Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eranthe
#1904198
sphynxlover schreef:
Ik geef de honden inderdaad wel eens een runderbeen, dragende delen. Sinds kort krijg ik van de islamslager botjes die ze helemaal opeten.
vraag me niet welke, hij stopt er een boel in een zak en die gaan de vriezer in. Zit ook wel eens ander afval bij, zelfs testikels! Maar die heb ik nog niet gegeven. heb daar eerst info over gevraagd.

Geven jullie ook wel eens vet? Of halen jullie dat eraf?
Dragende delen van een rund zou ik niet geven. Dit zijn geen geschikte botten. Ik zou wel even navragen bij de Islam slager wat voor een botwerk je hebt gekregen. Bij vette vleessoorten (geit, schaap) snijd ik het overgrote deel weg van vet. Er mag van mij best wel een beetje vet aanzitten, maar er moet ook genoeg aan spiervlees aanzitten.
Door Angela_Bodhi
#1906004
Gezellig, nog meer Apeldoorners. Ik zou zeker niet zomaar wat onbekende botjes en dragende botten gaan geven. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan, maar het kan misgaan (perforaties of maagtorsies).
De hele dag brokken is voor een hond niet goed. Een hondenmaag is gebouwd op het verteren van een grote hoeveelheid vlees; de maag zet uit. Steeds een paar brokjes en dan de hele dag door, is dus niet zo goed voor een hondenmaag. 2x Op een dag voeren, of liever 1x, is prima.
Ik zou eerst KVV geven 2 weken lang en daarna overstappen op Barf. De katten kun je dan KVV geven. Het is even uitproberen welke KVV ze lekker vinden, katten kunnen erg eigenwijs daarin zijn. Maar misschien kun je ook gewoon Barf-vlees uitproberen of eventueel malen met een machine (als je die wilt/kunt aanschaffen). De ontlasting zou er wel beter van moeten worden, tenzij je kat iets van giardia of zo heeft (heb je dat al laten testen, dat is een darmparasiet).
Als je wilt barfen, zou ik wel een goed menu samenstellen en gaan zoeken naar adressen om vlees te kopen of te bestellen. Als de honden KVV krijgen, kun je gemakkelijk een paar dagen erbij barfen door vlees bij de slager of supermarkt te halen (bijvoorbeeld wat hart of pens, rundergehakt of kipfilet en een kippenpootje). Maar als je fulltime wilt barfen, heb je meer variatie nodig qua spiervlees, orgaanvlees en vleesbot.

Barfplaats wordt gesponsord door