Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lot25
#227479
Ik heb er eens lekker in zitten lezen dus, maar vast nog niet genoeg...
Is het echt nodig een aanvullig te geven zoals visolie of kelp?? en is dat bij een dierenzaak verkrijgbaar, of is er een goedkopere oplossing? Mijn vriend kocht vaak van die zalmolie, vond ik vrij duur. Of zijn er alternatieven??

alvast bedankt, en gr.
Door Lizzy
#227483
lot25 schreef: Ik heb er eens lekker in zitten lezen dus, maar vast nog niet genoeg...
Is het echt nodig een aanvullig te geven zoals visolie of kelp?? en is dat bij een dierenzaak verkrijgbaar, of is er een goedkopere oplossing? Mijn vriend kocht vaak van die zalmolie, vond ik vrij duur. Of zijn er alternatieven??

alvast bedankt, en gr.
Kelp gebruik ik nooit. Ik geef af en toe wel wat natuurlijke zeewier of andere zeegroentes of waterkers voor de vitamines en mineralen die er in zit, alsmede het jodium dat erin zit.

Visolie vind ik zelf wel redelijk noodzakelijk omdat het omega 3 vetzuren bevat. De (rauwe) voeding van de hond is rijk aan omega 6 vetzuren (in kip zit bijv. ook veel omega 6) maar het bevat weinig omega 3 vetzuren. Een een teveel aan omega 6 en een tekort aan omega 3: dat is niet gezond. En daarom is het dus wel goed om af en toe visolie te geven.

Zelf gebruik ik de goedkope visolie capsules van de Hema en de Etos.

Barfplaats wordt gesponsord door