Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Liz
#1866682
Mijn honden, zeker Joey, hebben erg veel moeite met het eten van orgaan. Hart en pens gaat er wel goed in, maar lever, long en nier vindt hij niet te eten. Ik probeer het vaak ergens in te proppen, zodat het verstopt zit en hij het dan wel eet, maar ook hier trapt hij niet elke keer in. Nu heb ik eergisteren long gedroogd en dit lustte hij wel. Nu wil ik dus nog nier en lever gaan drogen om te kijken of hij dit ook eet. Stel, hij eet dit alle 3 gedroogd wel, is het dan een probleem dit voortaan altijd gedroogd te voeren?
#1866693
Volgens mij verliest het bijna geen voedingswaarde door te drogen dus is het niet erg het zo te voeren, beter zo dan helemaal niet denk ik dan maar. Maar ik weet het niet zeker dus misschien heb je niets aan mijn antwoord... ::) :P
#1866830
Is geen probleem, gedroogd bevat het zeker genoeg voedingswaarde.
Weeg het wel als het nog niet gedroogd is  ;)

Hannekekjell doet dit ook volgens mij en ook is er ergens wel een topic over te vinden.
Door quandor
#1866860
Hoe het met de voedingswaarde zit weet ik niet... de temperatuur komt in een droogautomaat niet hoger dan 50 graden, volgens mij gebeurd er dan niks met de voedingswaarde!

Maar durf je wel bijna de garantie te geven dat hij het gedroogd wel eet!!

Mijn teckel hoeft het zo ook niet, maar als ik het haar gedroogd geef dan eet ze bijna mijn vingers erbij op! Zo lekker vindt ze het!
Door Liz
#1867135
Bedankt voor de reacties!
Oh Rimanda, dat zou super zijn! Had de long nu in de oven gedroogd, maar toch maar snel een droogmachine bestellen :biggrin2: Heb ondertussen meer keukengerei voor mijn honden, dan voor mezelf :P
Door Nadia
#1867391
Ik weet het 100% zeker. je kunt het gewoon gedroogd geven.
1 klein detail. Weeg je gewicht VOOR het drogen af. Dus van de (ik noem maar wat) 200 gram lever, kan best maar 100 gram overblijven. Je moet dus niet 200gram gedroogde lever geven. Maar dan 100 gram.
Snap je wat ik bedoel?
#1867516
spickel lust ook enkele dingen niet en als ik die dan droog eet zij ze wel , ik dacht dat bij het drogen er wel voedingswaarden verloren gingen maar weet niet juist meer hoeveel . 100 gr runderlever bevat 135kcal en 100gr runderlong bevat 103kcal dus daar mag je wel wat van verliezen
#1868071
May Linn schreef: Hannekekjell doet dit ook volgens mij en ook is er ergens wel een topic over te vinden.
Klopt  :) Kjell krijgt lever en nier al weer een paar maanden in gedroogde vorm.

Ik weeg het voordat het de droger in gaat zodat ik weet hoeveel porties het zijn.
Achteraf doe ik het dan in kleine bakjes in de vriezer en haal de porties per week eruit.
Hij krijgt het dan als snoepje tussendoor en het bakje moet aan het eind van de week leeg zijn, dan heeft hij de juiste hoeveelheid binnen gekregen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door