Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#230365
Ilse schreef: Thanks!!
Maar ik bedoel eigenlijk dat er morgen bij ons een visboer staat waar je verse zeewier kan kopen. Maar mag ik dat rauw geven of even de kook er over?
Gr Ilse
Wanneer je honden het vers willen eten dan zou ik het alleen pureren,en NIET koken hoor! ;D
Door Ilse
#230366
202spots schreef: Wanneer je honden het vers willen eten dan zou ik het alleen pureren,en NIET koken hoor! ;D
Hoezo niet koken?
Door 202spots
#230369
Ilse schreef: Hoezo niet koken?
Waarom wil je 't WEL koken dan ???
Alle groentes die we geven zijn ook rauw gepureerd,
wanneer je gaat koken dan verlies je de meeste voedingwaardes die je wil geven,zo ook met de zeewier.
Wanneer je de poeder koopt dan is dat van gedroogde zeewier gemalen,niet van eerst gekookte en dan gedroogd en dan gemalen zeewier.
Door Ilse
#230379
202spots schreef: Waarom wil je 't WEL koken dan ???
Alle groentes die we geven zijn ook rauw gepureerd,
wanneer je gaat koken dan verlies je de meeste voedingwaardes die je wil geven,zo ook met de zeewier.
Wanneer je de poeder koopt dan is dat van gedroogde zeewier gemalen,niet van eerst gekookte en dan gedroogd en dan gemalen zeewier.
O ik begrijp het, ik dacht misschien dat het te zout zou zijn. Maar bedankt voor de tip!!

Gr Ilse
Door Lizzy
#230382
Ilse schreef: Thanks!!
Maar ik bedoel eigenlijk dat er morgen bij ons een visboer staat waar je verse zeewier kan kopen. Maar mag ik dat rauw geven of even de kook er over?

Gr Ilse
Zelf zou ik dat pureren maar wel rauw geven. Ik denk alleen dat het niet mee zal vallen om een visboer te vinden die zeewier verkoopt. Overigens gebruik ik zelf zeewier uit de reformwinkel. Dat is gedroogd en gemalen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door