Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nicole en de woefkes
#1751681
ik hoor hier veel mensen praten over het knippen, zagen en hakken van het vlees en botten. nu wil ik binnen kort gaan beginnen met barf voeren, maar wat voor materialen moet ik aan schaffen?  en met welke hulpmiddelen moet ik bepaalden vlees en bot soorten knippen, zagen of hakken?

en ik hoor ook dat sommige mensen het bij de slager halen, kun je dat dan bij iedere slager halen?  (wij hebben voor zo ver ik weet alleen maar een keur slager, en weet niet of die dat verkoopt) ik zat er zelf aan te denken om te bestellen bij lupa, maar ja daar kan ik het niet laten zagen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1751702
Ik gebruik alleen een hakmes van de ikea en een soort wildschaar ook van de ikea.

Hakmes voor de zalmkoppen en wildschaar voor parelhoen als ze te groot zijn.

Verder een vleesmes als ik spiervlees kleiner moet maken.

Een keurslager is wel prijzig hoor.

Je kan ook soms in supermarkten vlees kopen,soms is gehakt goedkoop en dan vraag je of het ongemalen mag kopen.


Je kan bij Lupa aardig wat inslaan en redelijk geprijsd.
Je kan ook meedoen met andere leden van het barfforum,staat vaak genoeg een oproepje zodat je geen bezorgkosten hoeft te betalen.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1751703
Ik heb op dit forum de 'snoeischaartest' geleerd: als je het bot met een snoeischaar kunt doorknippen dan kan je het aan je hond geven.
De karkassen die ik totnutoe hebben gehad kreeg ik prima doormidden op deze manier.

succes ermee!

Judith
Door Eranthe
#1751706
Een hakbijltje. De mijne komt uit een messenset en een vleeshamer kan heel handig zijn. Verder maak ik gebruik van goede vleesmessen.
Door Mevroi Kruim
#1751762
Snoeischaar van Wolf, een paar heule scherpe messen en een goeie messenslijper.
Vleesbijltje maar dat werkte niet  >:( keukenbijl, die doet het wel  ::)
Door pallas
#1751770
Hier ook een goeie snoeischaar en wat scherpe messen en nog een stevige schaar. Daar krijg ik alles mee klein. Ik geef over het algemeen ook geen harde ribben of botten en een karkas kan je makkelijk aan met een snoeischaar.

Ga eens opzoek in dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 825.0.html of er adressen in jouw buurt zijn. Veel leveranciers brengen je barfspul tegen een kleine vergoeding aan huis. Zeker als je met nog een paar anderen kan bestellen is dat ideaal als je net begint.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1751788
Ik ben getrouwd met mijn snoeischaar, vleesmes en gewone scherpe keukenschaar  :biggrin2:
Eigenlijk alles krijg ik daarmee in de goede portie's.
Een vleesbijltje hebben we ook nog, voor lamskoppen bv.
Idd wat Judith zegt, als je met de snoeischaar niet door het bot komt is het ws te hard.
Uitzonderingen voor ervaren barfers zijn lamskop, lamsnek.

Lupa is trouwens een prima leverancier!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1751789
ik ga met pallas mee. Eigenlijk hak en zaag ik niets
Ene stuk is wat groter als de ander en dat gaat naar meneer Didge die dan de volgende dag wat minder krijgt.
Na bijna 5 jaar rauw voeren weet ik wel wat mijn honden weg krijgen en wat niet
Bij Lupa is ook veel te overleggen hoor
Grote lappen vlees bewerk ik met een scherp mes, en voor de rest mogen de honden het werk doen ;)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1751936
nicole en de kooikers schreef: owke dan moet ik maar eens naar de ikea :P
*Marga* schreef: Ik gebruik alleen een hakmes van de ikea en een soort wildschaar ook van de ikea.
Da's mooi voor mijn bonus: ik werk bij IKEA  :D!
Door Nadia
#1751940
En een weegschaaltje heb je nodig. Diepvrieszakjes (of bakjes) en een grote vriezer!
Door **Jolanda**
#1751952
Om te barfen heb ik:
- 1 grote vrieskist
- 1 koelkast om het vlees in te ontdooien en deze heeft een extra vriesvak
- een gewone schaar om vlees en pens op maat te knippen
- een digitale weegschaal (die ik kwijt ben en waarvan de batterij leeg is :-[)
- heel veel diepvrieszakjes en oude drankpakken om vlees in te bewaren
- 3 honden om alles op te eten :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door