Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1866679
Antheman schreef: Dat is wel logisch eigenlijk ;)
Kijk maar naar de honden met een verstopte traanbuis ;) Die kleuren allemaal erg lelijk bij de ogen!
Bedankt voor de reacties!
Dat heeft Raiko nu dus dwz geen verstopte traanbuisjes, maar wel heel lelijke verkleuringen bij zijn ogen.
Hij heeft bijna een vier-en-een-half weken durende oogontsteking achter de rug. Het gaat nu eindelijk beter met zijn oogjes, maar hij heeft nu gewoon een rode bril op. Iemand een idee hoe ik dit weer een beetje weg kan krijgen. Of moet het weg 'slijten'?
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1867105
miik schreef: Er is heel voor in de handel, maar mijn ervaring is dat pas na de rui weer de gewone kleur terug komt.
Hmmm..ja, daar was ik al 'bang' voor.. :(
Door ramoontje79
#1890298
Afgekoelde thee kan helpen tegen de verkleuring... en afgekoeld gekookt water...
Die van ons hebben het vaak omdat ze vrij korte/nauwe traanbuisjes hebben, en lichte ogen, dus met zonnig weer lekkere traanoogjes :(

Meteen schoonmaken met gekookt water is meestal nog de beste oplossing...
Door BubbaBling
#1890809
ramoontje79 schreef: Afgekoelde thee kan helpen tegen de verkleuring... en afgekoeld gekookt water...
Die van ons hebben het vaak omdat ze vrij korte/nauwe traanbuisjes hebben, en lichte ogen, dus met zonnig weer lekkere traanoogjes :(

Meteen schoonmaken met gekookt water is meestal nog de beste oplossing...
Ja thee heb ik ook gehoord, er woonde vroeger een fokker achter ons die dat ook deed.
Door Benjy en Misty
#1890945
Ik heb juist eens gehoord dat er een roze verkleuring op kan treden door veel rund. Benjy heeft ook verkleuring en dan wel op plekken die echt niet door speeksel kan komen. Geen idee waar het vandaan komt. Zolang hij maar gezond en gelukkig is en lekker, goed en verantwoord eet maar ik me niet zo druk om verkleuring alhoewel het natuurlijk wel jammer is...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door