Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1900252
pallas schreef: Hier zijn ze nog steeds prima Nyn. ???

Ze staan in het doosje op de vriezer in de bijkeuken. Misschien hebbenz e meer lucht nodig juist?? snap er nie veel van ???
Zijn dat die voetjes waar ik ook een paar van heb gekregen?
Die zijn goed hier nog.
Mss is er net iets bij gekomen wat aan je vingers per ongeluk zat en is gaan schimmelen op de voetjes.

Ik droog een kilo per keer en bewaar ze dan in :
Afbeelding

En druk dan zoveel mogelijk lucht eruit.


.
Door Nynke
#1919974
ik heb weer een nieuwe lading in de droogmachine en de laatste voetjes die ik gedroogd had, heb ik in een open trommel bewaard, die bleven mooi droog, knapperig en schimmelvrij  :) :)

De nieuwe lading is vanmiddag rond 2 uur in de droger gegaan en blijft de hele nacht drogen tot morgenmiddag  :) :)
Door lolpugz
#1919995
ik ga ook binnenkort eendenvoetjes drogen ze liggen nu nog bij mn schoonmoeder in de vriezer had er hier geen plek meer voor haha

maar ze moeten dan 24 uur erin? of zelfs nog langer. op sommige zitten wat wratjes (althans ik denk dat het wratjes zijn wat bruinige plekjes) moet ik deze eraf snijden of maakt dat nie uit?

groetjes
Door TMG1961
#1920016
lolpugz schreef: ik ga ook binnenkort eendenvoetjes drogen ze liggen nu nog bij mn schoonmoeder in de vriezer had er hier geen plek meer voor haha

maar ze moeten dan 24 uur erin? of zelfs nog langer. op sommige zitten wat wratjes (althans ik denk dat het wratjes zijn wat bruinige plekjes) moet ik deze eraf snijden of maakt dat nie uit?

groetjes
Ik droog ze geen 24 uur maar meestal 16-18 uur en bewaar ze dan in de vriezer. Die wratjes laat ik gewoon zitten. Ik bewaar trouwens al het gedroogde spul in de vriezer.
Door Cindy de Wolf
#1920200
orinake schreef: Als je iets zelf droogt best altijd in de vriezer bewaren;
gedroogd winkelspul is behandeld met bewaarmiddelen enz...

Wat ik zowiso doe is inhet zakje dat op de kast staat suikerklontjes doen. Deze nemen ook altijd vocht op.
Dat is niet helemaal waar want mijn gedroogde spul is maandenlang buiten de vriezer houdbaar, zelfs boven de verwarming. Dat van mij is dan ook echt 100% droog. Het zit er bij mij zo'n 30 uur in bij 1000watt in plakjes van ca 2mm.
Door Nynke
#1920365
spiervlees of zo wat ik droog is ook altijd kurkdroog, maar met de eendenoetjes was dat dus niet zo. Nu heb ik de droger uitgezet, als ze afgekoeld zijn eens doorsnijden of doorbreken, dan ga ik ze toch maar in een open bakje bewaren  :) :)
Door orinake
#1920399
Cindy de Wolf schreef: Dat is niet helemaal waar want mijn gedroogde spul is maandenlang buiten de vriezer houdbaar, zelfs boven de verwarming. Dat van mij is dan ook echt 100% droog. Het zit er bij mij zo'n 30 uur in bij 1000watt in plakjes van ca 2mm.
Eendenvoetjes en luchtpijpen kan je zo fijn niet snijden he ;)
De paardenachillespezen zijn ook zoiets... Ze zijn gedroogd in een professionele machine door een slager...
En toch zijn ze niet kurkdroog. Dus die worden ook bewaard in de vriezer :)
Door Cindy de Wolf
#1920407
orinake schreef: Eendenvoetjes en luchtpijpen kan je zo fijn niet snijden he ;)
De paardenachillespezen zijn ook zoiets... Ze zijn gedroogd in een professionele machine door een slager...
En toch zijn ze niet kurkdroog. Dus die worden ook bewaard in de vriezer :)
De eendenvoetjes bij mij zijn echt droog. En zijn maanden houdbaar. CW
Door Benjy en Misty
#1924058
Hier wordt ook alles open bewaard wat ik gedroogd heb en slechts 1x last van schimmel gehad maar toen had het niet lang genoeg gedroogd. Ik droog toch wekelijks en heb al veel soorten gedroogd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door