Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#1938580
Ik heb vanochtend de ruggen al geportioneerd. Het stond al vanaf maandag in de schuur, net zoals bij jullie.
Een paar kon ik er zo vanaf halen, de rest was stijf bevroren.

Maar ik laat me niet kennen, ga het gevecht met bevroren spul aan. Ik trek, duw en wrik en hou na een paar seconde mijn handen in lauw water om ze op te waremn.
Want jeetje, want doen je vingers dan zeer.....
Kon nog geen zakje open krijgen.

Maar het is gelukt, zoals altijd....
Maar ik roep nooit meer.....'joh bevroren, maakt niet uit, geen probleem' :D ;D
Door TMG1961
#1938608
ontdooid of niet, vanavond ga ik echt niet aan de ruggen beginnen. Kan na de voetjes m'n handen amper gebruiken, heb al 1 mok laten vallen :( Bevroren barf materiaal en artrose gaat niet echt goed samen  >:(
Door TMG1961
#1938708
Toch maar tegen beter weten inde ruggen geportioneerd. Nou doen handjes auwa..maar eigen schuld dus dikke bult. Waren flinke ruggetjes, moet wel een goede oplossing zoeken voor de diepvrieszakken die stuk blijven gaan doordat er bot doorheen prikt  :(
Heb nu ruim de helft in vries dozen zitten, vindt ik toch iets beter verpakt zitten dan een zakje dat met grote regelmaat scheurt, althans bij mij dan.
Door BubbaBling
#1938743
Ik heb geen artrose en heb al last van mijn handen bij bevroren spul portioneren / uit elkaar wrikken.
Drama is dat altijd  ;D
Door TMG1961
#1939426
zo, de eerste lading eendenvoetjes is klaar. gisteren 10 uur in de droger en vandaag nog 9 uur eraan vastgeplakt. Moet genoeg zijn, ze gaan zo meteen de vriezer in.
Gebruikersavatar
Door nova
#1939433
Ik heb dinsdag al de helft van doos met ruggen geportioneerd, gisteren de 2de helft.
Ik wrik  met een schroevedraaier  tussen de ruggen, spaart  de handjes  ;)
Door TMG1961
#1939434
Ik moet zeggen dat ik de ruggen makkelijk vond dan de voetjes. Maar je hebt dan ook wat meer houvast aan een rug. Gelukkig is alles geportioneerd en kan ik morgen beginnen aan SW
Door deja
#1965946
Lees ik hier goed dat de eendenvoetjes 19 uur in de droger hebben gezeten, ik heb nu een lading in de droger zitten maar mij werd verteld ong. 10 uur.
Door Nynke
#1965954
deja schreef: Lees ik hier goed dat de eendenvoetjes 19 uur in de droger hebben gezeten, ik heb nu een lading in de droger zitten maar mij werd verteld ong. 10 uur.
Ja, zolang zitten ze er bij mij ongeveer wel in. Maar ik bewaar ze in een trommel, niet in de vriezer, dus ik wil dat ze kurkdroog worden  ;)
Door millyckk
#1965962
Ik gooi alle te portioneren bevroren spul in de spoelbak of het bad, lauwwarm water erbij en voila: binnen een uur makkelijk uit elkaar te halen!
Door deja
#1965964
Ja ik wil ze ook in een trommel buiten de vriezer bewaren dus dan maar lang er in.
Door Nadia
#1966007
TMG1961 schreef: Toch maar tegen beter weten inde ruggen geportioneerd. Nou doen handjes auwa..maar eigen schuld dus dikke bult. Waren flinke ruggetjes, moet wel een goede oplossing zoeken voor de diepvrieszakken die stuk blijven gaan doordat er bot doorheen prikt  :(
Heb nu ruim de helft in vries dozen zitten, vindt ik toch iets beter verpakt zitten dan een zakje dat met grote regelmaat scheurt, althans bij mij dan.
Stevigere zakken kopen, of pedaalemmer zakken OF de scherpe randjes van een rug/karkas even bewerken met de hamer.
Door TMG1961
#1966013
deja schreef: Lees ik hier goed dat de eendenvoetjes 19 uur in de droger hebben gezeten, ik heb nu een lading in de droger zitten maar mij werd verteld ong. 10 uur.
Ik droog de voetjes altijd 18-20 uur, maar zelfs dan bewaar ik ze nog in de vriezer
Door TMG1961
#1966014
Nadia schreef: Stevigere zakken kopen, of pedaalemmer zakken OF de scherpe randjes van een rug/karkas even bewerken met de hamer.
pedaalemmer zakken? Die zijn toch niet echt veel serker dan normale diepvrieszakken?
Gebruikersavatar
Door nova
#1966028
Diepvrieszakjes van Lidl, maar wel die op rol en in de kartonnen doosjes verpakt zijn, dat zijn prima zakjes en redelijk sterk.
Action heeft er ook van die  maat  en uitvoering, maar toch zijn die van Lidl  van ietwat dikker materiaal
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door