Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1935179
Sinds gisteren hebben we weer een herplaatser cairn terrier erbij  :D
Maaaaaaar vriezer-gezien en menu-gewijs was ik even niet echt goed voorbereid. Ik had wel meteen besloten dat zijn voer in de prullebak gaat, want van het asiel kreeg ik een zak vol van niet te definieeren of nader te noemen meuk mee. Nu mogen mijn andere honden geen rund en kip, dus heb ik dat eigenlijk ook niet, en heb nu ook niet echt veel "beginners-botjes", ik ben er gewoon even vanaf hoe ook alweer te beginnen.....
Hij heeft vandaag pens, had nog wat gemalen, met beetje overgebleven kip-mix. Volgens mij was het wel smakelijk.

Morgen kippenvleugeltjes bij AH halen? en plat-slaan? Of maar wat KVV oid? Eendnek heb ik nog wel maar verder is het vnl het gevorderde knaag-werk. Als ik hem nu dus meteen overzet, zal ik dan per week een nieuwe soort introduceren of moet ik meteen een kant-en-klaar-menu alles erop en eraan gaan voeren?
Ben even vergeten waar te beginnen zeg maar....
#1935212
Ah leuk! Foto  :)

Je kan best per week een soort toevoegen, het hondje heeft tot nu toe compleet gegeten dus dan zullen er echt niet snel tekorten ontstaan.
Zou dit overigens alleen met vleesbot doen, met de rest kan hij natuurlijk gewoon mee-eten.
Ik zou idd ook even naar de AH of miss heb je wel een islamiet in de buurt (kippennekken) en daar klein spul meenemen en even plat slaan.
De meeste honden eten dat prima weg.
Als hij er moeite mee heeft kun je altijd nog terug naar eerst gemalen.
Eendennek is natuurlijk ook prima ook mee te beginnen.
#1935407
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, best leuk en stoer om zomaar ineens met een nieuwe hond aan te komen.

als je toch naar de ah wil, kan je voor de zekerheid toch ook wat smuldier mee nemen.

lees anders ff in de bieb.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door