Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1764147
Zelf maak ik de mix met een staafmixer. Het is even wat werk inderdaad maar ik heb dan genoeg voor toch zo'n weekje aan groenten. Meer maak ik eigenlijk nooit. Wanneer de staafmixer het niet meer doet denk ik nog eens na over zo'n mooi apparaat, een keukenmachine denk ik dan aan. Voor mezelf maak ik eigenlijk nooit sapjes en dus vind ik het zonde om voor de mix alleen een sapcentrifuge aan te schaffen.
#1764169
HannekeKjell schreef: Ik heb deze http://www.kieskeurig.nl/sapcentrifuge/philips/hr1861/306942/
Echt een super apparaat met grote vulopening.
Harde groenten zijn geen enkel probleem.
Ik maak in 10-15 minuten een groentenmix voor 3 weken.
Alle losse onderdelen mogen in de vaatwasser.
Deze sapcentrifuge heb ik ook (voor mijn verjaardag gekregen, dus eigenlijk voor mezelf). Ik hem de laatste keer gebruikt voor de groentenmix, maar ik moest erna toch nog wel de staafmixer doorheen halen. Sommige stukken pulp schieten zo snel door de centrifuge dat niet goed gepureerd worden. Ik vind alles meteen met de staafmixer pureren toch makkelijker.
Hoe doe jij dat Hanneke?
#1765138
Daphne&Jayden schreef: Deze sapcentrifuge heb ik ook (voor mijn verjaardag gekregen, dus eigenlijk voor mezelf). Ik hem de laatste keer gebruikt voor de groentenmix, maar ik moest erna toch nog wel de staafmixer doorheen halen. Sommige stukken pulp schieten zo snel door de centrifuge dat niet goed gepureerd worden. Ik vind alles meteen met de staafmixer pureren toch makkelijker.
Hoe doe jij dat Hanneke?
Mmm ik kan niet zeggen dat er zoveel stukken door schieten, af en toe een klein stukje, maar dat laat ik zo.
Zo zien de mixen eruit die ik daarmee gemaakt heb:

Afbeelding
Hier zie je nog wat stukjes spinazie zitten, maar dat zat er behoorlijk wat in en verreweg het meeste was gewoon gepureerd.
Afbeelding
Hier zie je nog wat stukjes wortel zitten.
Deze keer had ik voorgesneden wortel gebruikt (van die sprietjes zeg maar) en daarvan is ook een beetje erdoor geschoten.
Normaal gebruik ik hele winterpeen en daar zijn geen stukjes van terug te vinden.
Door Nyncke
#1765299
Ik doe het nu met de blender/ smoothieapparaat, doe er dan wat vocht bij omdat die het anders niet aankan ...

Vraagje:
Zit zelf meer te vlassen op een keukenmachine ( gebruik die dan nl ook voor mezelf )
Wat is het voordeel van een sapcentrifuge boven een keukenmachine?
#1765675
HannekeKjell schreef: Mmm ik kan niet zeggen dat er zoveel stukken door schieten, af en toe een klein stukje, maar dat laat ik zo.
Zo zien de mixen eruit die ik daarmee gemaakt heb:

Afbeelding
Hier zie je nog wat stukjes spinazie zitten, maar dat zat er behoorlijk wat in en verreweg het meeste was gewoon gepureerd.
Afbeelding
Hier zie je nog wat stukjes wortel zitten.
Deze keer had ik voorgesneden wortel gebruikt (van die sprietjes zeg maar) en daarvan is ook een beetje erdoor geschoten.
Normaal gebruik ik hele winterpeen en daar zijn geen stukjes van terug te vinden.
Het is bij voornamelijk het laatste stuk van bijvoorbeeld een courgette wat er dan door heen schiet. Bij paksoi precies eender zo.
Als ik voor mezelf sap maak, gebeurt dat ook wel, maar dan gebruik ik de pulp toch niet.
Mijn mix zag er ook ongeveer zo uit, maar met een paar grote stukken erin, dus had ik nog wel de staafmixer nodig. Misschien ligt het ook wel aan welke groenten je gebruikt. Volgende keer zal ik anders eerst de machine uitzetten voordat ik er het volgende in doe. Alfalfa, kiemmix en tauge vind ik ook niet zo'n hit om er met de machine door heen te doen.
#1765684
Nyncke schreef: Vraagje:
Zit zelf meer te vlassen op een keukenmachine ( gebruik die dan nl ook voor mezelf )
Wat is het voordeel van een sapcentrifuge boven een keukenmachine?
Ik gebruik ze alle twee,maar als ik er 1 moet kiezen, dan ga ik voor de keukenmachien omdat ik daar alles in kan gooien.
De sapper is gewelding voor hardere groentes,maar ik ben altijd aan 't vechten met de bladgroentes.
De keukenmachien doet alles.
#1765711
202Spots schreef: Ik gebruik ze alle twee,maar als ik er 1 moet kiezen, dan ga ik voor de keukenmachien omdat ik daar alles in kan gooien.
De sapper is gewelding voor hardere groentes,maar ik ben altijd aan 't vechten met de bladgroentes.
De keukenmachien doet alles.
Dat heb ik dus ook, die schieten er heel snel door heen en dan kan alsnog die staafmixer er door.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door