Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#1795162
Gister een eerste groentemix gemaakt, en zojuist heeft ze haar eerste portie met smaak opgelikt.

Samenstelling; komkommer, appel, rode biet, wortel met loof, advocado, witlof, boontjes, aardbei, verse  peterselie, courgette, banaan.

Is dit zo een juiste combi of kan ik er beter nog iets aan toe voegen voordat ik het straks in ga vriezen?

Heb nog een vraag waarvan ik niet zo goed weet waar ik die moet plaatsen:  Als een pup gaat wisselen met eventuele pijn vandien kun je dan gewoon doorgaan met bot geven of laat je dat even achterwege? Ik kan me voorstellen als haar bek zeer doet dat ze dan niet goed gaat kauwen op de botten...

Jara is nu al een beetje een snelle eter en ik denk dat, als ze straks wisselt, ze wat minder secuur gaat kauwen.
Door Lizzy
#1795193
jara schreef: Gister een eerste groentemix gemaakt, en zojuist heeft ze haar eerste portie met smaak opgelikt.

Samenstelling; komkommer, appel, rode biet, wortel met loof, advocado, witlof, boontjes, aardbei, verse  peterselie, courgette, banaan.

Is dit zo een juiste combi of kan ik er beter nog iets aan toe voegen voordat ik het straks in ga vriezen?
Prima mix, maar ik zou volgende keer geen aardbei en banaan in de mix doen. Want meestal combineer je een mix met vlees/orgaanvlees en fruit + vlees gaat in de darmen gisten. Uitzondering daarop is appel. De meeste honden kunnen dat wel aan. Je kunt de volgende keer nog wat meer bladgroenten verwerken. Zoals andijvie of waterkers of paksoi.
Heb nog een vraag waarvan ik niet zo goed weet waar ik die moet plaatsen:  Als een pup gaat wisselen met eventuele pijn vandien kun je dan gewoon doorgaan met bot geven of laat je dat even achterwege? Ik kan me voorstellen als haar bek zeer doet dat ze dan niet goed gaat kauwen op de botten...

Jara is nu al een beetje een snelle eter en ik denk dat, als ze straks wisselt, ze wat minder secuur gaat kauwen.
Doorgaan! Doorgaans merk je er niks van, dat je pup wisselt. Juist omdat hij vleesbot eet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door