Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wolfdolf
#1961560
Een vriend van me heeft een kangal van 6 maand en 60 kg.
Hij is nog een pup, maar is al heel groot.
Het is een hond die alles binnenschrokt, zo snel mogelijk.

Hoe begin je eraan om zo'n hond duidelijk te maken dat hij goed moet kauwen op vleesbot en niet alleqs zomaar kan inslikken?
Is het een goed idee om hem om te beginnen enorme stukken ribbekas of een geheel prooidier te geven, zodat hij het niet kan inslikken?
Hij eet droogvoer maar heeft al vaak pens , kvv en vleesmixen gekregen en had daar geen probleem mee.(verteringsgewijs)
Door nienk
#1961618
sowieso eerst een tijdje alleen gemalen dingen aanbieden, zodat het verteringsstelsel kan wennen aan rauw vlees, voordat hij bot gaat geven.

ik heb Reus echt moeten leren knagen, vasthouden, zodat hij wel moest knagen en niet een eendennek in 1 keer door kon slikken. maar ja, die hond van je vriend is letterlijk 10 keer zo groot, dus daar moet je wellicht een andere tactiek bij toe passen.
Door orinake
#1961643
Ik zou vleesbot vasthouden...
Als het echt een schrokker is kleinere stukken aanbieden zodat ze zeker niet vast blijven zitten als hij te snel doorslikt.
Alhoewel het bij men Centa net nodig was om lappen van 1kg te geven, zodat ze wel moest "knabbelen"
Door smulpaap
#1961768
Geschrok is ook te voorkomen door de hond eerst het portie spier of orgaanvlees te geven ..... wat dan ook bv in stukjes van 3 tot 5 cm gesneden kan worden . Ik heb het met mijn honden zeker in het begin ook wel gehad hoor dat schrokken . Maar nu eten ze allemaal heel beheerst . Mijn honden accepteerden gelukkig wel dat ik het vleesbot vasthield ,en zo konden we rustig aan oefenen op verschilllende soorten vleesbot
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door