Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1856782
Oeps... de titel zegt het al... ik heb te enthousiast gevoerd!

Omdat ik niet wist hoeveel % ik moest berekenen voor mijn beide honden heb ik met 5 % geteld. Nu wordt Dana dus wat te zwaar...

Met hoeveel tegelijk wordt dan normaal gesproken geminderd? Ik zat te denken om 100 gram per dag minder te voeren totdat ze weer op gewicht is. Dit wordt dan van 350 gram naar 250 gram per dag.

klopt het dat reutjes in verhouding wat meer voedsel nodig hebben dan teefjes? Ik heb bij Eddie hetzelfde berekend, maar hij is niet te zwaar. Hij zat wel nog in de groei de afgelopen tijd.

En als laatste, ik heb denk ik met name vette vleessoorten. Eendkarkas en lamsgehakt, lamsstaarten, lama, rundvlees, orgaan van rund, kalkoen, lam. Om aan meer diersoorten te komen vul ik aan met KVV o.a. kwartel, paard, haas/konijn en die laatste weet ik even zo niet uit mijn hoofd.
Wat zijn de magerdere vleessoorten? Binnenkort krijg ik wel ander vleesaanvoer, ook geit en kip.
Door **Jolanda**
#1856802
Je kunt best met 100gr minderen, voeren doe je vooral op het oog en op gevoel ;)

Vette diersoorten zijn eend, geit, lam, vette visjes.
Mager vlees is o.a. paard, lama, kangoeroe, eigenlijk alle soorten wild, kip ect.
Daar tussenin zit dan rund, die is niet echt vet, maar ook niet mager.

Kalkoenorgaan is niet vet ;)
Door Nynke
#1856907
Is de enige reden dat je aanvult met KVV de meerdere diersoorten? Dan zou ik dat weglaten, je hebt er nu als 5 en krijgt er binnenkort nog 2 bij ook  :) Paard is vaak ook wel mager naar mijn idee  :)

100 gram minder kan wel, maar hou wel rekening met het feit dat het winter is. Hoeveel weegt ze nu en hoeveel woog ze? Beweegt je reu meer? 
Door _Sandra_
#1856979
Bedankt voor de antwoorden.

Ik blijf de KVV wel aanhouden voor de aanvulling. Ik geef het 1 x per week of zo, of wellicht 1 keer meer als het handiger is met mijn werk.

Dana woog al 7 kilo, veel voor het ras dat tot ongeveer 6 kg weegt. Maar ik heb ook wel het idee dat ze voor een teefje groot is, dat was ze al van geboorte af aan. Ik enkele weken tijd woog ze ineens nog een halve kilo meer  :o  Dana is nu nog niet te dik, maar ik wil zeker terug naar de 7 kilo. Als ik haar voer zoals ik nu doe komt ze alleen maar aan. Ik wil te dik zijn voor zijn. Ik kan evt. daarna weer iets meer gaan voeren, want veel lichter dan 7 kilo moet ze ook niet worden.

Eddie beweegt niet meer, eerder iets minder. Maar zijn conditie is dan ook iets minder, wat wellicht toch inhoud dat hij harder moet 'werken'.  Dana heeft altijd het voortouw.
Door Nynke
#1857554
Dan zou ik in eerste instantie 50 gram per dag minder geven, na een maand nogmaals wegen en als ze dan nog een pond te zwaar is, nog eens 50 gram minder voeren  :) :)

Ik vind van 350 naar 250 gram in 1 keer wel een groot verschil  :-X  aan de andere kant krijgen mijn hondjes, die ongeveer 9 kilo wegen, ook ongeveer 250 gram per dag  :-\ :-\

Voer je 1 of 2 keer per dag ??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door