Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#1814067
Vanmorgen heb ik een kilo kopvlees ontdooid, en in die kilo zat een rudertong mee ingevroren... De tong weegt bijna net zo veel als een dagportie spiervlees voor Jara (300gr)

Wordt tong nu onder orgaanvlees (word ook wel gegeven als vervanging van pens meende ik ergens gelezen te hebben) of onder spiervlees gerekend.

Kan ik haar die tong gewoon een x geven in plaats van haar spiervlees of kan ik beter wat anders ontdooien voor vanavond?
Door Lizzy
#1814089
Tong is een spier en toch valt het voor mij onder orgaanvlees. Omdat wat ik tot spiervlees reken, is vlees dat het skelet in beweging zet. Maar, tong lijkt verdacht veel op spiervlees. Hoewel het veel vetter is dan spiervlees (hoewel in kopvlees ook best veel vet kan zitten. Nou ja, in... Aan). Je kunt de tong over meerdere maaltijden verdelen. Of in 1 keer geven. Daar kan wel wat dunne ontlasting van ontstaan. Vet laxeert immers.
Door Lizzy
#1814090
Overigens is tong nog steeds een delicatesse en kost ook gemiddeld veel meer dan kopvlees (en dat is ongeschikt voor menselijke consumptie). Ik zou dus wel blij zijn, met zo'n tong in het kopvlees!
Door jara
#1814138
Zal mijn leverancier hartelijk bedanken mandag als ik een bestelling ga halen  ;D
Wat voor voedingswaarde heeft tong buiten vet om...zitten er uberhaupt vitamines in??

Ik ontdooi wel wat extra spiervlees en voer de tong wel in 2x.

Bedankt weer voor jullie supersnelle reacties
Door Huskymeisje
#1814368
jara schreef: Ik heb geen droger... zou het dus in de oven moeten doen.. duurt dat niet enorm lang ivm tong zijnde vrij vet??
ik heb zoveel mogelijk het vet er bij weggesneden. Het duurt idd wel langer dan bijv. kipfilet. Ik kreeg de tip van Herby.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door