Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#215128
Iedere hond kan tegen vasten...de mijne ook
Ik kan alleen niet tegen mijn vastende honden ;D ;D
Door Ordell
#215129
Ollie schreef: ??? was dat alles? ??? ;D
Ja vandaag wel , valt tegen zeker....? 8) ;D
Door Ollie
#215134
Ordell schreef: Ja vandaag wel , valt tegen zeker....? 8) ;D
Ja had ik niet van je verwacht ??? :P ;D
Door Ollie
#215139
geer schreef: Iedere hond kan tegen vasten...de mijne ook
Ik kan alleen niet tegen mijn vastende honden ;D ;D
Nou die bullen van ons kunnen er dus absoluut niet tegen hoor Geer!

En als Belfi gal gaat spugen dan moet het uit haar tenen wegkomen, echt heel zielig. :-\
Door Ordell
#215142
Ollie schreef: Ja had ik niet van je verwacht ??? :P ;D
Acht, je wordt ouder en milder zal ik maar zeggen... 8) ;D
Door Ollie
#215147
Ordell schreef: Acht, je wordt ouder en milder zal ik maar zeggen... 8) ;D
Ik dacht altijd hoe ouder hoe gekker ??? 8) ;D
Door Ordell
#215155
Ollie schreef: Ik dacht altijd hoe ouder hoe gekker ??? 8) ;D
Pfff, ik ben de serieusheid zelve.... 8)
Door Lizzy
#215326
Ook jouw bullen kunnen leren om te vasten. Jouw bullen zijn een typisch voorbeeld voor wat Mogens Eliasen beschrijft. Whoofer had dit probleem ook. Maar het ligt echt aan de baas en niet aan de hond. Overigens: gal spugen is helemaal niet zo erg hoor. Het reinigt het lichaam.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#215350
Ollie schreef: Die van ons eten alles wel hoor, dus valt wel mee met dat verwend zijn ;)

Maar wat dat vasten betreft, nee dat doen we niet want dan gaan ze gal spugen.

En dat vind ik dierenmishandeling
:o ;)
Door Ollie
#215365
Lizzy schreef: Ook jouw bullen kunnen leren om te vasten. Jouw bullen zijn een typisch voorbeeld voor wat Mogens Eliasen beschrijft. Whoofer had dit probleem ook. Maar het ligt echt aan de baas en niet aan de hond. Overigens: gal spugen is helemaal niet zo erg hoor. Het reinigt het lichaam.
Ten eerste zie ik niet in wat er gezond aan is om mijn bullen te laten vasten, of wat voor een hond dan ook maar.
Een wolf gaat ook echt niet vrijwillig vasten. En ik ga het mijn honden niet opdringen, waar om zou ik dat doen?
Als jij Belfi gal zou kunnen zien kotsen, dan denk ik dat je ook zou zeggen laat dat vasten maar zitten.

Even in de woorden van Max:

Gal reinigt het lichaam niet. De mens of hond word misselijk als ze niet genoeg gegeten hebben, dan gaat het gal naar de maag toe, en als het gal in de maag komt geeft dat een chemische reactie, gal en maagzuur veroorzaakt misselijkheid.
Gal hoort niet naar boven te gaan maar naar onderen.
Ik zie niet in wat daar zo gezond aan is, ik vind het dierenbeulerij!!!
Dus voor MIJN honden geen vastendag!

GROETEN MAX
Door Lizzy
#215371
Ollie schreef: Ten eerste zie ik niet in wat er gezond aan is om mijn bullen te laten vasten, of wat voor een hond dan ook maar.
Een wolf gaat ook echt niet vrijwillig vasten. En ik ga het mijn honden niet opdringen, waar om zou ik dat doen?
Als jij Belfi gal zou kunnen zien kotsen, dan denk ik dat je ook zou zeggen laat dat vasten maar zitten.

