Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1958638
Bubba is wss kleiner dan jou kat en wss ook nog minder tanden dus het moet niet te groot  ;)
Tony heeft laatst eendenruggen voor mij gemalen, dat vond ik de perfecte grote.
Zal eens vragen met welke grote die gemalen zijn.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1958643
Otje is 3 kilo, dus vrij klein. Katten hebben een kleiner hoofd en kleinere bek dan honden. Mijn katten hebben wel een volledig gebit, voor zover ik weet. Ik maal voor Otje omdat ze weigert zelf te knagen aan botjes en grotere lapjes vlees.
Maar in dat geval zou ik niet veel boven de 14mm als snijschijf gaan, maar 8 mm vind ik nog steeds te klein. Met 8mm wordt je prak te snel snot en het is moeilijker malen. Ook zal je niet alle botjes er goed doorheen krijgen en kunnen veel botrestjes achter de snijschijf blijven hangen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1958650
Ja, maar ik dacht dat je een porkert of alexander snijschijf op een westmark kon doen, of andersom. Het kan ook zijn dat ze wel bestaan voor de westmark, maar E-G ze gewoon even niet op voorraad heeft.
Door BubbaBling
#1958669
Ik heb dit gevonden op BP:

De schijven van Westmark en Porkert zijn uitwisselbaar zolang het nummer van de molen gelijk is. Dus schijven van een Westmark 10 passen op een Porkert 10 en omgedraaid.
Door Limpy
#1958680
Jup.

toevoeging: als je de westmark 8 neemt kun je daar de porkert 8 snijschijven op doen, die hebben grotere mm´s dan de 10.
Door Limpy
#1958684
In principe wel , dacht in dat katten-topic ergens gelzen te hebben dat je dan wel die inkeping in de schijf (dat hoekje aan de buitenkant) een beetje moet bijvijlen om hem passend te maken op de westmark.
Door Limpy
#1958688
;D neuh, vrees dat je toch even naar de gamma moet of de gereedschapskist van iemand effe plunderen.
Je hebt maar een kleine mat nodig, bvk een ronde vijl ipv een platte.
Door BubbaBling
#1958690
Ik heb een handige buurman, dus vraag die ff  :biggrin2:

Ik ga deze maar bestellen ( wel stiekum nog even kijken of het goedkoper kan  :P ergens)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door