Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1881687
Ik ben net even mijn vriezer in gedoken om Raiko's portie voor morgen er alvast uit te halen en zag dat ik nog maar één portie nier had. Dat zit dus voor morgen bij zijn menu. Nu ligt het eigenlijk nog niet in de planning om weer een bestelling te doen. Ik heb verder namelijk van alles nog wel genoeg, en wil eerst mijn oude voorraad een beetje op voeren voordat ik weer een nieuwe bestelling ga doen. Kan het kwaad om tijdelijk geen nier te geven? En mocht het wel kunnen, hoe lang kun je dan geen nier geven? Aan orgaan krijgt ie wel gewoon: lever (verschillende diersoorten), hart (verschillende diersoorten), maagjes, long en uiteraard pens.
Door brie
#1881803
Ik heb ze toevallig vandaag nier gegeven.  een portie lamsniertjes, die zijn mooi klein.

Zo af en toe koop ik een kilo. Behoort niet tot het standaard menu, evenals long/tong/milt etc. Meestal koop ik 1 kilo van die apartere orgaan soorten.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1881844
Senna99 schreef: Dan weet ik genoeg.  ;)
Waarom precies geven jullie geen nier?
Omdat ik er bijna niet aan kan komen, en de noodzaak er niet helemaal van in zie :-\
Ik geef wel pens, hart, lever en soms kippenmaagjes.
Gebruikersavatar
Door nova
#1882097
ik heb het ook lange tijd niet gegeven, wegens moeilijk te krijgen. Behalve de konijnenieren van Lupa, en daar is meer dan de helft vet van, hoef ik niet  :-\
Nu geef ik ze wel omdat ik via een BP bestelling lamsniertjes kon kopen :)
Door Lizzy
#1882265
Nier bevat een leuke hoeveelheid vitamine A, D en E. Wanneer je voldoende lever geeft, is vitamine A en D gedekt. Vitamine E moet geen probleem zijn, zeker niet wanneer je wel groenten en rauwe noten geeft. Dus tja, ja het is leuk als je het kunt krijgen maar nee, het is geen drama als het niet in je menu zit.
#1884109
Wendi schreef: ik heb wel nier voor je als je weer eens  in de buurt van Borger bent
Hey Wendi!

Heb je voor mij evt. ook 1 kg nier? Zie mijn topic over te hoog ijzergehalte.

Deze week rij ik op een avond naar Quibus voor kipkarkassen, dat zou ik kunnen combineren met een ritje Borger!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door