Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1821070
Mja ik koop orgaan in blokken van 20kg (gemengd)
En Voor Jelcka haalde ik dan ook het vet van de niertjes.
Had op een blok van 20kg orgaan een 17kg orgaan en 3kg vet, max dat ik al gehad heb is 5kg vet op een blok van 20kg.
Nu ja ik betaal 1.50€/kg en het vet gebruik ik gewoon voor andere dingen (ik verwarm het een beetje, draai er broodkruim en zaadjes door en hang het in de kokosnoten voor de vogeltjes ;) of geef het als extra aan de honden.
Door **Jolanda**
#1821477
Jaah maar 3kg van 20kg is 15% en 5kg van 20kg is nog maar 20% aan vet. Ik had 75% vet! Dat vind ik een heeeel ander verhaal ;)
Dan word het een duur grapje ;)

Kijk, ik ben niet vies van een beetje vet aan mijn honden voeren, maar meer vet dan het product waar het werklijk om gaat vind ik niet kunnen ;) Dus....ik bestel gewoon geen konijnennieren met vet meer, simpel zat ;)
Door Gaby
#1822520
Ik moet zeggen dat ik het barfen zowiso wel flink duur vind, of ik doe iets gruwelijk verkeer.... dat zou natuurlijk mooi zijn :biggrin2:
Maar ik ben alleen en mijn twee werkende border collies kunnen flink eten. Mijn reu werkt een kilo per dag weg en mijn teef zo een 700 gram.
Aan pens is dan nog redelijk te komen, orgaan moet over het algemeen ook lukken.
Maar vooral het spiervlees vind ik erg kostbaar.
Ook wild vleesbot is niet goedkoop.
Ik kan amper in m'n eentje rondkomen dus probeer het met de vleesmixen van Herby aanvullend met vleesbot
en pens aan te vullen...
Ik heb dan al gauw zo een 3kg per week nodig aan alleen spiervlees (heb mijn honden met de barfrekenhulp op zo een 3.5% lichaamsgewicht)
3kg per week is 'nie' goedkoop toch....
Maar zoveel voor konijnen niertjes gaat wel heeeel erg ver..
Gebruikersavatar
Door nova
#1822603
Bij het slachthuis in Kerkrade kun je rundernier krijgen je moet het wel vooraf bestellen.
Dan is nier wel nier, en geen vet.
Hier laten ze ru. nier liggen dat ruikt echt naar pies, en daar halen mijn dames hun bernerneus voor op ::)
Door sella
#1822618
Gaby schreef: Ik moet zeggen dat ik het barfen zowiso wel flink duur vind, of ik doe iets gruwelijk verkeer.... dat zou natuurlijk mooi zijn :biggrin2:
Maar ik ben alleen en mijn twee werkende border collies kunnen flink eten. Mijn reu werkt een kilo per dag weg en mijn teef zo een 700 gram.
Aan pens is dan nog redelijk te komen, orgaan moet over het algemeen ook lukken.
Maar vooral het spiervlees vind ik erg kostbaar.
Ook wild vleesbot is niet goedkoop.
Ik kan amper in m'n eentje rondkomen dus probeer het met de vleesmixen van Herby aanvullend met vleesbot
en pens aan te vullen...
Ik heb dan al gauw zo een 3kg per week nodig aan alleen spiervlees (heb mijn honden met de barfrekenhulp op zo een 3.5% lichaamsgewicht)
3kg per week is 'nie' goedkoop toch....
Maar zoveel voor konijnen niertjes gaat wel heeeel erg ver..
Mijn honden eten 3 kg spiervlees per dag, maar ik reken ook mee dat ik amper meer bij de dierenarts kom voor alle brok geralteerde aandoeningen ;)

