Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1773873
Ik had/heb de muskaatpompoen voor Bas. Die hebben ze hier bij de groenteboer. Ik moet zeggen: ik vind het echt wel helpen bij dunnere ontlasting, Bas vindt het heerlijk, hij verdraagt het erg goed, en wij hebben ook nieuwe groente ontdekt (door de pasta gedaan, geroosterd)!
Ik blij dat ik hier die tip heb gekregen!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1773916
202Spots schreef: De grote pompoen in stukken snijden, de ingewanden en de pitten er uit halen, de stukken ong,6-8 min koken
dan haal ik de harde schil van de pompoen af en de rest pureren en met kleine beetjes tegelijk inpakken en invriezen.
1-2 eetlepels per dag met  diaree en of constipatie,'t  helpt voor alle twee.
effe kijken hoor, het werkt voor allebei, maar hier eentje met slappe ontlasting loop ik dan niet de kans dat het er gekker mee wordt?
Door 202Spots
#1774342
vanaalst schreef: effe kijken hoor, het werkt voor allebei, maar hier eentje met slappe ontlasting loop ik dan niet de kans dat het er gekker mee wordt?
Ja,losse poep word steviger,en TE harde poep word zachter  ;)
Ik gebruik trouwens alleed de echte pumpkin, de andere pompoenen werken misschien anders dan de pumpkin.
Afbeelding
Door hedwig
#1774439
Waarom schillen jullie de pompoen? Wat een werk. Ik doe dat nooit, pureer ze gewoon mee, wordt de soep nog mooier oranje. Maar ik heb een vraag over de pitten. Die schijnen goed te zijn als anti-wormenmiddel. Maar hoe geef je die? Ik heb ze gepureerd en ingevroren en geef ze daarvan af en toe een kwakje. Is dat de juiste methode?
Door 202Spots
#1774482
hedwig schreef: Waarom schillen jullie de pompoen? Wat een werk. Ik doe dat nooit, pureer ze gewoon mee, wordt de soep nog mooier oranje. Maar ik heb een vraag over de pitten. Die schijnen goed te zijn als anti-wormenmiddel. Maar hoe geef je die? Ik heb ze gepureerd en ingevroren en geef ze daarvan af en toe een kwakje. Is dat de juiste methode?
De pompoen schil is heel hard en verteerd niet, de pitten kan je makkelijker gepeld kopen want is onbegonnen werk om te pellen.
Ongepelde pitten of met pit en al malen is ook geen goed idee..
Door Mevroi Kruim
#1775057
Van pompoenschil ga ik enorm aan de race  :-X, die gaat er hier dus altijd af. Ik gooi de pompoen nog wel eens in stukken en zonder pitten in de oven, beetje olie erover tegen het aanbakken, wordt erg lekker en je haalt de schil er zo af.

De gewone oranje Hokkaido vind ik lekker maar de groene variant ook, en de boerpompoen is helemaal erg bijzonder.
Door hedwig
#1775646
Ik eet al jaren pompoen met schil en heb nergens last van, hoor. Als je hem pureert (en voor soep eerst gegaard) verteert hij heus zeker weten echt wel. Maar wat is er tegen het fijnmalen van de pitten???
Door 202Spots
#1775890
De pumpkin schil is  wax achtig en ik haal 't er dus wel af omdat 't niet verteerd.
De pitten zelf kan en moet je fijn malen zodat ze worden opgenomen, het pellen van de pitten is onbegonnen werk
en daarom kan je beter de grote groen pumpkinseeds kopen Afbeelding en deze malen.
Wanneer je de pumpkin pitten  met schil en al maald, dan heb je meer schil dan pit in de mengsel
en dat kan je vergelijken om pinda's met dop te malen en dat aan je hond geven...'t is meer dop/schil als vulling.
Laatst gewijzigd door mahuni op za 02 okt 2010, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door saluki
#1781118
ik heb een leuk boekje met recepten met pompoen het heet ...... de pompoen :D isbn 3-8290-1642-5 van Konemann Arneo Nizolli.
daar staan ook veel soorten in en hoe ze smaken.  wij hebben al veel recepten gemaakt.
Door Nynke
#1781499
saluki schreef: ik heb een leuk boekje met recepten met pompoen het heet ...... de pompoen :D isbn 3-8290-1642-5 van Konemann Arneo Nizolli.
daar staan ook veel soorten in en hoe ze smaken.  wij hebben al veel recepten gemaakt.
ik heb hem meteen gereserveerd bij de bibliotheek  :D :D :D :D
Door Irish
#1784956
Beide hondjes vinden de pompoen hier echt super lekker!
Ik had hem alleen wat te lang gekookt (tijd vergeten  :-[) dus toen ik de schil eraf wilde halen wasie al redelijk zacht..
Overigens viel me het tegen hoeveel je van 1 pompoen krijgt, ik had een kleintje gekocht van nog geen kilo als ik het me goed herinner bij de bio winkel en ik kreeg net 1 zo'n silicone bakje voor ijsblokjes vol. Wellicht lukt dat aan mijn centrifuge, ga ze volgende keer is in de blender gooien, kijken of dat beter werkt :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door