Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1862603
In de barfbieb staat over de hoeveelheid barf die je kunt geven het volgende: 2% voor kleine hondjes tot 7% van het lichaamsgewicht van grote honden.
Nu voor de teckels heb ik 3.5% genomen. Voor 9 kilo kom ik dan op 310gram uit per dag.
Ik zat dus al vanzelf op 3.5% ipv 2%. Maar nu heb ik alles nog eens nagelezen en nagerekend. Dat is toch niet al te gek voor een teckel. (de reu is zelfs nog mager).
Ik zag ook al een mops op 3% staan.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1862619
vagebond schreef: In de barfbieb staat over de hoeveelheid barf die je kunt geven het volgende: 2% voor kleine hondjes tot 7% van het lichaamsgewicht van grote honden.
Andersom, 2% voor grote en 7% voor kleine honden.
Nu voor de teckels heb ik 3.5% genomen. Voor 9 kilo kom ik dan op 310gram uit per dag.
Je zult moeten kijken of dat genoeg is voor je teckels. Ik denk dat het misschien te weinig is.
Ik zat dus al vanzelf op 3.5% ipv 2%. Maar nu heb ik alles nog eens nagelezen en nagerekend. Dat is toch niet al te gek voor een teckel. (de reu is zelfs nog mager).
Ik zag ook al een mops op 3% staan.
Gr. Ingrid
Yep, 2% is voor de gemiddelde kleine hond inderdaad te weinig.
Door Lizzy
#1862630
Dit staat er in de bieb:

Een volwassen hond eet gemiddeld 2% tot 7% van het ideale lichaamsgewicht. En de 2% is dan voor een hond van een groot ras. De 7% is voor een hond van een heel klein ras.
Door miik
#1863322
Het ligt echt heel erg aan de hond zelf !
Mijn mickey weegt 8 kilo en krijgt 150 gram, als ze meer krijgt wordt ze te dik. (dat is 1,9%)
Maar af en toe krijgt ze een heel konijn, ze kan dan ruim een kilo op ! Ze is dan tonnetje rond en hoeft dan ook 1 of 2 dagen geen eten, maar dat is wel ruim 12 % wat ze dan wegwerkt ;)
Mickey is een gesteriliseerd teefje van 10 jaar.

Mijn oudste Border Collie (6 jaar) weegt 15 kilo en eet 250-300 gram per dag, dat is een kleine 2%. Bij meer wordt ze te dik. Joy is een tijdje uit de training geweest en we zijn nu weer aan het opbouwen.
Mijn jongste weegt 17 kilo en eet 800 gram en soms meer per dag, zij zit op ruim 4,5 % en wordt bij minder voer snel te mager (zij is nu ruim 2,5 jaar oud). Met deze hond wordt volop getraind.
Laatst gewijzigd door miik op za 18 dec 2010, 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vagebond
#1863344
Okay, ja idd, wat stom zeg. Niet goed gelezen.
Dacht al, wat gek. Ik ga ze op 4.5% zetten dan, en het oudere teefje laat ik op 3.5% staan. Bedankt  :)
Ingrid
Door miik
#1863533
vagebond schreef: Okay, ja idd, wat stom zeg. Niet goed gelezen.
Dacht al, wat gek. Ik ga ze op 4.5% zetten dan, en het oudere teefje laat ik op 3.5% staan. Bedankt  :)
Ingrid
Ja en dan kijken hoe ze het er op doen en dan eventueel na paar weken aanpassen als blijkt dat ze afvallen of dikker worden ;)
Door signmodel
#1864654
het blijft natuurlijk proberen vooral in het begin.
ik heb hier een max van 10 kg die eet 3 % en ziet er goed uit.
job van 30 kg eet 3,5% en wordt niet dikker.
hier zit het dus precies andersom.
dus kan je nu meer voeren, wordt ie dik dan minder je weer en zovoorts,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door