Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1881355
hier eten ze dus ook geen rauwe vis .........    soms wel gedroogd
hier krijgen ze om de dag omega 3 vis olie van de tuinen .
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1881427
Paula1976 schreef: Bedankt voor jullie reacties.

Maar even concreet dus.......hij krijgt nu dus 0 vis in zijn menu, maar de benodigde omega 3 zit ook in wild, zeewier en groenten? En de omega 6 dan?

Visolie is te geconcentreerd en mag dus niet??? Maar ik las ook dat iemand 2x per week wel druppels geeft? Mag het nou wel of niet dan?

Hij heeft het maandenlang uitstekend gegeten maar hij wil het nu dus niet meer, zalmkop al wat langer niet meer maar inmiddels ook de graat niet meer. Heb geen idee waarom het hem nu tegenstaat terwijl hij het een maand of 8 á 9 prima heeft gegeten.
Paula wat is Tico ontzettend mooi geworden ;)
Zalmolie schijnt TE geconcentreerd te zijn, maar visolie niet.
En waarom ze er op een gegeven moment mee gaan stoppen?????? Je moet ook niet alles willen weten :biggrin2: (tenminste daar kan ik nu wel mee leven ;))
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1881667
Ik heb dit topic ook even mee gelezen. Ook omdat ik met hetzelfde probleem zit als jij Paula. Ook Raiko heeft maandenlang zijn vis zonder probleem gegeten. De laatste maanden is het elke zondag (zijn visdag  :biggrin2: ;)) een 'gevecht' om er wat vis in te krijgen. Zalmkop lust ie niet (al van het begin niet..hij was/is er zelfs bang voor haha), zalmlijf ging altijd, nu ook niet meer. Zalmfilet gaat soms wel, sprot lust ie redelijk,  sardien ook zij het met lange tanden. Panharing krijg ik er met geen mogelijkheid in. Fijn gesneden, gemarineerd in pens, zelfs al ik er een prutje van maak uit de blender is het een no,no! Wat ik dan niet begrijp is dat ie de All animal haring wel lust. All animal is toch ook gewoon vermalen hele haring? Het lijkt me dat het dan toch precies hetzelfde is als wanneer ik de panharing in de blender gooi...maar dan wil ie het dus niet! Heeft iemand een idee hierover? (Ik hoop dat je niet erg vind dat ik jouw topic ook even voor mijn vraag gebruik Paula. Maar omdat het eigenlijk hetzelfde probleem is dacht ik dat het hier wel kon).
Kortom, ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. En denk dat ik de vis ook maar van zijn menu af gooi en visolie en algenolie capsules ga geven.
Zijn er dan nog dingen waar ik extra op moet letten, of wat ik ook zou kunnen geven?
Door Paula1976
#1881868
Das grappig! Tico had ook zondag visdag!! Misschien ligt het aan de dag? En willen onze honden niet meer op zondag vis??  ;D
Laatst gewijzigd door Paula1976 op zo 02 jan 2011, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1881956
Paula1976 schreef: Das grappig! Tico had ook zondag visdag!! Misschien ligt het aan de dag? En willen onze honden niet meer op zondag vis??  ;D
;D ;D ;D ;D ;D Hahaha..zou dat het zijn? Is wel een makkelijke oplossing!
Verwende ventjes zijn het haha.. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1882167
Paula1976 schreef: Das grappig! Tico had ook zondag visdag!! Misschien ligt het aan de dag? En willen onze honden niet meer op zondag vis??  ;D
nee hoor want hier krijgen ze meestal op vrijdag vis :D
Door Paula1976
#1882246
Dan ga ik eens even bij de HEMA kijken voor visoliecapsules, moet ik die dan stuk maken of kan hij die gewoon in zijn geheel krijgen? En hoe vaak dan, Tico is een kleine hond van ongeveer 7 kg. Kunnen ze teveel binnen krijgen van visolie?
Door Deesje
#1882264
kun jij gemalen vis krijgen (kvv)? en dat mengen met eitje en wat spiervlees, dan kun je met kleine beetjes beginnen en opvoeren.. het is toch lekkerder te maken met wat ander spul en vaak lukt het dan wel.. ik vind dat altijd toch een 'betere' oplossing dan druppels uit een flesje.. vooral omdat olie snel ranzig wordt bij blootstelling aan lucht en licht..
Door wendy71
#1882426
Ik heb honden die absoluut geen vis motten :P, gemalen ook niet.
in plaats daarvan staat er vaak wild op het menu om zodoende toch aan de benodigde omega's te komen.
Door signmodel
#1882824
Deesje schreef: kun jij gemalen vis krijgen (kvv)? en dat mengen met eitje en wat spiervlees, dan kun je met kleine beetjes beginnen en opvoeren.. het is toch lekkerder te maken met wat ander spul en vaak lukt het dan wel.. ik vind dat altijd toch een 'betere' oplossing dan druppels uit een flesje.. vooral omdat olie snel ranzig wordt bij blootstelling aan lucht en licht..

ja zo denk ik er ook over!
of je haalt pens van smuldier en mengt dat met de kvv vis,
proberen kan geen kwaad toch?
en als je dan toch voor de capsules gaat, zou ik ze leegknijpen!
Door Pedro98
#1909492
*Monique schreef: ik kan hier geen vis vinden??
In Winterswijk op de markt kun je ook vis krijgen
Vandaag even naar toe geweest en eerst maar 5 stuks gehaald denk eerst even zien wat hij er van vind. Hij heeft er nu net een gehad zijn wel kleintjes en hij zat echt zo te kijken en waar blijft de rest ik heb gezien dat je er meer gekocht heb.

Maar moet ik het zien als extra of gaat het gewicht van het visje ook weer van de maaltijd af. En neem aan dat je ze gewoon in kan vriezen zodat ik er voor de volgende keer gewoon wat meer kan halen.
Door Angela_Bodhi
#1911193
Ik zou het ook eerst malen of ergens mee mixen. Maar als hij het echt niet lust, houdt het op. De andere omega krijgen ze wel via het vlees binnen. Misschien eieren met omega 3 proberen? Of een paar druppels zalmolie? Die capsules zijn ook geconcentreerd, dus een paar druppels zalmolie moet kunnen (geen hele lepels natuurlijk).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door