Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1859726
Oei, in die buurt kan ik je niet helpen.  Behalve dan te zeggen om eens te kijken en te vragen op de markt bij de poeliers, vishandels...
En slachterijen zoeken en aanspreken...Maar dan vooral de kleinere versies, daar zal je meer kans hebben denk ik.
Door Patj88
#1859773
Veerle-scrappyToo schreef: Ik heb een slachterij in Nederland waar ik aan rundspulletjes ( kopvlees, luchtpijp, hart, pens,...) kan geraken en rond pasen ook wat lamsspullen.
Kip ( kippevleugels,kippekarkas, kippehart kippemaagjes,kippelevertjes) ,kalkoenvleugels ( snij ik het bot uit) en konijn ( karkas en kop) haal ik op de markt en dat zit tussen de 0,75 tot 2.10 de kilo afhankelijk van wat het is.  Lamshart hier bij een ander adres.
En verder ga ik naar Top dog wetteren waar ik zalmkoppen probeerde ( maar die weigert ze nu pertinent) , zijn gemengde pakketten vlees, zijn runderworst, en Alaska, eendennekken, eendenmix,...
Paard sla ik in als er een aanbieding loopt in de makro.
En aanbiedingen zoals orinake hier geeft wil ik ook van mee beginnen "profiteren" want dat zit eigenlijk ook niet zo heel ver weg  :biggrin2:
En zelf ook nog steeds op zoek naar leuke adresjes.  Alleen spijtig dat die zo slecht terug antwoorden  >:( Al is het een neen, dan weet ik tenminste iets
Op welke markt vind je de konijn karkassen? zijn deze goed bevleesd?
Ben je tevreden van Top dog ? Hier ga ik eens een prijslijst vragen met hun barf-producten.
Gebruikersavatar
Door nova
#1860061
Weet niks van het slachthuis van Anderlecht, maar in  het slachthuis van Zeele is genoeg te krijgen (kopen he ;))

Anders  daar eens informeren :)

kijk ff:

Zele (bij Hamme en Lokeren), kan je pens kopen bij de firma Druwel. Ze vragen 1.5 euro voor een vuile pens .  Adres:  56 Baaikensstraat 33 9240 Zele tel. 052/45.85.50

Als het een runderslachterij is, dan hebben ze vast ook:
runderkopvlees
runderhart
runderstrotten
rundernieren
rundertong

deze info is overigens niet echt heel recent, ik had dat ergens gelezen en even gejat  :-[ :-[
Door Veerle-scrappyToo
#1860073
Ik vind dat allemaal op de gewone wekelijkse markt hier in Zelzate.  Echt de moeite om eens te kijken bij de poeliers  ;)

Van topdog in Wetteren ben ik zeker tevreden.  De baas daar is degene die mij de eerste ondersteuning heeft gegeven in mijn zoektocht naar barfen en heeft echt meegedacht omdat we met Nena bleven sukkelen met de huidproblemen, zorgde dat we ook steeds aan ons vlees geraakten toen we met een eliminatiedieet bezig waren en een andere klant zijn diepvriezen kwam leegmaken.  Die man heeft voor  ons gewoon een deel opzij gehouden omdat hij wist dat niet zonder konden vallen.  Dus ja, ik ben er zeker tevreden over de bediening want hij hoefde dat helemaal niet te doen.
Ook open op zondag dus nog zo makkelijk...
Door Veerle-scrappyToo
#1860084
wolfdolf schreef: :)allez seg, bij mij doen ze geen moeite om te antwoorden...

Voor organen alleen ga ik er niet naartoe denk ik.
veel te ver
Ik heb mijn vraag wel wat ingekleed en vertelt wat ik echt zocht als deel van de voeding, als deel om te drogen voor beloning.  Ik kreeg antwoord van een DA die blijkbaar ook achter barfen staat  :D '  (zit wel wat ver).
Denk dat het door mijn "aankleding" is  :biggrin2:
Ik denk niet dat het enkel organen zullen zijn die de handelaars daar zullen aanbieden.  Vraag is alleen welk prijskaartje er aan zal hangen.

De slachterij in Zele...ja die heb ik ook al gehoord.  Voor mij helemaal niet ver weg, voor de topicstarter wel een beetje ver denk ik  :P
Gebruikersavatar
Door nova
#1860099
Veerle-scrappyToo schreef:

De slachterij in Zele...ja die heb ik ook al gehoord.  Voor mij helemaal niet ver weg, voor de topicstarter wel een beetje ver denk ik  :P
Mijn topo van Belgie is niet wat het zou kunnen zijn. ::)
Wie weet kan er kollektief ingekocht worden, en dan scheelt het wel weer.
Door Barbaravh
#1860246
In het slachthuis van Zele moet je de pensen per 5 stuks kopen. Ben er gisteren voor het eerst geweest en kreeg 5 grote pensen voor maar 20€. Ik heb eigenlijk niet gevraagd achter iets anders omdat ik niets anders nodig had.
Gebruikersavatar
Door nova
#1860257
Diena schreef: In het slachthuis van Zele moet je de pensen per 5 stuks kopen. Ben er gisteren voor het eerst geweest en kreeg 5 grote pensen voor maar 20€. Ik heb eigenlijk niet gevraagd achter iets anders omdat ik niets anders nodig had.
zo, dan is dat wel ff veranderd, maar om nu te zeggen verbeterd, neee :-\
Door Barbaravh
#1860487
nova schreef: zo, dan is dat wel ff veranderd, maar om nu te zeggen verbeterd, neee :-\
Aan telefoon zeiden ze dat het 5€ voor een pens is. Ben dus blij dat ik maar 20€ voor 5 pensen moest betalen.
Goedkoper heb ik ze nog niet gevonden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door