Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lindatjuh
#1938383
Spikey en Vito staan nu ongeveer een maand op barf en ze vinden het allebei hartstikke lekker! Ze zien er allebei supermooi uit en de drollen zijn goed stevig in plaats van losse flodders! Wij zijn er erg tevreden over!

Alleen vind ik dat Spikey ineens erg dun word. Zijn ribben zijn nog niet te zien, behalve als hij heel diep ademhaalt. Ook vind ik dat hij aan de achterkant wat inhammen krijgt en dat zijn heupen wat meer gaan uitsteken.
Spikey krijgt momenteel 3% van het lichaamsgewicht en ik zit me af te vragen om naar 4% te gaan.
Ik zal later vanavond even kijken of ik een foto kan plaatsen van Spikey zodat jullie er ook over kunnen oordelen.
Door miik
#1938463
Als je denkt dat hij afvalt kun je hem gerust wat meer gaan geven !
Ik heb hier ook 1 Border die wat meer nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door pike
#1938467
Je kan natuurlijk wat meer gaan geven. Maar bedenk wel: van 3 naar 4% is veel meer dan 1% verhoging, dat is al gauw zo'n 35% meer per dag!
Ik weet niet wat Spikey weegt, maar stel hij weegt 12 kilo. Dan is 3% 360 gram. Ga je naar 4% dan geef je 480 gram, dus dat is plus 35%. Persoonlijk zou ik toch kiezen voor hooguit 10% meer. Met 10% meer kom je dan op 395 gram per dag en dat komt neer op 3,3% van zijn gewicht.    ;)
Door Staftime
#1940270
Heb je al een foto?
En ik zou ook niet meteen zoveel verhogen, gewoon eerst een gram of 30 per dag meer gaan geven, en dan kijken hoe dat gaat.
Door lindatjuh
#1940451
Staftime schreef: Heb je al een foto?
En ik zou ook niet meteen zoveel verhogen, gewoon eerst een gram of 30 per dag meer gaan geven, en dan kijken hoe dat gaat.
Nee, ik heb helaas nog geen foto, heb het de afgelopen dagen behoorlijk druk gehad  ::)
Ik ga hem vanmiddag echt even maken en dan plaats ik hem hier, want dan ben ik weer thuis. ;)
Door lindatjuh
#1941357
Nou, hier dan eindelijk de foto's. Heeft even geduurd  ;)
De eerste foto is van de zijkant en de tweede foto is van de bovenkant. Bij de tweede foto staat hij helaas een beetje in een kronkel, maar hij wilde niet stil blijven staan. Hoop dat jullie het toch een beetje kunnen zien.

Afbeelding
Zijkant Spikey
Afbeelding
Bovenkant Spikey
Laatst gewijzigd door lindatjuh op vr 18 feb 2011, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1941380
ik vind hem mooi slank, maar dat komt w.s. ook omdat ik zulke hondjes, en dan bedoel ik Franse bulletjes, want ik kan niet goed zien of het dat zijn of Boston Terriers  :-[, meestal heel dik en vadsig zie  :-X :-X
Door lindatjuh
#1941381
Het is inderdaad een Boston Terriër  ;) Toen Spikey nog op KVV stond zag hij er wat breder en gespierder uit aan de achterkant en dat lijkt nu een beetje minder te worden, hij krijgt nu inhammen en zijn heupen zijn al aardig goed te voelen. Zijn ribben kun je niet zien, alleen als hij diep inademt, en de laatste 2/3 ribben kun je voelen. Weet nu even niet zo goed wat ik moet doen...  :(
Door lolpugz
#1941389
dit had mijn mops een tijdje terug uit en die foto van de bovenkant zo zag hij erook uit. ikheb toen naast zijn gewone maaltijf smiddags iets extra;s gegeven. en wat meer gedroogde snacks toen hij op gewicht was weer langzaam afgebouwd en nu is tie weer goed op gewicht. dit was nadat hij een weekje niet lekker was geweest daarom had ik het weer afgebouwd. ik heb wel het langzaam opgevoerd. als ik in 1 keer verhoogde kotste hij alles weer uit
Door _Sandra_
#1941468
mijn honden zijn mooi op gewicht en zien er precies zo uit, maar het is een ander ras. mijn honden zijn mooi zo.

ik zou zeggen, ga eens googlen en kijk wat je ervan vindt. Evt gewoon meer voeren of je dierenarts vragen hoe het gewicht is.
Door 202Spots
#1941472
Ik vind
m wel aan de dunne kant...ik zou ook gewoon meer geven totdat hij op de juiste gewicht zit, misschien meer eend en lamsvlees wat vetter is,
en extraatjes tussendoor.
Door Lonaa
#1941559
Lizzy schreef: Ik vind Spikey ook wat dun. Ik zou iets meer eten gaan geven.
Daar sluit ik me bij aan.
Door lindatjuh
#1942075
TMG1961 schreef: Wat weegt ie nu? Er kan een heel klein beetje bij maar dat zal echt niet veel zijn.
Spikey schommelt nu tussen de 7,4 en 7,5 kg. Toen Spikey nog op brokjes stond woog hij 7,5 kg.
Ik denk dat ik hem dan toch iets meer bij ga voeren, moet alleen nog even kijken hoeveel, etc. Mijn vriend had het er vandaag ook over dat hij Spikey's ruggengraad meer kan voelen en dat is natuurlijk niet goed. Het gekke is dus alleen dat Spikey een beetje schommelt met zijn gewicht en niet erg veel afgevallen is....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door