Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door minoes
#1756511
even een vraagje.
ten eerste vind ik het nog best latsig een barfmenu te maken,maar iedere keer word ik ietsje wijzer hier.
mijn vraagje is eigenlijk is het beter om vis te mixen met vlees of kip enzo of eendenmix met kippenkarkas.
in alle vlees zit wel bot alleen ik weet het nog niet of het in de vleesmix zit moet ik even na kijken als ik nieuwe haal.
#1756527
ik voer eigenlijk van alles bij elkaar: in een maaltijd zitten vaak verschillende diersoorten

Ik weet dat er sommige zijn die vinden dat je maar een diersoort per maaltijd mag geven. Was iets met dezelfde eiwitstructuur en vertering volgens mij...maar ik heb die van ons nog nooit horen klagen ;D

en je hoeft het niet echt te mixen denk ik, want het komt toch wel door elkaar in de maag
of hoe bedoel je dat mixen: ergens doorheen doen of zo? KVv met wat losse kippennekken oid.
Kipkarkas kan je ook zo geven als er geoeg vlees op zit: alleen kippennekken geven kan wat harde ontlasting geven dus als je dat mixt met vleesmix (zonder bot) dan moet dat ook goed gaan als je dat zo bedoeld
#1756659
dan zou ik eerst eens uitvogelen wat er al door die mixen zit? Ik weet dat er al in veel KVV's veel kip zit dus zou ik zelf al geen kip bijvoeren.
En kijk maar eens eerst na of er niet al bot doorheen is verwerkt anders kloppen je percentages ook niet meer.
Je schrijft namelijk dat je barfmenu's aan het maken bent, en dat is dus zelf samenstellen en geen vleesmixen o.i.d
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door