Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1791735
Nou vandaag stond er weer vis op het menu maar mevrouw pup, Duna, vind het niet te knagen... neemt geen hap gaat niet eens naar de bak toe!!

We hebben al, zalm (haaksbarf), haring (heel) en makreel (heel en gehakt) geprobeerd geen van alle wil ze.

Nu barft ze voor de rest ook niet super enthousiast moet ik zeggen, duurt ff voor ze begint met eten.

D'r percentage zijn we al naar beneden aan het doen, zodat ze meer eetlust krijgt, want dat gemiep is ook maar niets. Ze moet die bak zien, helemaal gek worden en willen eten net als onze andere hond.

ze heeft naar mijn idee wel honger nu (krijgt nog maar 1 x per dag) graaft in het kleed om aandacht, komt zeuren..

wat doe ik.. zwichten??? en wat kvv ontdooien zodat ze maar gegeten heeft??
#1791759
Ja, ik ben snoeihard met dit soort dingen en ik zou dus niet buigen. Vis is natuurlijk een superleuke toevoeging maar er zijn best veel honden die het niet eten. Ik zou zeggen: dan maar geen vis en algen of visolie gaan geven (of veel wild, groenten, noten, etc. voor de omega vetzuren).
#1791771
Lizzy schreef: Ja, ik ben snoeihard met dit soort dingen en ik zou dus niet buigen. Vis is natuurlijk een superleuke toevoeging maar er zijn best veel honden die het niet eten. Ik zou zeggen: dan maar geen vis en algen of visolie gaan geven (of veel wild, groenten, noten, etc. voor de omega vetzuren).
Ben al harder dan ik was geloof mij.. want ze heeft al heel wat smaken gehad om maar uit te zoeken wat ze dan wel lust, soms 1 of 2 kleine hapjes en dan BLEH vies... rest over...

idd die omega vetzuren moet ze natuurlijk wel hebben! weer een nieuwe uitdaging erbij!

zou het verschil maken als ik een kvv neem waar vis in zit en iets van pens zodat die visgeur niet zo overheerst? ze staat nl van een afstand te snuiven en dan loopt ze weg!

Iemand ervaring?

(hmmm ze krijgt beetje kvv lam.....)
#1791793
Bien schreef: Ben al harder dan ik was geloof mij.. want ze heeft al heel wat smaken gehad om maar uit te zoeken wat ze dan wel lust, soms 1 of 2 kleine hapjes en dan BLEH vies... rest over...

idd die omega vetzuren moet ze natuurlijk wel hebben! weer een nieuwe uitdaging erbij!

zou het verschil maken als ik een kvv neem waar vis in zit en iets van pens zodat die visgeur niet zo overheerst? ze staat nl van een afstand te snuiven en dan loopt ze weg!

Iemand ervaring?

(hmmm ze krijgt beetje kvv lam.....)
Ja, op zich zijn die omega 3 vetzuren geen probleem hoor. Je voegt gewoon wat algen/visolie toe.

Je kunt het proberen, KVV met vis + pens. Ik geef je weinig kans met zo'n kritisch tiep maar je kunt het proberen.

Of ze een KVV hond kan zijn? Wat voor ras is ze eigenlijk?
#1791807
hmm stof tot nadenken.

tis een schapendoesje (kleintje... ) nu 10 maanden, barft sinds midden augustus (nooit super enthousiast op d'r bak afgevlogen... met kvv wel)

ken 4 andere doezen die met plezier barfen maar ook vis probleem, de oudste hier eet het wel met smaak.. maar dat is een vreetbeertje...
#1792208
Bien schreef: die kvv lam ging er in als zoete koek.............................

lijkt wel of ze geen plezier aan barf beleefd......
Heeft ze wel een goed gebit? Heeft ze daar misschien ergens last? Of is ze misschien een beetje lui? :angel:
#1792290
Lizzy schreef: Heeft ze wel een goed gebit? Heeft ze daar misschien ergens last? Of is ze misschien een beetje lui? :angel:
niets mis met d'r tandjes/gebit hoor! Pensstaafjes, gedroogde eendevoeten, gedroogd paardenvlees, gaat er goed in. alles gedroogd is ok ;-)

vanmorgen smuldier glutenvrij met 1 kippenek gegeven ging goed....

lui met eten misschien maar verder absoluut niet ;-)

we gaan deze week kvv met barf geven en kijken of ze het daarna wel weer eet.. je weet maar nooit.

