Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1843332
Hier ook de bomann getest. Ik denk niet dat hij hier een jaar meegaat  :P Maar we zullen zien.
Hij had wel wat moeite met de duivenkopjes in vacht en liep er 2x van vol.
Vleesbot van konijn, wilde eend en patrijs ging wel aardig.
Fazant/duiforgaanmix vondt ie minder vanwege de steentjes in de maagjes.
De schroef is dan ook na 1x wat beschadigd en ik vondt het ook wat lang duren. Ook omdat ie wel erg warm werd na een tijdje en ik dus 2x gewacht heb totdat ie weer afgekoeld was.
Maar het grote voordeel is wel dat je er geen kracht voor nodig hebt  :biggrin2: :)
#1857942
anne-rené schreef: Zou dit wat zijn?? Is dichtbij huis:
http://www.partyverhuurzuidplas.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=108&Itemid=135
Heb  hem 2 weken geleden gebruikt en is zwaar vast gelopen op een stuk eendenbot. Had wel ongeveer 30 kg gemalen.
Nu doet hij het waarschijnlijk niet meer, ga vandaag ff kijken of ik hem weer aan de praat krijg. Anders was het hele dure barf  :'(
#1926295
mirdj schreef: Ribben zijn met een handmolen al niet te doen dus ik denk niet dat je dat met een elektrische voor elkaar krijgt zonder iets te beschadigen.
Na das niet waar, wij hebben een grote handmolen en die maalt zachte ribben best prima.
Al krijg je er spierballen van  :P
Ik zou die lam en geitproducten niet malen in een bomann. Konijnenrug en eendenrug vond ie als wat lastig hier en dat zag ik ook later dat er beschadigingen zitten op de maalschroef.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door