Ik heb nu de konijnennieren erook uitgedaan, veel te vet en teveel werk.
Nu ik weer wilde konijnen kan verkrijgen krijgen ze zo gelukkig hun nier weer binnen zonder veel vet.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1822641
Gaby schreef: Ik moet zeggen dat ik het barfen zowiso wel flink duur vind, of ik doe iets gruwelijk verkeer.... dat zou natuurlijk mooi zijn :biggrin2:
Maar ik ben alleen en mijn twee werkende border collies kunnen flink eten. Mijn reu werkt een kilo per dag weg en mijn teef zo een 700 gram.
Aan pens is dan nog redelijk te komen, orgaan moet over het algemeen ook lukken.
Maar vooral het spiervlees vind ik erg kostbaar.
Ook wild vleesbot is niet goedkoop.
Ik kan amper in m'n eentje rondkomen dus probeer het met de vleesmixen van Herby aanvullend met vleesbot
en pens aan te vullen...
Ik heb dan al gauw zo een 3kg per week nodig aan alleen spiervlees (heb mijn honden met de barfrekenhulp op zo een 3.5% lichaamsgewicht)
3kg per week is 'nie' goedkoop toch....
Maar zoveel voor konijnen niertjes gaat wel heeeel erg ver..
Mag ik vragen waar je ongeveer woont en wat je dan per kg betaald?
Houdt je hier de verzamelplaats in de gaten? Daar komen heel regelmatig mooie aanbiedingen voorbij die uiteindelijk zo ongeveer heel Nederland door gaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#1822667
Gaby schreef: Ik moet zeggen dat ik het barfen zowiso wel flink duur vind, of ik doe iets gruwelijk verkeer.... dat zou natuurlijk mooi zijn :biggrin2:
Maar ik ben alleen en mijn twee werkende border collies kunnen flink eten. Mijn reu werkt een kilo per dag weg en mijn teef zo een 700 gram.
Aan pens is dan nog redelijk te komen, orgaan moet over het algemeen ook lukken.
Maar vooral het spiervlees vind ik erg kostbaar.
Ook wild vleesbot is niet goedkoop.
Ik kan amper in m'n eentje rondkomen dus probeer het met de vleesmixen van Herby aanvullend met vleesbot
en pens aan te vullen...
Ik heb dan al gauw zo een 3kg per week nodig aan alleen spiervlees (heb mijn honden met de barfrekenhulp op zo een 3.5% lichaamsgewicht)
3kg per week is 'nie' goedkoop toch....
Maar zoveel voor konijnen niertjes gaat wel heeeel erg ver..
Even off topic, ik weet niet wat je doet of wat je geeft.
Maar ik heb laatst eens uitgerekend dat het mij lukt om voor een 5 euro, een hond van 45 kilo een hele week te laten barfen.
Gaat zou dan wel ten koste van het assortiment gaan, en met maar 1 ei per week, en geen groentes of afval groentes  van de markt .
Ik heb dan net maar  4 diersoorten, maar de kwaliteit lijdt er dan niet onder.
Denk dat je op zoek moet gaan naar andere leveranciers. ;)
Door orinake
#1822678
Ik denk dat je bij de verkeerde leveranciers gaat toch....
hier op BP worden zoveel leuke dingen aangeboden tegen een super prijs?
Door Nynke
#1822726
sella schreef: Mijn honden eten 3 kg spiervlees per dag,
Weet je dat zeker ?? Jij hebt toch een volwassen herder en een pup ?

Als je 3 kilo spiervlees per dag voert en het spiervlees is 25% van je daghoeveelheid, dan zit je op 12 kilo voer per dag ?  :-\ :-\ :-\
Door orinake
#1822734
Nynke F schreef: Weet je dat zeker ?? Jij hebt toch een volwassen herder en een pup ?

