeren...

Binnenkort beginnen we hier met vers vlees te voeren. Ben echt benieuwd naar haar reactie als we met de poezen op periodieke controle zullen gaan.
Door Martine-Tom
#1962772
mijn moeder was gister weer aan het zeuren over "die onzin" oftewel rauw voeren.
Gewoon brok was het best.
Toen ik haar vervolgens vroeg of ze het normaal vind dat honden alleen maar brood (graan) met een beetje (4% in haar geval) vlees aten...
Nee dat nou ook weer niet...
Dus is brok nou nog steeds beter?
Nee maar wel makkelijker ::)
Ze heeft dus een maltezer met enorm veel jeuk en overgewicht (2 tot 3 kilo ::)) maar ze wil dus echt niet luisteren...
Door stephany
#1962945
martine-tom schreef: mijn moeder was gister weer aan het zeuren over "die onzin" oftewel rauw voeren.
Gewoon brok was het best.
Toen ik haar vervolgens vroeg of ze het normaal vind dat honden alleen maar brood (graan) met een beetje (4% in haar geval) vlees aten...
Nee dat nou ook weer niet...
Dus is brok nou nog steeds beter?
Nee maar wel makkelijker ::)
Ze heeft dus een maltezer met enorm veel jeuk en overgewicht (2 tot 3 kilo ::)) maar ze wil dus echt niet luisteren...
Hier een beetje het zelfde verhaal, mijn moeder voerde altijd al brok ( lasa apso en shi-zu) en vond het wel altijd interresant wat im vertelde. maar brok was toch wel heel makkelijk en niet zo vies. Toen ze ondekte dat kvv eigenlijk helemaal niet vies is, net zo handig en niet eens duurder is was ze over. haha je had haar moeten horen!! wat zien ze er mooi uit he, oww wat poepen ze weinig, en wat een schone tandjes!!

Even voor de duidelijkheid, de dierenarts waar ik werk laat gelukkig iedereen in zn waarde kwa voeren. Als mensen zeggen dat ze rauw voeren vinden ze het prima. Alleen vanuit zakelijk gezien is het natuurlijk altijd handig als mensen dan toch op brokken staan, je ze op een merk hebt staan waar jezelf ook nog iets aan verdiend. Uiteindelijk moeten klinieken een groot deel van de winst toch halen uit, voer, inenten, ontworming en ontvlooiing. Dus zelfs al zou ik ooit in een pro Barf kliniek gaan werken ( of hoe je het ook mag noemen :P)dan nog kom je met deze dingen in aanraking. En ik zeg ook niet dat het slecht is, maar er zijn genoeg natuurlijke middelen om de gezondheid van je hond of kat optimaal te houden. Soms is het tegenstrijdig in mijn werk, maar aan de andere kant, zijn er ook zoveel leuke en goeie dingen die we kunnen doen voor de dieren die er komen.
En als mensen mij vragen of ze ook rauw kunnen voeren, krijgen ze zeker een EERLIJK antwoord! Dat is wat ik dan weer kan mee geven aan een klein deel van de klanten.
Door Patj88
#1964383
De meeste DA's kennen nog niet zoveel over rauwe voeding.
En houden hun stevig vast aan hun dieet-brokken.
Mijn DA spreekt me ook steeds aan over varianten van hills of eukanuba die ik eens zou moeten proberen.
Maar als ik zeg dat is liever voor vers kies laat ze het er wel bij en zegt ze: "zolang hij het er goed op doet mag je voeren wat je wil" :)

Ik heb ooit hills voor pups gegeven en was hier niet over te spreken. Dunne ontlasting, schilfers en veel talg.

Btw mooie beauceron ! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door