Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mvans
#1934516
Mijn pup van 12 weken slikt alles in  1 keer door :-\ kippenekken, eendenekken.

Nu heb ik hem van de week een parelhoenkarkas gegeven toen moest ik gewoon achter hem aan rennen omdat hij ook deze gelijk helemaal in zijn bek nam Heel eng. :'( Ik heb toen de karkas in mijn hand genomen en toen is hij wel lekker gaan kluiven. Dit heb ik ook met de kipkarkas gedaan. Op zich is dit natuurlijk niet erg om het zo te doen maar...hij heeft per ongeluk 1 x in m'n vinger gebeten AUUUU >:( en ik heb allemaal sneetjes in mijn handen van de botjes..

Hij moet het gewoon nog leren en ik zal het moeten leren loslaten maar vind het zo eng. Hij verteerd alles wel goed.

Maar wat moet en hoe moet ik het doen??
#1934527
Ik zou hem idd een tijdje gaan voeren. Misschien met een handschoen aan? En blijft hij schrokken, dan kun je ofwel zulke grote stukken gaan voeren dat hij wel moet kluiven, of je kunt het gaan platslaan.
#1934530
Toen wij Nena hier de eerste eendenek gaven had ik hem vastgenomen in een washandje en vastgehouden.  Meer omdat ik wou voorkomen dat hij weggleed terwijl zij er aan trok...  Zij kauwt echt heel mooi op alles nu.
Ik zou alles nog een tijdje goed vasthouden waardoor hij echt moet gaan knagen.  Als jij er achter moet gaan lopen denk ik dat je hem gewoon leert om nog sneller te gaan eten en alles inslikken.
Veel succes al moet ik zeggen dat ik al heb gelezen over honden die gewoon hap-slik-weg blijven eten.
#1934559
Ik doe nieuwe dingen ook altijd even vast houden voor Reus, de eendennek eet hij nu ook echt zoals ik het wou (aan een uiteinde beginnen, stukje kraken, afscheuren, op eten). Heb het ook eens gehad dat er iemand boos op hem (nou ja, eigenlijk op mij) werd omdat zijn konijnen karkas op de vloerbedekking viel, toen ging er iemand dat proberen goed te doen, nou ja, toen zat het hele vakantie huisje onder het konijnenbloed. uiteindelijk maar opgetild en met konijn en al in de wc gezet.  :biggrin2: zou het inderdaad dus vasthouden voor je pup en met (werk)handschoenen aan. wel mooi dat hij alles al zo netjes verteerd!!
#1934561
Ik zou niet meer van die hap slik weg dingen voeren. Die nekken zuigen ze zo naar binnen, lekker.
Vasthouden komt hier niet voor, daar worden ze, althans hier, nog grager van.
Wat ik wel doe is de wat hardere stukken even met een hamer een klap opgeven, dan zijn de botten alvast "voorgekauwd".
Als ze dan toch te snel naar binnen gaan, zijn ze tenminste al wel gekraakt.
Nog een waarschuwing, geen paniek, als er een flink stuk naar binnen gaat en je hond begint te kokhalzen. Meestal spugen ze het dan terug en kauwen ze het beter, of slurpen het weer zo naar binnen en spugen het dan nog een keer uit. Rustig blijven en je hond op een rustige plaats voeren.
Hier at pup terwijl ze vast stond aan een hekje. Mocht het nodig zijn om te helpen (wwarschijnlijk niet), dan kunnen ze niet weg lopen.

Hanny
#1934627
je kan ook eens proberen om stukken te gaan geven die te groot zijn om in een keer door te slikken; dan denk ik an eendenrug ipv die kippen nekken of kalkoen nekken
maar die eenden nekken ook in een keer naar binnen? echt waar? je hebt toch een RR? die van ons moeten daar zelfs even twee keer op kauwen voordat het past.

en eigenlijk hoef je je niet zo heel druk te maken als het er in een keer ingaat. zo lang hij niet stikt en het er goed uitkomt doet de vertering het prima. Dat kauwen heeft geen invloed op de vertering, want bij een hond begint dat pas in de maag. Hoeveel honden schrokken hun br%^&en niet zo zonder te ademen naar binnen ::)
#1934729
Ik heb inderdaad een RR van NOG maar 12 weken. En ja hij slikte de eendenek zo zonder moeite in 1 keer door ???

En ik denk dat de parelhoenkarkas niet echt lukt maar deze nam hij dus ook helemaal in zijn en daar zitten van die akelige scherpe botjes aan :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door