Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1794221
Ik geef 15% orgaan, maar wat zijn de belangrijkste organen om te geven en in hoeveel % ervan.
Er wordt voor mij kvv gemaakt binnenkort dus moet ff goede verhoudingen hebben.
Het wordt dus een gemalen maal wat iedere dag wordt gegeven en niet verschillend per dag.
Nu vraag ik me af welke organen ze moeten hebben en hoeveel pens je mag.
Want ze zijn DOL op pens en als dat er genoeg door heen zit eten ze hun eten met gemak op ;D aangezien het moeilijke eters zijn.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1794262
Ik zou de helft van die 15% aan pens geven en de andere helft verdelen over hart, lever en nier en eventueel maagjes. Extra orgaandingen zoals tong bijgeven kan altijd. Long voegt niet zo heel veel toe.

Het luisterd niet zo heel erg nauw, als je bovenstaand ongeveer aanhoud zit je prima.
Door Lizzy
#1794265
In totaal kun je prima 20% orgaan geven, waarvan 10% pens en 10% andere organen. Ik zou dan zelf een mix nemen van lever, nier en hart. En dat alle drie in ongeveer gelijke delen, dan zit je prima (dat is dan 3,3% per orgaansoort maar in dat soort details hoef je niet te rekenen. Ongeveer is goed genoeg). Je kunt ook zeggen "ik neem een mix van lever, nier, hart en tong" (of in plaats van tong hersenen of long - long bevat weinig voedingsstoffen of testikels). Dan deel je dus 10% door 4 (soorten orgaan) = 2,5%, zit je ook nog steeds goed.

Als je niet meer dan 15% in totaal wilt geven, kun je bijv. 5% pens en 10% andere organen geven. Of 7,5% pens en 7,5% andere organen maar dan zou ik er maar 3 nemen, lever, nier en hart.
Door **Jolanda**
#1794269
Ik geef zelf de helft van mijn percentage aan pens (dus van de 100% voeding is dat in mijn geval 10% omdat ik 20% orgaan geef) en van de overige 10% geef ik de helft hart en de andere helft lever en nier. Wat uitkomt op 5%hart, 2,5%lever en 2,5%nier (van de 100%)
Door BubbaBling
#1794290
Lizzy schreef: In totaal kun je prima 20% orgaan geven, waarvan 10% pens en 10% andere organen. Ik zou dan zelf een mix nemen van lever, nier en hart. En dat alle drie in ongeveer gelijke delen, dan zit je prima (dat is dan 3,3% per orgaansoort maar in dat soort details hoef je niet te rekenen. Ongeveer is goed genoeg). Je kunt ook zeggen "ik neem een mix van lever, nier, hart en tong" (of in plaats van tong hersenen of long - long bevat weinig voedingsstoffen of testikels). Dan deel je dus 10% door 4 (soorten orgaan) = 2,5%, zit je ook nog steeds goed.

Als je niet meer dan 15% in totaal wilt geven, kun je bijv. 5% pens en 10% andere organen geven. Of 7,5% pens en 7,5% andere organen maar dan zou ik er maar 3 nemen, lever, nier en hart.
Ok dat klinkt heel goed.
Dan ga ik dat doen, dankjewel  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door