Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cleob
#1875141
Hoi, ik zal mij eerst even voorstellen, ik heet Cleo en heb samen met mijn vriend Menno een flatcoatje van nu bijna 7 maanden genaamd donder. Ze is afgespeend op kvv en krijgt dat nog steeds. Ze krijgt verschillende merken en smaakjes, we zijn aan het proberen welke ze graag eet, want madam is een beetje kieskeurig.
Nu verbaasde het ons een beetje dat toen we haar vanmiddag runderlappen aanboden ze geen idee had wat ze er mee aan moet, kleine stukjes die we er af sneden vindt ze geweldig, dunne reepjes gaat ook nog, maar een lap daar begint ze niet aan. Is dit normaal en moet een hond het 'leren' eten? Zo ja, gewoon in reepjes blijven snijden en steeds groter maken, of is er een betere (snellere) manier? Gebit lijkt niets mis mee, want ze ligt nu wel gelukkig aan een gedroogde koeien-neus te knabbelen en is ook allerlei ander gedroogd vlees gewend.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1875316
welkom!!
gewoon stukjes snijden, dat doe ik hier ook ......en mijn honden zijn geen pup meer...
grote lappen klokken ze als een reiger naar binnen..
je kan de stukken steeds iets groter laten maar gaat ze ze doorslikken zou ik ze mooi in stukken blijven snijden...
Door nienk
#1875367
Moest Reus (begon met vers en botten toen hij anderhalf was) ook leren te knagen toen ie net vers kreeg, en nu als hij iets krijgt wat hij nog niet eerder gehad heeft moet ik hem ook een beetje helpen. stel het is een lamsrib, dan sneed ik het vlees dwars op het bot in tot op het bot, zodat het al wat losser zit, dan ging ik bij Reus zitten op zijn eetkleedje, liet hem het bot zien, snuffel snuffel, lik lik, en dan laten zien dat die losse stukjes er makkelijk af kunnen, ik er een beetje aftrekken, hem geven, en zo aanmoedigen het zelf er af te knagen. met grotere lappen vlees zorg ik ook dat er wal losse fliebers aan zitten, trek ik die een beetje los als hij aan het eten is, en dan begrijpt hij het dan het er met zijn tanden af te trekken is. het is een beetje geklieder, maar werkt wel. of het nou is dat hij wilt weten of het vlees 'goed' is, of dat ie het echt niet snapt weet ik niet, ik ken een hond die alleen zijn knaag op eet als eerst zijn baasje er (net niet!) aan gelikt of knabbelt heeft..
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1876929
Ik sluit me aan bij Vanaalst. Raiko is ook geen pup meer, maar ik snijd zijn spiervlees ook in stukken. Doe ik dat niet dan slikt ie het gewoon in één keer naar binnen. En als je niet uit kijkt komt het er dan ook zo weer uit.
Maar idd je kunt best wat grotere stukken snijden en kijken wat ie er mee doet. Misschien dat jouw flatje niet zo'n slokop is.. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door