Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1776150
ik wil bij herby wat patrijs karkas gaan bestellen.
heeft iemand ervaring wat hardheid betreft en zijn de karkassen goed bevleesd? :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#1776188
Ik vind ze relatief hard, dwz harder dan eend maar iets zachter dan haas; alle organen zitten er nog in, ook de maag en darmen. Ze zijn matig bevleesd.  ;)
Door lianneke
#1776189
ik heb ze wel eens besteld, wat ik kreeg waren goed bevleesde pootjes, niet zo groot.
Onze Leonberger slikte ze heel door.
Het waren beslist geen karkasjes, mar misschien is dat nu anders.

lianne
Door Too
#1776333
Ik ben helemaal pro-patrijskarkasjes  :D,
ze zijn prachtig : compleet zonder de filetjes [er zit dus ook nog al t orgaan in] en qua hardheid ideaal voor de katten -zachter dan konijn en eend, harder dan kwartel-

In eerste instantie was ik wat teleurgesteld dat de boutjes er niet meer waren [dat was zo makkelijk portioneren ;)] maar dit is een super alternatief [vind ik]

PS je woont toch in Arnhem? Als t je niet bevalt kom ik ze graag overnemen
[zolang t om een beetje -2kg max- gaat, de vries is nl niet groter]  ;)
Laatst gewijzigd door Too op za 02 okt 2010, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door robbiekomvoor
#1776711
Too schreef: Ik ben helemaal pro-patrijskarkasjes  :D,
ze zijn prachtig : compleet zonder de filetjes [er zit dus ook nog al t orgaan in] en qua hardheid ideaal voor de katten -zachter dan konijn en eend, harder dan kwartel-

In eerste instantie was ik wat teleurgesteld dat de boutjes er niet meer waren [dat was zo makkelijk portioneren ;)] maar dit is een super alternatief [vind ik]

PS je woont toch in Arnhem? Als t je niet bevalt kom ik ze graag overnemen
[zolang t om een beetje -2kg max- gaat, de vries is nl niet groter]  ;)
goed.ik bestel 2 kilo :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1776713
Yep ik heb ze vorige maand besteld, echt boterzachte patrijsjes.
Kon ze met de keukenschaar doorknippen.
Alleen vielen ze niet in de smaak hier bij de honden  >:(
Door Too
#1777462
robbiekomvoor schreef: goed.ik bestel 2 kilo :biggrin2:
Ik hoor  t wel als je er van af wilt  ;)
Door Hetty_
#1777545
Hier nog een die het niet eet.  >:(
Aleen als ik ze fijn maak in de blender en er van alles doorheen gooi gaat het er in. (Met lange tanden :-X)
Ik heb er nog een paar en die zal ze eten ook.  :P 
Gebruikersavatar
Door pike
#1779162
Hetty 1 schreef: Hier nog een die het niet eet.  >:(
Aleen als ik ze fijn maak in de blender en er van alles doorheen gooi gaat het er in. (Met lange tanden :-X)
Ik heb er nog een paar en die zal ze eten ook.  :P 
Armagnac vind ze lekker  :D maar hij laat altijd (een deel van) de orgaantjes liggen.
Pike en Duc vinden het maar zozo  ::)
Door Too
#1779280
Dat van orgaan zat ik ook te bedenken, orgaan en [dus] ook darm zit er nog in.. als je blendert zit die pruttel ook door de prak
Omdat ik toch moet knippen trek ik t darmpje eruit en waar nodig spoel ik een beetje, de eerste keer werd er nl ook een beetje moeilijk gedaan
Overigens laat de dikkerd t maagje liggen dat mag een ander opruimen
Gebruikersavatar
Door pike
#1779464
Too schreef: Dat van orgaan zat ik ook te bedenken, orgaan en [dus] ook darm zit er nog in.. als je blendert zit die pruttel ook door de prak
Omdat ik toch moet knippen trek ik t darmpje eruit en waar nodig spoel ik een beetje, de eerste keer werd er nl ook een beetje moeilijk gedaan
Overigens laat de dikkerd t maagje liggen dat mag een ander opruimen
Wist niet dat je karkasjes in de blender kon doen  ???

Maar ik haal maag en darmen er ook altijd uit (evenals bij fazant) en spoel de karkasjes dan even onder de kraan. Anders lust zelfs Armagnac ze niet. De boutjes die ik voorheen had vonden ze allemaal erg lekker, dus het is niet de soort op zich die hen tegenstaat. Het ligt puur aan de ingewanden. Armagnac peutert hartje e.d. eruit en laat dat liggen, maar schrokop Pike is niet zo van het miniscule gepeuter. Die kraakt één keer en dan moet het doorgeslikt. Maar dan bijt hij door de orgaantjes en dat vindt hij vies dus laat hij het hele karkasje liggen. Bij hem moet dus alles eruit, dan eet hij het. Duc reageert er wisselend op. Soms wel, soms niet.  Omdat ik geen zin heb in gemuts, en ook geen zin heb om tijd te steken in het leegpeuteren van die kleine karkasjes, geef ik ze enkel nog aan Armagnac.
Door Hetty_
#1779930
pike schreef: Wist niet dat je karkasjes in de blender kon doen  ???
Ja hoor, doe ik wel.  ;)

Eerst haal ik het orgaan eruit, gooi maag en darmen weg, spoel het karkas onder de kraan en knip het in stukjes en doe de rest van het orgaan weer bij de stukjes karkas.
Dan in de blender met ei, yoghurt of kwark en/of een beetje rundergehakt.
En dan eet madam het eindelijk.  >:(

Wat ik nog aan voorraad heb maak ik op deze manier op, maar daarna gaat er iets anders op het menu.  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1780121
Hetty 1 schreef: Ja hoor, doe ik wel.  ;)

Eerst haal ik het orgaan eruit, gooi maag en darmen weg, spoel het karkas onder de kraan en knip het in stukjes en doe de rest van het orgaan weer bij de stukjes karkas.
Dan in de blender met ei, yoghurt of kwark en/of een beetje rundergehakt.
En dan eet madam het eindelijk.   >:(

Wat ik nog aan voorraad heb maak ik op deze manier op, maar daarna gaat er iets anders op het menu.  :)
Jeeeemig. En dan vind ik het al een gedoe dat ik darmen en maag eruit moet halen  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door