Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1793691
Hallo allemaal,

Ben zoals jullie weten sinds zaterdag begonnen met barfen. Lodewijk vind het smullen en ik schrik inmiddels niet meer als hij een kippennek zonder te kauwen ineens doorslikt  ::).....maaaaar ik heb het idee dat het wat te weinig is... Hij blijft me maar hoopvol aankijken en af en toe een beetje piepend in de keuken staan. Zou hij nou honger hebben of gewoon meer willen omdat hij het lekker vindt  :-\....
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1793693
ik hou overigens zijn gewicht goed in de gaten..maar heb al voor 2 weken alles klaargemaakt  :-\ . Zou het zo sneu vinden als hij zwaar honger lijdt  ;)
Door **Jolanda**
#1793724
TMG1961 schreef: Hoeveel weegt ie en hoeveel krijgt ie per dag?
dezelfde vraag wilde ik ook al stellen. Zonder dat te weten kunnen we niet goed inschatten of het te weinig is ;)

Overigens zou ik het niet gek vinden als hij je hoopvol aankijkt hoor ;) Hier zullen ze ook wel bijna het dubbele van hun dagportie op willen (en kunnen) eten ;)
Dit smaakt natuurlijk 100x beter dan br*kjes ;)
Door **Jolanda**
#1794042
Hmm dus dan krijgt ie 160gr per dag.
Voor kleine hondjes mag je gerust wat meer rekenen. Ik meen, uit mijn hoofd, dat het wel een 4% mag zijn voor de kleintjes :)
Door **Jolanda**
#1794045
Ik heb het even voor je opgezocht in de bieb (lief he :biggrin2: ;))

Dit is wat Lizzy daar schrijft:
Een volwassen hond eet gemiddeld 2% tot 7% van het ideale lichaamsgewicht. En de 2% is dan voor een hond van een groot ras. De 7% is voor een hond van een heel klein ras. Een hond die ouder is, gecastreerd is, weinig beweging heeft: die zou aan 1,5% van het lichaamsgewicht voldoende kunnen hebben. 2% tot 7% is staat gelijk aan 20 gram tot 70 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer. De juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog.

Dus je mag zelfs wat meer dan 4% voeren ;) Ik weet niet of je de teckel tot een heel klein ras wilt benoemen, maar anders mag je het dus opschroeven naar 7%  ;)
Door Nadia
#1794056
Eens met Jol. Mijn katten wegen 3,2 en 4,3 kilo en krijgen samen een halve kilo per dag ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door