Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door quandor
#1877996
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje over gehakt. Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik het gekocht heb.

Ik wou van het gehakt balletjes draaien en in de droger doen.

Maar nou is het gehakt van kleur veranderd. Het is niet verschimmeld, maar het heeft een andere kleur.

Nou kan ik het zeker weg gooien?

Alvast bedankt!

groetjes
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1878006
bedoel dat het na t drogen een ander kleurtje gekregen heeft?
geen probleem , kun je goed geven  ;) 
hou het maar je  hond voor de neus.......is het hap , slik en weg ;)
hier ligt wel eens 3 dagen vlees in de koelkast , vinden ze heeerlijk :biggrin2:
Door quandor
#1878100
hmm bak net open gemaakt en het ruikt best wel zuur....

dat kan ik vast niet meer geven of wel?
Laatst gewijzigd door quandor op do 30 dec 2010, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1878537
quandor schreef: hmm bak net open gemaakt en het ruikt best wel zuur....

dat kan ik vast niet meer geven of wel?
Hoe lang geleden heb je het gehakt gekocht? Heeft het steeds in de koeling gelegen? Wat was de t.h.t. datum op de verpakking? Wat voor soort gehakt was het ??
Gebruikersavatar
Door pike
#1879550
Jammer. Van gehakt kan je wel balletjes van maken om te drogen, maar als het vet is dan heb je wel een hoop smurrie en die balletjes blijven ook lekker vet. Heel mager gehakt gaat prima.
Door Deesje
#1879560
het verkleuren, grijs worden is het gevolg van het oxideren, doordat er lucht aan komt verkleurt het... dat is waarom het meestal alleen aan de buitenranden gebeurt en binnenin mooi blijft.. het is verder geen probleem om het gewoon te gebruiken )gebeurt ook met biefstuk enzo)

ik draai alleen mijn eigen gehakt, puur omdat aan supermarktgehakt in de meeste gevallen iets is toegevoegd (anti klonter en conserveermiddel).. dat is misschien wel iets om over na te denken in de toekomst..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door