Als je 3 kilo spiervlees per dag voert en het spiervlees is 25% van je daghoeveelheid, dan zit je op 12 kilo voer per dag ?  :-\ :-\ :-\
Ik heb dagen dat ik enkel spiervlees voer (nu ja 1 dag in de week) en dan zit ik aan een goeie 4kg spiervlees. zou ze het zo niet bedoelen?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1822791
daarom voer ik mijn honden liefst konijn in het jasje. dus compleet. niertjes van konijn kunnen erg vet zijn omdat de konijnen vet gemest worden. Ik zie altijd groot verschil met de wilde hazen en konijnen, de overtollige kleurkonijnen en de mest konijnen. Dus van het tamme konijn voer ik het liefst die te veel zijn van fokkers. en dat zijn vaak overtollige rammetjes of uitgejongde voedsters ;)

Maar ook als je duurder vlees koopt vind ik het rauwvoeren beslist goedkoper dan brokken. Ten eerste.. van brokken werd Aquillo ziek. Kvv is duur dus en weet je nog niet wat er in zit. Met zelf samenstellen ben ik nog altijd goedkoper uit. Want ook geen dokterskosten en gezonde energieke honden ;)
en er is in principe genoeg te krijgen wat redelijk in prijs is.  Grotere hoeveelheden inkopen en samen met anderen geeft vaak grote voordelen in de aanschaf van het voedsel.
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 11 nov 2010, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#1822891
@Nynke, Diego eet naast het orgaan en bot 1500 gram spiervlees per dag.
Pup eet nu 1500 gram spiervlees naast het bot en orgaan.
Maar pup wordt weer ieletjes dus die gaat naar  2000 gram spiervlees naast bot en orgaan.

Diego is een ranke herder van 50 kg met een schofthoogte van 73 cm.
Buffel weegt 15 kg is een pup die weer een groeispurt krijgt en weer richting gratenpakhuis ging.
Door **Jolanda**
#1822900
sella schreef: @Nynke, Diego eet naast het orgaan en bot 1500 gram spiervlees per dag.
Pup eet nu 1500 gram spiervlees naast het bot en orgaan.
Maar pup wordt weer ieletjes dus die gaat naar  2000 gram spiervlees naast bot en orgaan.

Diego is een ranke herder van 50 kg met een schofthoogte van 73 cm.
Buffel weegt 15 kg is een pup die weer een groeispurt krijgt en weer richting gratenpakhuis ging.
Jij rekent kaal bot?
Gaby schreef: Ik moet zeggen dat ik het barfen zowiso wel flink duur vind, of ik doe iets gruwelijk verkeer.... dat zou natuurlijk mooi zijn :biggrin2:
Maar ik ben alleen en mijn twee werkende border collies kunnen flink eten. Mijn reu werkt een kilo per dag weg en mijn teef zo een 700 gram.
Aan pens is dan nog redelijk te komen, orgaan moet over het algemeen ook lukken.
Maar vooral het spiervlees vind ik erg kostbaar.
Ook wild vleesbot is niet goedkoop.
Ik kan amper in m'n eentje rondkomen dus probeer het met de vleesmixen van Herby aanvullend met vleesbot
en pens aan te vullen...
Ik heb dan al gauw zo een 3kg per week nodig aan alleen spiervlees (heb mijn honden met de barfrekenhulp op zo een 3.5% lichaamsgewicht)
3kg per week is 'nie' goedkoop toch....
Maar zoveel voor konijnen niertjes gaat wel heeeel erg ver..
Hmm, ik heb eens berekend hoe goedkoop ik kan voeren.
Ik zou klaar zijn met ongeveer 65euro per maand voor 75kg vlees (toen nog 75 nu bijna 80 dus ietsje duurder) En daarbij zou ik dan 8 of 9 diersoorten voeren, meen dat ik uitkwam op nog geen 90 cent per kg....dus ja je doet iets verkeerd :-\ Ik denk dat je het vlees op de verkeerde plekken koopt ;)

Zoals ik geteld heb zou jij dus met €45,90 daar moeten komen. Maar dan moet je geen parelhoen kopen bijv, of spiervlees van 3,- per kg ect ect.
Door Lonaa
#1822966
De katten eten hier voor 25 cent per dag. En daar zitten de 'dure' dingen bij in gerekend. Nou eten ze ook niet zoveel (600 gram samen) maar ze zijn wel verwend en vinden alleen dure dingen lekker :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door