Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1961631
nienk schreef: als ze ook zo sukkelt buiten, niet spelen, niet graag lopen, zou ik toch denken dat er meer aan de hand is hoor. heeft ze koorts? hoe is de ontlasting? drinkt ze wel? ergens pijn?
Goh ziek denk ik niet dat ze zal zijn aangezien ze de gewone barf spullen wel eet?
En enkel de mixen niet?
Kan goed zijn dat ze de mixen niet graag eet he...
kan je eens proberen hoe ze reageert als je ze volledig op barf zet zonder de mixen?
Ik las ook dat ze 1100g krijgt per dag. Helpt het niet als je ze 2x per dag geeft?
Door nienk
#1961634
volgens mij heeft ze andere dingen ook niet willen eten, als ik zo in de eerste post kijk. en volgens mij hoort een gezonde hond niet zo sloom te worden als de TS beschrijft van een dagje niet eten.
Door orinake
#1961649
nienk schreef: volgens mij heeft ze andere dingen ook niet willen eten, als ik zo in de eerste post kijk. en volgens mij hoort een gezonde hond niet zo sloom te worden als de TS beschrijft van een dagje niet eten.
Van de 6 dagen die hier beschreven staan heeft ze er 2 gegeten... Je zou voor minder paraplu zijn.
Verder zijn het de mixen die ze weigert (sommige honden weigeren gemalen vlees) en geitenvlees als ik het goed onthouden heb (geit heeft een speciale smaak die niet elke hond wilt)....
Aangezien ze de kip en de pens wel goed eet stel ik me meer de vraag of het niet ligt aan de diersoorten die gegeven worden en de manier waarop (de mix)
Door wolfdolf
#1961735
Je moet heel wat consequenter zijn met haar voeding.
Als ze niet eet, geef je haar twee dagen niets en probeer het dan opnieuw.

Probeer ook altijd op een ander tijdstip eten te geven.

Je kan ook beginnen met niet elke dag eten te geven.
Nu mijn hond loops is en niet kan rennen in het bos geef ik misschien 2 keer per week te eten.
Van de 6 dagen die hier beschreven staan heeft ze er 2 gegeten... Je zou voor minder paraplu zijn.
honden zijn geen mensen he
Voor honden is dat helemaal geen probleem, het is zelfs gezond om vaak lange vastenperiodes in te lassen.
Laatst gewijzigd door wolfdolf op wo 09 mar 2011, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#1961844
wolfdolf schreef: Je moet heel wat consequenter zijn met haar voeding.
Als ze niet eet, geef je haar twee dagen niets en probeer het dan opnieuw.

Probeer ook altijd op een ander tijdstip eten te geven.

