Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1856119
Monoxxide schreef: Mijn DA is er wat tegen.Ik vind het wel jammer want het is een goede DA, heeft me altijd goed geholpen met mijn vorige hond die op brok zat.Hebben die moeten laten inslapen op 9 jarige leeftijd omdat de darmen en het been vol kankers zaten.
Mede daardoor ben ik me wat gaan inlezen over voeding en bij KVV/barf terecht gekomen.Nu heb ik een engelse bulldog en die heeft een beetje overgewicht volgens hem.Hij vroeg wat wij voederden (kvv + wat barf) en rade ons aan om 3 maanden RC veterinary dieet te geven tot ze wat afgevallen was.
Hebben nu dan toch maar beslist om gewoon minder KVV te geven, van 500gr per dag naar 400gr.Hopen dat ze tegen de volgende controle wat afgevallen is.
je 'boft' nog met die DA, ze had ook kunnen adviseren om "LiGHT "brokken te gaan geven  :biggrin2:
Door Lonaa
#1856307
Monoxxide schreef: Mijn DA is er wat tegen.Ik vind het wel jammer want het is een goede DA, heeft me altijd goed geholpen met mijn vorige hond die op brok zat.Hebben die moeten laten inslapen op 9 jarige leeftijd omdat de darmen en het been vol kankers zaten.
Mede daardoor ben ik me wat gaan inlezen over voeding en bij KVV/barf terecht gekomen.Nu heb ik een engelse bulldog en die heeft een beetje overgewicht volgens hem.Hij vroeg wat wij voederden (kvv + wat barf) en rade ons aan om 3 maanden RC veterinary dieet te geven tot ze wat afgevallen was.
Hebben nu dan toch maar beslist om gewoon minder KVV te geven, van 500gr per dag naar 400gr.Hopen dat ze tegen de volgende controle wat afgevallen is.
Barf is juist een van de makkelijskte manieren om je beestje af te laten vallen, is mijn ervaring. Gewoon minder geven.
Door Ulrike
#1858265
Lonaa schreef: Barf is juist een van de makkelijskte manieren om je beestje af te laten vallen, is mijn ervaring. Gewoon minder geven.
Oeh minder geven is bij onze Daya zo makkelijk nog niet. Of tenminste het geven wel  ;D, maar de rest van je dag wordt er zeker niet beter op met zo'n piepende hond  :P. Bij ons is echt alleen nog maar magere vleessoorten geven wel een hele goede oplossing. En Bass krijgt inderdaad gewoon een stuk minder nu.

Dat vind ik ook zo ideaal van barf, je kunt het op elk gewenst tijdstip weer aan je wensen aanpassen  :).
Door Anne in Zweden
#1858362
Ulrike schreef: Oeh minder geven is bij onze Daya zo makkelijk nog niet. Of tenminste het geven wel  ;D, maar de rest van je dag wordt er zeker niet beter op met zo'n piepende hond  :P. Bij ons is echt alleen nog maar magere vleessoorten geven wel een hele goede oplossing. En Bass krijgt inderdaad gewoon een stuk minder nu.

Dat vind ik ook zo ideaal van barf, je kunt het op elk gewenst tijdstip weer aan je wensen aanpassen  :).
Als ie zo piept om eten, is het dan misschien een ideetje om hem bv. zijn vlees in een kong te geven? Moet nog werken voor z'n geld ook! ;D Maar het houdt hem dan in ieder geval een stuk langer bezig, en na afloop is hij wellicht zo uitgeput dat hij eerst even een kwartiertje moet slapen voordat hij weer kan piepen!
Door jara
#1862921
Vandaag weer naar "puppycontrole"geweest bij de DA .... deze keer een DA uit de praktijk die haar nog niet gezien had maar het enige wat hij zij was wat een mooie hond en wat een mooi gebit etc etc ( en volgens hem moest je met zo'n mooie hond wel een nestje nemen ;-) ).... gehad over voer ... BARF was helemaal prima .. hij adviseerde altijd aan mensen dat als ze willen gaan barfen het dan goed te doen en zich in te lezen op ..... jawel, BARFPLAATS.nl

Jara loves haar DA !!
Door nienk
#1875536
in de gewone praktijk waar ik kom zijn de meningen verdeeld negatief/onwetend, de ene DA zei : vers vlees? dat moet je dan wel even koken hoor, en echt geen bot geven, daar kan zo'n kleintje helemaal niets mee', een ander: hmm hmm, ok, maar ik zou er toch maar een goede brok naast geven hoor, dat je het wat afwisselt, dan weet je tenminste zeker dat hij alles krijgt, qua vezels en koolhydraten enzo.

DA waar we laatst waren toen Reus blaasontsteking had (tegen Reus, op een toon waar die helemaal wild van word): Krijg jij vers van je vrouwtje? lekker pensiepensie? en mooie botjes? mag jij die dan helemaal op knagen? oei oei oei, wat fijnerdefijn! smullensmullen lekker vleesie in je buikie!
resultaat: hond door het dollen heen (ondanks de pijn), en baasje tevreden dat er toch ook DA's zijn die op deze manier denken.

(de holistische DA waar ik nu met Reus kom is (uiteraard) een groot vers/barf voorstander)
Door Liz
#1876156
nienk schreef: DA waar we laatst waren toen Reus blaasontsteking had (tegen Reus, op een toon waar die helemaal wild van word): Krijg jij vers van je vrouwtje? lekker pensiepensie? en mooie botjes? mag jij die dan helemaal op knagen? oei oei oei, wat fijnerdefijn! smullensmullen lekker vleesie in je buikie!
resultaat: hond door het dollen heen (ondanks de pijn), en baasje tevreden dat er toch ook DA's zijn die op deze manier denken.

(de holistische DA waar ik nu met Reus kom is (uiteraard) een groot vers/barf voorstander)
;D ;D ;D Ik zou helemaal plat gaan van het lachen als mijn da zo zou praten, wel geweldig!
Mijn holistische da is gelukkig ook voor vers en heeft zelfs mijn moeder zo ver gekregen het paard op een natuurlijke muesli te zetten i.p.v. die brokken :notworthy:
Mijn gewone da voor de honden weet er weinig van (ik heb hem net dus moet hem nog alles leren ;) ). Hij dacht eerst dat vers, blikvoer was :P Maar dat komt wel goed, hij staat wel overal open voor, dus dat is fijn.
Door judith1967
#1876734
Mijn vorige da die wist dat ik rauw voer en zeg zelfs dat dat het beste is voor je hond(en daarachter  zei die een beetje beschamend rauw is het beste maar ik geef gewoon brok :-[)

En ik kwam eens bij een da voor een checkup(3 maandjes oud ofoziets) en toen die hoorde dat ik rauw voer,oohhh dan moet je je hond zeker 4 x per jaar ontwormen,hoor.Ik: oh nou dat heb ik nog nooit gedaan bij mijn vorige honden en die hadden nooit last van wormen. :P

Maaar ik kom eigenlijk (bijna) nooit bij een da.
Door Staftime
#1878538
Heel verschillende reacties heb ik al gekregen.

Laatste keer had ik een da die ik nog niet kende, op een praktijk waar ik normaal ook nooit kom.
En zij vond dat Romeo het wel heel erg goed deed op het voer dat hij krijgt.
Dit ivm zijn leeftijd en dat icm zijn conditie en karakter/gedrag etc.

Toch leuk om te horen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door