Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1826402
Ik heb een lijstje gemaakt maar geen soorten ingevuld,dat onthoudt ik wel wat ik die week geef.

zondag vlees/bot /orgaan/ groente
maandag spiervlees ei
dinsdag vlees/bot/orgaan/groente
woensdag spiervlees/ ei
donderdag vlees/bot /orgaan/groente
vrijdag ene week vis andere week pens
zaterdag spiervlees
Door saluki
#1826848
Ik geef ze elke dag 200 gr vleesbot, zalm, kip, eend, gans, parelhoen en lam.
200 gr minimaal vlees, paard, koe, schaap, kip, soms eend, struis en dan binnenkort Antiloop. Ik zorg wel dat ze alles elke week krijgen.
100 a 150 gram orgaan lever, nier, hart, pens van zoveel mogelijk diersoorten, van de pens krijgen ze 200 gr 2 keer per week.
50 gr groentemix
twee eitjes per week.
Ik heb dus niet alles vaststaan voor elke dag.
Door ulla
#1827257
Ik heb een twee wekelijks menu op een vrieskast hangen, als geheugensteuntje.
ook ik wissel weleens iets voor iets anders.
Door siempie73
#1827329
Ik heb wel een vast menu voor 8 weken.
Dat koop ik in, met dat vlees wat voorhanden is.
Dan maak ik dagporties per 2 honden en dat gaat in dagtassen. haha staat wel raar geloof ik

Dus wel vast voor die periode, daarna wisselt het afhankelijk van het aanbod.

Groetjes Simone
Door saluki
#1827502
Oh dat is heel overzichtelijk, het is volgens mij wel even werk of niet omdat voor 8 weken klaar te maken. :P :P
Door siempie73
#1827536
Valt mee, ook omdat ik al het vlees enz voor 8 weken niet in 1 x binnen krijg.
Direct porties maken van wat ik dan binnen krijg voor 8x maandag 8x dinsdag enz.

Dat in tassen voor ma di enz  doen en ik ben klaar voor 8 weken. Elke dag uit de goede tas 1 zakje halen en klaar..... ;)
Door Nadia
#1827598
Ik heb een menu voor 1 week.

Maandag vis
Dinsdag bot en orgaan groente
woensdag bot en vlees
donderdag bot en pens
vrijdag bot en vlees
zaterdag bot en orgaan groente
zondag bot en vlees

Dit zit er nu al zo ingebakken dat het niet meer nadenken is. Ook handig, want zo weet ik aan het gene wat ik voor Kain uitleg wat voor dag het is ;)

Diersoorten opschrijven heeft voor mij geen zin. Heb een varia van 20 diersoorten. Dat past niet in 1 week menu.
Door orinake
#1827631
Nadia schreef:
Diersoorten opschrijven heeft voor mij geen zin. Heb een varia van 20 diersoorten. Dat past niet in 1 week menu.
Awel dat luxepobleem heb ik nu dus ook...
Ik heb dus ook wel de structuur van die dag dat die dag dat. Maar de diersoorten...
Ik probeer dat af te wisselen, maar ik betrap me de toch op dat ik opt laatste naar een vrij eenzijdig menu ga...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door