Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2045054
Hij zal zich dus echt niet goed gevoeld hebben.  Misschien daarom ook net dat hij hélemaal geen zin had om dan ook nog te gaan knagen.  Hoe voelt hij zich vandaag?  Beetje gegeten of doet hij liever nog maar niet? Wat zegt de ontlasting? Het is ook echt super warm vandaag dus kan goed zijn dat hij nog even zijn eten laat staan aangezien hij gisteren niet zo lekker was.
Door Patj88
#2067458
Met Jasco gaat alles goed.
Sinds hij rauw eet heeft hij geen problemen meer met maag en darmen.
De doffe ondervacht en de schilfers krijg ik niet weg... toch niet voor langere periodes.
De verkoper waar ik men vlees koop heeft me overtuigd de eliminatie te stoppen en een uitgebreider menu te gaan geven (glutenvrij).
Dat ga ik ook doen. Jasco blijft dus op rauw alleen krijgt hij veel meer variatie dan de vorige maanden.
Ook kreeg ik leisteenshampoo mee om zen huid mee te ontsmetten.
Het is misschien volgens jullie een domme zet om de eliminatie te stoppen maar ik ben benieuwd wat hij nu gaat doen op zen nieuwe menu.
Ik hoop dat ik nooit meer aan eliminatie moet beginnen.
Door Veerle-scrappyToo
#2068256
Ik denk dat het de verkoper is van topdog?  Dan kan ik in elk geval zeggen dat het wel een man is met verstand van zaken en niet iemand die enkel en alleen op verkoop uit is.  Een domme zet?  Ik weet het niet en ga me er zeker niet over uitspreken.  Het enige wat ik wel weet is dat als je op een gegeven moment stil valt en geen vooruitgang meer krijgt je een nieuw plan moet opstellen om te kijken of je toch terug verbetering kan krijgen.  Ik hoop dan ook dat het uitgebreidere menu verbetering kan brengen.  Ik hoop ook heel hard dat je nooit meer een eliminatiedieet moet gaan doen maar voor alle zekerheid zou ik toch één diersoort achter de hand proberen houden.  Na alle miserie met Nena hier geweest hou ik voor Gizmo ook een diersoort achter de hand ook al heeft die geen jeukproblemen of huidproblemen op dit moment.  Laat ons zeggen dat ik wel voorzichtig ben geworden en huidproblemen nu niet meer zie als eventjes op te lossen in 1-2-3.

Had je nu nog een bloedtest laten doen om omgeveingsfactoren uit te sluiten of toch maar niet?
Veel succes in elk geval en laat zeker nog eens weten hoe het gaat met die schilfers nu op het nieuwe menu.
Door Patj88
#2068545
Veerle-scrappyToo schreef: Ik denk dat het de verkoper is van topdog?  Dan kan ik in elk geval zeggen dat het wel een man is met verstand van zaken en niet iemand die enkel en alleen op verkoop uit is.  Een domme zet?  Ik weet het niet en ga me er zeker niet over uitspreken.  Het enige wat ik wel weet is dat als je op een gegeven moment stil valt en geen vooruitgang meer krijgt je een nieuw plan moet opstellen om te kijken of je toch terug verbetering kan krijgen.  Ik hoop dan ook dat het uitgebreidere menu verbetering kan brengen.  Ik hoop ook heel hard dat je nooit meer een eliminatiedieet moet gaan doen maar voor alle zekerheid zou ik toch één diersoort achter de hand proberen houden.  Na alle miserie met Nena hier geweest hou ik voor Gizmo ook een diersoort achter de hand ook al heeft die geen jeukproblemen of huidproblemen op dit moment.  Laat ons zeggen dat ik wel voorzichtig ben geworden en huidproblemen nu niet meer zie als eventjes op te lossen in 1-2-3.

