Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yvon49
#1758239
Even een vraagje: Quini is haar hele leven al dol op vis geweest, kan het kwaad als ik meer vis geef en minder spiervlees?
Op dit moment staat haar bakje orgaanvlees onaangeroerd in de keuken. Als ik het weghaal mag ik haar vanavond dan haar kippennekken geven of moet ik het orgaan terug zetten.
Zijn dus twee vragen. ;D
Door **Jolanda**
#1758248
Gewoon het orgaan weer aanbieden en als ze dat op heeft de rest ;) Ze zal met de tijd wel leren haar portie op te eten omdat ze het anders toch nog een keer voorgezet krijgt ;)

Volgens mij mag je wel wat vaker vis voeren, maar meer dan 2x per week zal ik zelf niet doen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1758338
Als je vis geeft zou ik wel kiezen voor vette vis, witvis voegt niet zoveel toe aan je menu.
2x in de week lijkt me ook max. het blijven vleeseters  ;)

Orgaan is wel belangrijk om te eten, dus ik zou haar leren dat gewoon op te eten en dan krijgt ze daarna bv wat anders wat ze wel lekkerder vindt.
In het begin kun je het orgaanvlees ook even wat aanbakken of marineren in pens om het wat aantrekkelijker te maken.
Door Lizzy
#1758723
Ik zou ook niet vaker dan 1 a 2 keer per week vis voeren. Het bevat gewoon niet de vitamines die de hond nodig heeft en die wel in vlees zitten.
Gebruikersavatar
Door pike
#1758897
Ik denk ook dat je zeker wel (zoogdier)vlees moet geven i.v.m. mineralen en vitaminen die niet in vis zitten.
't Is wel leuk om te horen dat er ook honden zijn die gek op vis zijn  :D
Maar, ik zouwel het orgaanvlees opnieuw aanbieden en maar even wachten met de kippenekken. Als ze het opeet kan je als "toetje" altijd nog de kippenekken geven. En anders pech gehad. Zo geef ik hier altijd als eerste de zalmkop of de sardientjes of makreel. Pas als dat op is krijgen ze de rest van hun eten, want anders eten ze eerst wat ze lekker vinden en laten ze de vis(kop) staan. Daarbij zet ik ze ook nog bij elkaar (normaal eten ze gescheiden). En als ze dan niets anders dan enkel vis voorgeschoteld krijgen, gaan ze eerst bij de ander kijken wat die gekregen heeft: oh bah die heeft ook vis, nou dan maar gauw de eigen vis opeten  :biggrin2:
Door yvon49
#1758905
sorry was niet helemaal duidelijk met mijn vraag over orgaan. ze lust wel hart en nier en maagjes maar ze lust geen PENS. en laat dat nou de helft van het orgaanvlees zijn.
iemand nog een advies hierover?
Door Migudu
#1758969
[quote="TMG1961"]
Kan het verkeerd hebben, maar zou je dan niet boekmaag kunnen geven ipv pens?
[/quote]

Dat zou ik idd ook proberen.
Wel apart, of niet..een hond die geen pens lust?
Van geen enkel dier?

Groetjes,
Gerda
Door yvon49
#1758987
heb tot nu toe runderpens gegeven. heel soms eet ze het als ik het helemaal omspoel. maar misschien lust ze wel kalfspens. zal er eens achteraan gaan.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1759105
Zou het wel proberen of ze miss wel lamspens, geitenpens of miss wel biologische runderpens eet.
Je kunt best wel de hoeveelheid wat naar beneden brengen, bv 10% hart, lever, nier en maagjes en dan 5% pens.
Volgens mij is er ook geen man overboort als ze uiteindelijk helemaal geen pens lust, maar ik weet dat niet 100% zeker, miss dat iemand die wat meer ervaren is met barfen dat wel weet?

Gek ding dat ze geen pens lust  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1759213
[quote="May Linn"]
Zou het wel proberen of ze miss wel lamspens, geitenpens of miss wel biologische runderpens eet.
Je kunt best wel de hoeveelheid wat naar beneden brengen, bv 10% hart, lever, nier en maagjes en dan 5% pens.
Volgens mij is er ook geen man overboort als ze uiteindelijk helemaal geen pens lust, maar ik weet dat niet 100% zeker, miss dat iemand die wat meer ervaren is met barfen dat wel weet?

Gek ding dat ze geen pens lust  :biggrin2:
[/quote]

Nee dat denk ik eigenlijk ook niet. Pens is toch vooral belangrijk vanwege de bacterieën, maar ook via andere wegen krijgen honden bacterieën binnen. Rauw vlees op zich, vooral als het wat rijper is bevat bacterieën, de grond waarvan ze eten bevat bacterieën. Mest die ze (al dan niet met toestemming  ::) naar binnen werken bevat bacterieën.
Maar behalve rund kan je idd nog lamspens proberen, of gemalen pens; zeker voor beginnende barfhonden is er een groot verschil tussen een grote lap/lapje en gemalen vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door