Dank je wel Lizzy voor je feedback.
#1792398
Hier ook 1 waar ik geen vis in krijg, niet meer helaas want vroeger was ze er dol op. We hebben nu een rol makreel/pens in de vriezer liggen de we binnenkort gaan proberen maar we hebben eigenlijk weinig hoop want verse makreel had ze al vrij vroeg afgezworen :-[. Stom genoeg eet ze wél snippers gedroogde zalm, dus binnenkort ga ik proberen of ik daar nog iets mee kan.
#1792407
Alba schreef: Hier ook 1 waar ik geen vis in krijg, niet meer helaas want vroeger was ze er dol op. We hebben nu een rol makreel/pens in de vriezer liggen de we binnenkort gaan proberen maar we hebben eigenlijk weinig hoop want verse makreel had ze al vrij vroeg afgezworen :-[. Stom genoeg eet ze wél snippers gedroogde zalm, dus binnenkort ga ik proberen of ik daar nog iets mee kan.
gek is dat he... eerst ging het hier wel.... bij die kleine... rare monsters ;-)
#1792536
Misschien lust ze onderweg of bij training wel Henne zalmsnacks 85% ?
Ik ken geen hond die daar z'n neus voor ophaalt (en heb wat kieskeurige eters 'aan tafel' gehad :biggrin2:)
Deze zalmkoekjes bevatten 85% zalm en barst dus ook van de omega's :)
Hondenshop.nl heeft dit weekend 10% korting.
#1792540
Parelridder schreef: Misschien lust ze onderweg of bij training wel Henne zalmsnacks 85% ?
Ik ken geen hond die daar z'n neus voor ophaalt (en heb wat kieskeurige eters 'aan tafel' gehad :biggrin2:)
Deze zalmkoekjes bevatten 85% zalm en barst dus ook van de omega's :)
Hondenshop.nl heeft dit weekend 10% korting.
Hele goeie, maar ze krijgt al gedroogde zalmhuiden van fish4dogs ;-) en die vind ze heerlijk!!!

maar denk niet dat ze op die manier genoeg omega 3 binnenkrijgt of wel???

in de zalmkoekjes van Henne zitten granen zover ik weer, die wil ik ze dan liever niet geven... kan ze hier 25 km verderop kopen ;-)

dank dank dank voor de tip!!
#1792554
Nee hoor, geen granen ;) 't Is 100% vis, waarvan 85% zalm en de rest vismeel.
Als je uit gaat van dat ze anders misschien een pond vis zou eten in de week en gedroogd altijd maar ongeveer een derde overblijft van het vers-gewicht, dan is het (hier) gemakkelijk om op die manier genoeg vis binnen te krijgen.
#1792581
Parelridder schreef: Nee hoor, geen granen ;) 't Is 100% vis, waarvan 85% zalm en de rest vismeel.
Als je uit gaat van dat ze anders misschien een pond vis zou eten in de week en gedroogd altijd maar ongeveer een derde overblijft van het vers-gewicht, dan is het (hier) gemakkelijk om op die manier genoeg vis binnen te krijgen.
he maar dat wist ik niet, dan hebben we het niet over dezelfde henne snoeppies.. ik zal een kijken bij hondenshop.

een pond... hi hi hi tis maar een hondenmonster van net 10 kg.. wordt nog wel wat meer... denk dat ze zo'n 300 gram vis zou eten ongedroogd... hmmm zal d'r eens over denken voordat ik visolie koop. dank je wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door