Even in de woorden van Max:

Gal reinigt het lichaam niet. De mens of hond word misselijk als ze niet genoeg gegeten hebben, dan gaat het gal naar de maag toe, en als het gal in de maag komt geeft dat een chemische reactie, gal en maagzuur veroorzaakt misselijkheid.
Gal hoort niet naar boven te gaan maar naar onderen.
Ik zie niet in wat daar zo gezond aan is, ik vind het dierenbeulerij!!!
Dus voor MIJN honden geen vastendag!

GROETEN MAX

Poeh hee!

Je hoort mij trouwens niet zeggen dat je je honden MOET vasten. Dat is iets wat je zelf uit moet maken. Ik vast mijn honden ook (nog) niet.

Jij kunt dan wel niet zien wat er gezond aan is om je hond te vasten, maar misschien moet je je eerst in dit onderwerp verdiepen. Dan zie je misschien wel wat er zo gezond aan is. Het is overigens niet alleen voor de hond gezond: ook voor de mens.

En dat gal spugen: jaha, ik weet wat je bedoelt. Ik heb zelf ook een hond gehad die 'gal' spuugde. Maar dit heeft een oorzaak. En misschien moet je je toch eens in "vasten" en "op verschillende tijden eten geven" verdiepen. Dan snap je namelijk WAAROM ze gal spuugt en dan snap je ook HOE je daar iets aan moet doen om het te voorkomen.
Door *Max*
#215382
Lizzy schreef: Poeh hee!

Je hoort mij trouwens niet zeggen dat je je honden MOET vasten. Dat is iets wat je zelf uit moet maken. Ik vast mijn honden ook (nog) niet.

Nee maar je beweert wel dat het gezond is, en dat onze bullen het ook kunnen leren. Een bull is wel iets heel anders dan een basset of een dalmaat

Jij kunt dan wel niet zien wat er gezond aan is om je hond te vasten, maar misschien moet je je eerst in dit onderwerp verdiepen. Dan zie je misschien wel wat er zo gezond aan is. Het is overigens niet alleen voor de hond gezond: ook voor de mens.

Ik heb jaren in het ziekenhuis gelopen, omdat ik problemen had met darmen, misselijkheid en diaree.
Daardoor heb ik mij goed verdiept in het verteringsproces van darmen maagsappen en gal.
Ik weet waar ik over praat.


En dat gal spugen: jaha, ik weet wat je bedoelt. Ik heb zelf ook een hond gehad die 'gal' spuugde. Maar dit heeft een oorzaak. En misschien moet je je toch eens in "vasten" en "op verschillende tijden eten geven" verdiepen. Dan snap je namelijk WAAROM ze gal spuugt en dan snap je ook HOE je daar iets aan moet doen om het te voorkomen.

Belfi heeft het zo erg dat ze tegen het flauwfallen aanzit. Ze had als pupje al last van gal spugen.
Ze krijgen ook niet altijd op het zelfde tijdstip eten, dat wisselt nog wel eens hier.
Dat kun je niet voorkomen met vasten, alleen door licht verteerbaar voedsel waardoor de galblaas niet te erg geprikkelt word.


Gebruikersavatar
Door sylvia
#215387
Mijn honden hebben ooit ook tijden op een vaste tijd hun eten gekregen en toen was het vaste gewoonte om ze voor het naar bed gaan een plakje brood te geven tegen het gal spugen want ik had er meerdere die dit deden, vasten ging toen ook niet want een nacht zonder eten was al niet te doen. Sinds ze onregelmatig te eten krijgen hebben ze er geen last meer van in het begin werd het even erger maar daarna was het over.
Ik voer al jaren onregelmatig (1 x per dag is altijd al zo geweest) en de vastendag is ook onregelmatig, de ene keer is het omdat ik vergeten ben het voer uit de vriezer te halen en de andere keer is het bewust, het is niet op een vaste dag en ook niet perse 1 x per week.
Dus dan ben ik een dierenbeul, so be it
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door