Had je nu nog een bloedtest laten doen om omgeveingsfactoren uit te sluiten of toch maar niet?
Veel succes in elk geval en laat zeker nog eens weten hoe het gaat met die schilfers nu op het nieuwe menu.
Ja het is de verkoper van topdog. Hij vond men menu ten eenzijdig zeker voor de klachten die jasco heeft.
Nu krijgt hij verschillende dingen binnenen zou het beter moeten gaan binnen enkele weken/ maanden.
Ook de shampoo is het proberen waard volgens hem.
Ik was wat ten einde raad en deze man heeft me al meermaals gezegd ht op een andere manier te proberen dus dat ga ik nu eerst doen...
Ik hou je zeker op de hoogte  ;)
Door Patj88
#2095695
Veerle-scrappyToo schreef: We zijn nu 4 weekjes verder en ik ben benieuwd hoe het gaat met Jasco.
Jasco reageert goed op zen nieuwe menu.
Hij eet nu : konijn,eend,kalkoen,lam,paard,rund,kip, 4 soorten vis en pens.
In zen menu zit nu ook een kleine hoeveelheid rijst (zilvervliesrijst) en groenten. broccoli,courgette,wortel,zeewier,selder.
Ik heb hem al een aantal keren gewassen met leisteen-shampoo dit heeft een ontsmettende werking op de huid.
Dit ga ik deze week nog 1 keer dien en dan krijgt zen huid binnenkort een crème-spoeling.
Hij geeft niet de indruk te reageren op de voeding. De schilfers zijn ook matig onder controle.
Het gaat dus redelijk de goede kant uit maak ik blijf kritisch.
Zen stoelgang is er zeker op verbeterd.
Door Veerle-scrappyToo
#2095700
Dus die schilfers zijn er nog altijd...daar was ik benieuwd naar.
Leuk om te lezen dat hij het eten goed verdraagt.  Hopelijk komt er toch nog verbetering in de schilfers.  Ga je zelf de creme spoeling geven?  Of zou je opteren om eens naar een trimsalon te gaan.  Misschien hebben zij een idee voor de schilfers?
Door Patj88
#2095729
Veerle-scrappyToo schreef: Dus die schilfers zijn er nog altijd...daar was ik benieuwd naar.
Leuk om te lezen dat hij het eten goed verdraagt.  Hopelijk komt er toch nog verbetering in de schilfers.  Ga je zelf de creme spoeling geven?  Of zou je opteren om eens naar een trimsalon te gaan.  Misschien hebben zij een idee voor de schilfers?
Voor al het eten en producten die ik gebruik laat ik me nu adviseren door luc van Topdog.
2 dagen na het wassen komen veel schilfers af en dan heeft hij weer een hele week een mooie vacht.
Ik moet afwachten wat die crèmespoeling gaat geven om echt resultaat te kunnen zien.
Hier een link van de site van de shampoo die ik gebruik : http://www.animal-nature.nl/pages/45340/Producten_voor_dieren.html
Door Veerle-scrappyToo
#2095746
Dus na die twee dagen gaan er schilfers weg en dan blijft het een week goed.  Maar daarna...komen er wel terug schilfers bij?
Ik wee thet niet meer zo goed, maar was er al een bloedonderzoek gedaan naar allergie op dingen van buitenaf? Je zou haast gaan denken dat er zo een boosdoener in het spel moet zitten als je weet dat het eliminatidieet naar de schilfers niets heeft uitgehaald ( maar wel naar de darmproblemen).
Of misschien dat het probleem zich eindelijk gaat stabiliseren als er eens een ruiperiode is geweest en hij zijn nieuwe vacht heeft.  Ik duim in elk geval dat het met zo iets simpels op te lossen zou zijn  ;)
Enje laten begeleiden door Luc vind ik zeker geen foute keuze, hij heeft ons ook heel goed gesteund en geholpen bij Nena.  Hij weet waar hij over praat, kan je niet van elke winkelier zeggen.
Door orinake
#2096968
Als ik dat zo lees dan vrees ik eerder voor een omgevingsfactor dan op vlak van voeding :s
Ik zou even kijken op vlak van allergieen...
Ik denk daar bij aan:
Kuisproducten
Wasproducten (ik heb hier een hondje gehad die enkel Le Chat verdroeg, andere producten bezorgden haar jeuk)
Insectenbeten (Chipsy was zwaar allergisch aan vlooienbeten, nooit heb ik ook maar 1 vlo gevonden bij haar, maar als een van de andere honden van een demo of show thuiskwamen met al was het 1 vlo dan had zij het zitten en had ze binnen de 2 dagen een kale plek :s)

Of wat ook mogelijk is: STRESS!
Door Veerle-scrappyToo
#2129716
En hier ben ik weer  :) want ik blijf toch benieuwd hoe het verder blijft gaan met Jasco en zijn schilfers. Zeker omdat ik het van in het begin aan het volgen was.  Ik hoop dat je het niet erg vind?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door