Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1810155
Als ik mijn eigen barf maal tot kvv hoe lang is het dan houdbaar?
Het is dus eenmaal ontdooit geweest en dan in porties ingevroren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1810165
Het zal wel langer goedblijven, maar persoonlijk wil ik een omslag van maximaal 3 á 4 maanden hebben. Dan ga ik ook nog uit van verse produkten, terwijl als je het ingevroren van een (barf) leverancier krijgt je ook niet weet hoe lang het daar al in de vries heeft gelegen.
Voor jouw prakjes zou ik ook maximaal deze tijdsspanne aanhouden.
Door BubbaBling
#1810167
Oh sorry, ik bedoel als ik het ga gebruiken en dus in de koelkast sta  :D
Ik hoop dat ik het kan rekken tot 3 dagen in de koelkast.

In de vriezer zal het 2 a 3 maand zitten, dus dat is wel goed.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1810172
BubbaBling schreef: Oh sorry, ik bedoel als ik het ga gebruiken en dus in de koelkast sta  :D
Ik hoop dat ik het kan rekken tot 3 dagen in de koelkast.

In de vriezer zal het 2 a 3 maand zitten, dus dat is wel goed.
Oké :)  In de koelkast zou ik uitgaan van 2 tot 3 dagen in een afgesloten bakje. Je ziet dan vanzelf of je dat bij moet stellen naar beneden.  Met het oog op bacteriegroei en achteruitgang van nutriënten zou ik het zeker niet langer bewaren. (ook al ruikt het nog prima)
Door TMG1961
#1810173
Twee dagen is het wel houdbaar, denk dat 3 dagen ook geen probleem zal zijn. Ik haal ook voor 2 dagen tegelijk uit de vriezer en heb Pixie nog nooit horen klagen dat het niet goed was  :biggrin2:
Door BubbaBling
#1810175
Met in porties te maken is voor 3 dagen gewoon het fijnste voor me.
Maar het zit in het bakje dat ook uit de vriezer komt (gaat rechtstreeks de koelkast in).
Dus voor 3 moet kunnen dan he  :biggrin2:
Door Xada
#1810211
Drie dagen kan prima. Sinds half juni heb ik geen electra meer, dus ook geen vriezer of koelkast. Ik kan het vlees drie dagen goed houden als ik het helemaal onder water zet. Er moet geen lucht bij kunnen komen. Dus prik ik ook de zakken kapot. Met organen moet je voorzichtiger zijn, die blijven hooguit twee dagen goed.
Door Xada
#1810223
BubbaBling schreef: ? hoe kan t dat je geen electra meer hebt  :o
Ik werkte hier met zonnecellen een agregaat en accu's. De accu's houden geen energie meer vast. En omdat je altijd met zo'n systeem aan het werk bent, heb ik gekozen om electra van het energiebedrijf te nemen. Maar dat moet dus helemaal nieuw aangelegd worden. Dus twaalf betonnen palen van het dorp naar mijn huis en in huis alles volgens de regels. Alles is klaar, maar we krijgen de meterkast dus niet opgestuurd. Daarom kan er geen electriciteit op het systeem komen.
Zonnecellen zijn mooi, maar alleen als er verder geen enkele mogelijkheid is om electriciteit te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1810561
Daphne&Jayden schreef: Zolang je hond het gewoon eet, is het geen probleem.  :P
Een hond eet ook "gewoon" chocola als die de kans krijgt, dus an sich is dat voor mij geen graadmeter of iets goed of niet goed is.
Door Xada
#1810899
Ik kijk altijd hoe het vlees eruit ziet, hoe het aanvoelt en hoe het ruikt. Daarna zit je meestal wel safe.
Door Xada
#1812134
BubbaBling schreef: Ja dat sowieso.
Prullie is binnen handbereik wat dat betreft  ;D
Zeker weten, liever vlees in de prullie dan mijn honden bij de DA.
Toen ik de DA een keer hielp, kregen we een zieke poedel binnen die verkeerde sperciebonen had gegeten (wel uit blik). De mensen twijfelden om het nog zelf op te eten of maar aan de hond te geven. Dit is het laatste wat die hond ooit gegeten heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door