Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#1909163
Ik heb met de zoekfunctie geprobeerd te zoeken, maar kan het niet vinden dus hopelijk stel ik niet de zoveelste vraag:
Hoe maken jullie groentemix? Doen jullie per 'soort groente' pureren en invriezen? Of kwakken jullie alles bij elkaar in de blender en malen maar??
Of maken jullie apart 'bovengronds-planten' en 'ondergronds-plantendelen'-porties?

Bedankt alvast!!
Laatst gewijzigd door Kemi op za 22 jan 2011, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Barf
#1909176
Kemi schreef: Zat me al te bedenken hoe ik de papjes in zou gaan vriezen zonder ijsblokbakjes  :D
Bedankt alvast!!
Even naar de blokker of hema en ze gewoon kopen :D
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1909275
Ik kwak alle groenten bijelkaar in de blender. Geef de 1e maaltijd 'vers' en stop de rest in zakjes in de vriezer. Meestal per portie, soms in grotere hoeveelheden, die ik later weer zaag.
Door henneke
#1909287
ik doe alle groentes door de Juicer en gooi het sap en de pulp weer bij elkaar het is dan super fijn en ze eten het vele malen beter dan uit de blender  ;)
ik vries ook in kleine bakjes in en doe twee dagen met een bakje .
Door jara
#1909357
Ik doe het per dagportie (150 gr)in een diepvrieszakje en maak voor 4/5 weken ineens. Leg het dan in het ijsblokjes laatje (wordt die ook nog eens gebruikt)
Door Deesje
#1909458
ik maak tegenwoordig altijd mijn groentenmix vers.. ze vinden het hier veel lekkerder vers gemaakt en gezien ik voor mezelf dagelijks zit te blenderen en altijd veel bladgroen in huis heb is het een kleine moeite..
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1910062
Ik doe ook alle groenten bij elkaar in de keukenmachine, dan goed mengen en invriezen in bakjes in de vriezer.
Voorheen toen we nog minder honden hadden, deed ik het in muffinvormen van de action.
Dat werkt goed, er kan zo'n 80-90gram in.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1910434
Ik stop ook alle groenten bij elkaar in de blender. Ik probeer altijd tenminste 10 tot 12 verschillende soorten groenten te geven. En dan idd zo wel boven- als ondergronds groeiende groenten. Ik doe er wel sowieso altijd komkommer bij. Zit veel vocht in en dan krijg je een mooier papje.  ;)
Eerst snij ik alles goed fijn, dan steeds in kleine porties in de blender. In een grote bak, dan nog een keer in de blender.
En dan als het echt een mooi fijn papje is doe ik het in ijsblokbakjes. Ik heb een paar plastic ijsblokbakjes en van die buigzame rubberen bakjes.
Door Cathelijn
#1910504
Ik maak met de keukenmachine niet te grote porties. Ze eten het niet meer als het ingevroren is geweest, dus ik maak net zo veel als ik redelijkerwijs goed kan houden in de koelkast.
Door 202Spots
#1910568
Kemi schreef: Ik heb met de zoekfunctie geprobeerd te zoeken, maar kan het niet vinden dus hopelijk stel ik niet de zoveelste vraag:
Hoe maken jullie groentemix? Doen jullie per 'soort groente' pureren en invriezen? Of kwakken jullie alles bij elkaar in de blender en malen maar??
Of maken jullie apart 'bovengronds-planten' en 'ondergronds-plantendelen'-porties?
Meen je dat nou  ???
Ik zie al 33 paginas wanneer ik "groentenmix" in zoek tik  :-\
Door 202Spots
#1910744
Senta schreef: Kom ook idd meer dan genoeg topics tegen met alle vragen op je antwoorden maar mss wil ze dr wel gewoon over praten omdat ook alles nieuw is :biggrin2:
Gewoon vragen om meer uitleg ..is iets anders dan zeggen dat ze niks kan vinden.. ;)

Tuurlijk is vragen altijd goed hoor, Maar ik vind het gewoon jammer dat er niet altijd van de zoekfunctie gebruik word gemaakt,
niet alleen vind je daar meestal 'n antwoord op je vraag maar je komt zoveel andere dingen tegen die je nog niet eerders had gelezen,
dus je steekt daardoor altijd meer ervaring op dan vlug/makkelijker op 'n topic te vragen.. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door