Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1810494
Wat doen jullie als je bijv. een konijnenrug of eendenrug geeft met daarbij wat spiervlees of orgaan ?? 

Als ik het allebei in 1 keer geef, eten ze absoluut eerst het spiervlees op. Maar zou het nu beter zijn, spijsverteringstechnisch,  om het spiervlees of orgaan te geven na het botwerk ??
#1810517
Hier krijgen ze het tegelijk. Pike eet  schrokt altijd eerst het zachte spul naar binnen en dan het bot. De andere twee eten meestal eerst het meerendeel van het vlees, vervolgens het bot en tot slot de restjes vlees.
Spijsverteringstechnisch zou ik zeggen eerst het zachte spul. Omdat wat al in de maag zit naar de buitenkant wordt getransporteerd als er iets nieuws bijkomt. Dus dan zou het bot omgeven zijn door vlees/orgaan.  
#1810629
TMG1961 schreef: Hoeveel geef je op 1 dag en hoe groot is je hond?
Mijn honden wegen 18(jonge hond) en 20 kilo, border collies.
De dagen vleesbot met spiervlees (3 dagen) krijgen ze 665 gram pd per hond en de vleesbot met orgaandagen krijgen ze minder pd.
#1810731
Hier krijgen ze het ook tegenlijk in hun bak gemieterd, en ze gooien dan eerst het bot eruit om eerst het makkelijke te eten.
Ach het maakt niks uit want na het eten komt het bekafveegritueel, even lopen met de kop op het gras, eerst de ene kant dan de andere kant, dan even een koprol en de beentjes de lucht in.  :fool: Dan komt het toch weer allemaal door elkaar te zitten  :D

Ze krijgen hier ook vaak alleen maar vleesbot (goed bevleesde)
#1811276
Nynke F schreef: Wat doen jullie als je bijv. een konijnenrug of eendenrug geeft met daarbij wat spiervlees of orgaan ?? 

Als ik het allebei in 1 keer geef, eten ze absoluut eerst het spiervlees op. Maar zou het nu beter zijn, spijsverteringstechnisch,  om het spiervlees of orgaan te geven na het botwerk ??
Dat vroeg ik me ook al een tijd af en we hadden het er vanavond nog over. Ik denk zelf dat de volgorde niets uitmaakt, maar zeker weten doe ik het niet. Jayden krijgt zijn spiervlees met groentenmix in zijn bak en zijn botwerk eet hij op een kleedje. De volgorde wisselt nogal eens, maar ik heb niet het idee dat het iets uitmaakt. De volgende dag komt het sowieso wel voor dat een drol meerdere kleuren heeft  :D maar zolang het er stevig uitkomt, zal het wel goed zijn, denk ik.  ;D
#1811945
Mijn honden eten eerst het spiervlees, daarna pas het botwerk.
Op die manier word het botwerk *verpakt* door het spiervlees, wolven(als ze de kans krijgen) zouden ook eerst spiervlees/orgaan eten en dan pas botten, dat meen ik ooit gezien te hebben in een of andere wolvendocu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door