Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1827258
De vrieskist die ik eerder al had, vriest tot - 18. Niks bijzonders.
Nu mijn nieuwe kist, vriest tot -40!! (jaja ik heb het gezien vandaag :D)

Maar zou het kouder invriezen het vlees beter houden dan -18? Of zou er dan juist (meer) voedingsstoffen verloren gaan door het vriezen?

En als -40 minder goed is dan -18...kan ik de vriezer dan ook gewoon op -5 zetten? Bevroren is bevroren toch? ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1827283
Neuh, je kunt 'm niet structureel op -5 zetten. Ja kan wel, maar je kan b.v. op een pak vissticks lezen hoe lang die goed blijven op -5 en dat is niet zo bijster lang. Wil je een beetje behoud aan nutriënten voor meer dan 3/6  maanden tot 1 jaar dan mag die toch echt op -18. Die -40 is leuk om snel veel in te vriezen en te voorkomen dat de temperatuur te hoog oploopt als je er veel vers spul instopt of als je spullen langer dan 1 jaar wilt bewaren. Maar als je geen aandelen Essent hebt, zou ik dat standje verder niet gebruiken.
Door TMG1961
#1827292
Bij mij staan ze standaard op -22, lager zou ik hem niet zetten. Heeft volgens mij ook niet vel nut buiten snel in vriezen.
Door **Jolanda**
#1827308
Oke, dus het is een leuk extraatje waar je eigenlijk niks aan hebt :D
Nah, dan is het maar goed dat ik hem terug naar - 18 heb gezet toen ik zag dat ie -40 koud was :)
Ik had gisteren even aan de schijf gedraait om de temp in te stellen, wist dus eigenlijk niet zo goed hoe of wat, maar -18 is voor huis-tuin en keukengebruik dus meer dan voldoende :)
Door TMG1961
#1827313
Die -40 is wel makkelijk als je een vakantie naar de zuidpool geboekt hebt, kun je alvast acclimatiseren  :biggrin2: ;D :D
Door Nadia
#1827314
Mijn vriezer kan ook tot min 40 en ik kreeg hem maar niet naar - 18. Bleek dat ik nog een turbo knopje had..
Essent rekening: 700 euro!
Door Daphne&Jayden
#1827605
Nadia schreef: Mijn vriezer kan ook tot min 40 en ik kreeg hem maar niet naar - 18. Bleek dat ik nog een turbo knopje had..
Essent rekening: 700 euro!
Oei...Essent had dus ook een turboknopje!  :-\ :(

Maar de vriezer bevalt dus goed?  :) ;)
Door hannabelgje
#1827694
Vriescellen zijn tussen de -30 en de -40. Dan blijven producten wel veel langer goed. Maar wat niet nodig is, is niet nodig.
Door mad_trapper
#1827713
Mijn vleesbot ligt in een frigo, op de koudste temperratuur.(-2 ofzo)
De runderstrotten blijven goed bevroren, de haaskarkassen niet echt.
Het is voor maximum 2 maand.

De meeste vriezers hebben een basis-temperatuur van rond de -20 (-18 bij mij) en een invriestemperatuur van minstens -30. (-50 bij mij)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door