Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#1881633
Ons puppenkind komt gauw.
Ze wordt afgespeend op carnibest. Voor haar en mijn eigen gemak  :P zet ik dat deels voort.
Ik wilde half kvv en half barf gaan aanhouden.
Tegen de tijd dat ze gewisseld heeft zal ze op volledig barf overgaan.

Ik gok dat ze zo'n 10 kilo weegt als ze hier komt. Mijn plan was om te beginnen met 8% van haar lichaamsgewicht. (we moeten toch ergens beginnen en het is snel genoeg aangepast bij een vlot overschot aan puppyvet  :))
Dat komt dan neer op 400 gram carnibest (of bibi of all animal)  en 400 gram barf per dag

Voor de honden die we al hebben hou ik de verhoudingen 3:2:1:1 (bot:spier:orgaan:overig) aan
Kan ik dat voor een pup ook aanhouden? Of is dan het percentage bot te hoog?

Ik heb eigenlijk geen idee wat een pup kan kauwen. Haar bekkie is net zo groot als Toby van 6 kilo en die kauwt makkelijk een konijn/haaskarkas of kalkoenennek weg. Ik ben alleen bang dat haar kaken nog niet zo krachtig zijn en haar verteringsstelsel nog niet bestand is tegen zulke harde botten.
Op welke botten kan ze dan groot worden?

Kiprug/nek? eendnek/rug? konijnkarkasjes?parelhoennekjes?
Door Nynke
#1881643
kwartelkarkasjes !! kipkarkasjes zal ook goed gaan lijkt mij :) :)

Zuiglamsribben lijkt me ook wel goed te doen, maar dan moet je wel in de goeie tijd van het jaar zijn  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1881646
10kg als ze komt, een pyrenees herdertje is ze toch, dat is wel heel veel!
effies bij beginnerbotten gaan kijken..
Door brie
#1881647
Nynke F schreef: kwartelkarkasjes !! kipkarkasjes zal ook goed gaan lijkt mij :) :)

Zuiglamsribben lijkt me ook wel goed te doen, maar dan moet je wel in de goeie tijd van het jaar zijn  ;)
kwartelkk zijn ook erg zacht idd, dat vinden de katten hier ook om te smullen.
de lamsribbetjes moeten we nog even voor wachten. Ik heb ze hier niet standaard in t menu. alleen als ik er via een leuke aanbieding aan kan komen
Door brie
#1881650
vanaalst schreef: 10kg als ze komt, een pyrenees herdertje is ze toch, dat is wel heel veel!
effies bij beginnerbotten gaan kijken..

picardische herder  ;)

ze is nu 6 kilo, ze komt over 2 weken. dan lijkt me 10 kilo redelijk toch?
uiteindelijk wordt ze een kilo of 25
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1881666
Bij Bantu ben ik begonnen met platgeslagen kippenekken, karkassen en langzaam uitgebouwd met eendenekken, haaspootjes, konijnkarkas, enz.
Kwartel kreeg ze vrij snel in zijn geheel weg. Ook sardientjes waren geen probleem.
Veel plezier
Leuk een Picard. Je ziet ze niet zo heel erg veel
Door brie
#1881672
*Monique schreef: Bij Bantu ben ik begonnen met platgeslagen kippenekken, karkassen en langzaam uitgebouwd met eendenekken, haaspootjes, konijnkarkas, enz.
Kwartel kreeg ze vrij snel in zijn geheel weg. Ook sardientjes waren geen probleem.
Veel plezier
Leuk een Picard. Je ziet ze niet zo heel erg veel
Ze is erg leuk  :D :-*

Toch wel platslaan? Ook met de kipnekjes?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1881725
brie schreef: picardische herder  ;)

ze is nu 6 kilo, ze komt over 2 weken. dan lijkt me 10 kilo redelijk toch?
uiteindelijk wordt ze een kilo of 25
o ja!
da's waar!!
pfff wat zijn hun dan al flink!!
volgens mij wogen die van mij minder, reuen, volwassen gewicht zo'n 28/30 kg..
ben benieuwd hoor!!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1881762
Ik wilde  Tika ook eerst kvv geven, maar dat idee was toen ze er één dag was meteen over.....
Vanaf dag 2 at ze gewoon kippennekjes, eendennekken, kwartel, konijnekarkas enz.

Prachtig, zo'n pup die een penslapje eerst moet dood schudden!
Zo moeilijk is het niet om met een pup te barfen, hoor! ;)

Alleen toen ze aan het wisselen was en ze vleesbot moeilijk weg kreeg, heb ik het plat geslagen.
Door Mevroi Kruim
#1881930
Ik heb voor Kátur en Logi ook nooit iets gemept. Vanaf dag 1 kippennek, al heel snel ruggen en eendennekken, konijn, parelhoen e.d. En lekkere lappen pens  :D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1882175
brie schreef: Ze is erg leuk  :D :-*

Toch wel platslaan? Ook met de kipnekjes?
ik heb het wel gedaan, en heb het in het begin ook vastgehouden zodat ik zeker wist dat ze het goed weg kreeg en goed begon te kraken. Maar misschien ben ik wel TE voorzichtig geweest hoor ;)
Gewoon goed kijken en dan komt het vast allemaal goed!
Zoals Sanyo al zegt is het geweldig een pup een penslap dood te zien schudden. Bantu heeft zich altijd kostelijk vermaakt als "moeerdenaar" van kwartels :biggrin2:
Het was een heerlijk gezicht en heb ervan genoten :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door