Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door barjas
#1757170
ik krijg komende week een hele gans , Maar Hoe geef ik die aan m'n dogs.. Ik wil ze zonder veer geven wie kan mij tips en advies geven.
Door Xada
#1757191
Als je de gans hebt, moet je alle veren eraf plukken. Dat wil makkelijker als je hem een paar minuten in kokend water hebt gelegd. Als je er ook nog een klein scheutje afwasmiddel in gedaan hebt, heb je beter grip op de veren omdat het vet er dan af gaat. Zelf heb ik ook altijd een bak met koud water om iedere keer de veren van mijn vingers te wassen.
Daarna in stukken verdelen. Zelf maak ik altijd eerst de buik open en haal daar alle ingewanden uit. Als je de darm heel wilt houden moet je ook de cloaca eruit knippen. Zelf doe ik alles met een speciale schaar. De ingewanden hou ik apart om later te voeren. Verder verdeel je de gans in stukken die je wilt hebben. Ik doe alles met een speciale wildschaar, dat vind ik het handigst.
Succes!
Door dancingdaydream
#1757358
Afwasmiddel? is dat niet heel slecht als de hond het daarna op moet eten?

Citroensap werkt ook tegen vet, zou dat niet ook kunnen?
Door Xada
#1759506
[quote="dancingdaydream"]
Afwasmiddel? is dat niet heel slecht als de hond het daarna op moet eten?

Citroensap werkt ook tegen vet, zou dat niet ook kunnen?
[/quote]

Het afwasmiddel doe je door het hete water en dat is niet slecht voor een hond, omdat hij daar niets van binnen krijgt. Na het plukken (de vogel is dan nog heel) spoel je de vogel toch af, dus is alle afwasmiddel verdwenen. Maar als je liever citroensap gebruikt, oid dat niet giftig is of in de huid trekt, is dat natuurlijk ook goed. Als ik een kip voor mezelf slacht doe ik het net als bij de honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door