Je kan ook beginnen met niet elke dag eten te geven.
Nu mijn hond loops is en niet kan rennen in het bos geef ik misschien 2 keer per week te eten.
honden zijn geen mensen he
Voor honden is dat helemaal geen probleem, het is zelfs gezond om vaak lange vastenperiodes in te lassen.
Een hond die niet gewend is van de te vasten kan hier echt niet tegen hoor..
Er zijn er zelfs die niet tegen 1 vastendag kunnen...
De mijne kunnen hier perfect tegen, maar zij kregen op brok ook maar 6 op 7 dagen eten... En das nu niet anders...
#1962214
Het zou heel erg goed kunnen dat ze loops moet worden, dan gaat Zoë ook vreselijk mutsen met haar eten. Wat ze normaal goed eet lust ze dan ineens niet meer. Ik houd er rekening mee (ja ik ben een watje) en geef haar te eten wat ze wel wil in die periode. PMS is ook echt geen pretje  :biggrin2:
Als ze klaar is met loops zijn dan eet ze ineens weer normaal(voor haar doen dan)
Bij dingen die ze niet zo graag eet houd ik haar voor de gek door het te mengen met iets wat ze wel graag heeft. Dan eet ze het vaak wel op.
Door leoindy
#1962486
Vanochtend hebben wij haar wederom de schapenmix met geitenhart voorgeschoteld.
Ze heeft een paar (3)happen genomen en is toen gestopt met eten.
Vervolgens hebben wij het weer in de koelkast gezet en vanavond opnieuw aangeboden.
Ze heeft vervolgens de stukken geitenhart er tussenuit gevist en de rest laat ze weer staan.
Morgen zullen we eens proberen om er runderpens door te mengen. Kijken of dat wil helpen.
Mengen met sardientjes of ei werkt in ieder geval helaas niet.
#1962492
Wat vervelend joh! 'k Lees het nu pas...  ???
Ik vond dat Indy inderdaad lusteloos overkwam afgelopen zondag... en heeeeeel aanhankelijk.
Toen ze de vorige keer loops werd, ging ze toen ook minder eten?
Misschien nog een idee om als ze pens wel goed eet, dat steeds in kleine porties door de mix te mengen?
Als je het opnieuw aanbiedt is het eten dan wel op kamertemperatuur?
Wanneer ik het eten te koud aanbiedt dat eet Luka het ook niet op.
Het is dezelfde mix als die je hebt uitgeprobeerd en Luka en Kira eten het wel met graagte op.
(zelfs Luka he... ;) en dat is heel wat voor deze kieskeurige dame).
Sterkte! Hopelijk wordt ze snel loops en eet ze daarna weer smakelijk van de mix.
:-* voor Indy.
Door Nadia
#1962656
Ik zou die mixen eens achterwegen laten. Je weet niet wat erin zit. Desnoods zit er separaten vlees in, of andere resten welke een hond normaalgesproken niet zou willen eten.

Loops zou kunnen (heb geen ervaring met Teefjes, maar ik vind het zeer aannemelijk).

Echter dat ze de mixen niet eet en de rest wel vind op opmerkelijk. Ik ga dus met Tamara mee. Probeer eens echt vleesbotten en spiervlees. Dan weet je tenminste wat ze voert en wat ze wel/niet eet.
Door leoindy
#1963507
Vanochtend hebben wij de schapenmix gemixt met gemalen pens. Dit ging al een stuk beter.
Ze probeert wel de pens ertussenuit te vissen maar evengoed gaat de schapen mix ook wel mee naar binnen.
Vanavond ging het eigelijk hetzelfde als vanochtend.
Gelukkig was mevrouw ook weer energiek dus heb ik wel het idee dat als ze niet eet ze erg sloom wordt.

Morgen krijgt mevrouw geen mix maar kalfkopvlees, kippenekken en rundernier.
Ik verwacht dat dat wel goed naar binnen gaat, aangezien zij dat voorheen ook goed at. 
Maar ja......... Dat deed ze ook in eerste instantie met de mixen.
Vooralsnog hebben we goede hoop.
Door Laura2004
#1963611
Dat slome zou idd door de loopsheid kunnen komen, niet door het niet eten, mijn hond heeft van hitsigheid ooit bijna 3 weken niet gegeten en was topfit en klaar om loopse Ziggy te bespringen.

Soms kan het ook zo zijn dat je teveel eten geeft, maar daarnaast denk ik dat jouw hond dat gemalen vlees gewoon niet moet. Ziggy eet misschien twee keer gemalen vlees, maar de derde keer laat ze het staan of eet ze het met lange tanden. Ik vind gemalen vlees er ook vaak vreemd uitzien en raar ruiken.

Ik zou dus iets minder geven, zodat ze dus meer honger heeft, ook na het eten. Mijn honden werden op een bepaald moment ook kieskeurige eters, achteraf bleek dat ze gewoon teveel eten kregen en geen honger hadden en als je geen honger hebt, dan kan je het je veroorloven om kieskeurig te zijn. En stoppen met het geven van de mixen, die kan je vast wel aan iemand doorverkopen.

En verder ga ik mee met Nienk, alleen zou ik bij niet eten, het eten pas de volgende dag weer aanbieden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door