Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1752300
Migudu schreef: Dan kan ik misschien toch weer beter 2 maaltijden per dag gaan voeren?
Vind 1700/1800 gram veel ineens, en hij ook... :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Daarom zei ik al; je kunt ook 1x per week een extra maaltijd geven. ;)

Je geeft nu tussen de 1200gr en 1500gr. Als je dan 1350gr (gemiddelde) per week extra geeft komt dat neer op (1350:7= )192gr, dus zeg maar 200gr extra per dag ;) Dus dan zit je al op 1700gr per dag....alleen duw je dat dan in 1 extra complete maaltijd ;)

Of heb je het nu over de winterperiode? ??? Dan zou je best tegen die tijd extra andere porties maken, dan geef je smorgens het extra en savonds de gewone maaltijd ;)
Door Migudu
#1752320
Ik maak geen porties, ik trek wat uit de vriezer.
Omdat hij ook heel veel buiten is in de winter, heb ik nu toch een menu gemaakt voor 2,5% ipv 2%.
Ben het nu aan het opschrijven, ga hem gewoon iets meer voeren, maar in een maaltijd, dat lukt wel.
Dank voor alle tips hoor!

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1752326
10 Diersoorten is wel genoeg he... ;D ;D ;D ;D

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1752330
Het is niet te geloven, hij eet bijna gevarieerder dan ik... ::)
Door **Jolanda**
#1752340
Maar dan vergeet je vast ook wel eens eten voor jezelf uit de vriezer te halen terwijl je voor de hond trikt iedere dag wat uit de vriezer haald....of niet? ::)

Hier is dat dus in ieder geval wel zo, ik vergeet standaard vlees voor ons zelf uit de vriezer te halen en kan het ook nooit benoemen als het bevroren is (soms ook niet als het ontdooit is ::) :-[ ) maar het vlees voor de honden weet ik precies :D :biggrin2:
Door Migudu
#1752343
Jol schreef: Maar dan vergeet je vast ook wel eens eten voor jezelf uit de vriezer te halen terwijl je voor de hond trikt iedere dag wat uit de vriezer haald....of niet? ::)

Hier is dat dus in ieder geval wel zo, ik vergeet standaard vlees voor ons zelf uit de vriezer te halen en kan het ook nooit benoemen als het bevroren is (soms ook niet als het ontdooit is ::) :-[ ) maar het vlees voor de honden weet ik precies :D :biggrin2:
Mijn man doet ons eten, ik dat van de hond... ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1752357
Mijn man doet ons eten, ik dat van de hond... 

:o :o sow waar kun je die krijgen............. mazzelaar :biggrin2:
Door Anthraciet
#1752367
Migudu schreef: Mijn man doet ons eten, ik dat van de hond... ;D ;D ;D

Hier net zo! :D

Maar meestal haalt hij het pas uit de vriezer als ik ook thuis ben, zodat ik kan mee-identificeren ;D
Door Migudu
#1752373
Om verwarring te voorkomen hebben wij vier vriezers/vakken...een voor ons..
En ik schrijf echt alles op de zakjes voer, want ik wil liever geen gebakken pens...

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1752374
lauraV schreef: Mijn man doet ons eten, ik dat van de hond...   

:o :o sow waar kun je die krijgen............. mazzelaar :biggrin2:
Gevonden, op het werk, bijna 9 jaar geleden.. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door **Jolanda**
#1752376
Migudu schreef: Om verwarring te voorkomen hebben wij vier vriezers/vakken...een voor ons..
En ik schrijf echt alles op de zakjes voer, want ik wil liever geen gebakken pens...

Groetjes,
Gerda
Oh dus hij is ook niet goed in identificeren!? Nee, ik zal nooit vlees voor de honden voor onszelf uit kunnen leggen, dat verschil zou ik nog wel zien.
Ik kan wel het verschil tussen varkens, rund of kip zien, maar wát precies is bij varkens en rund vaak een verrassing nadat het ontdooit is :D
Migudu schreef: Gevonden, op het werk, bijna 9 jaar geleden.. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Wat je vind mag je houden he ;) :D ;D
Door Migudu
#1752379
Jol schreef: Oh dus hij is ook niet goed in identificeren!? Nee, ik zal nooit vlees voor de honden voor onszelf uit kunnen leggen, dat verschil zou ik nog wel zien.
Ik kan wel het verschil tussen varkens, rund of kip zien, maar wát precies is bij varkens en rund vaak een verrassing nadat het ontdooit is :D
Wat je vind mag je houden he ;) :D ;D
Het ligt in principe niet doorelkaar, hondenvlees en mensenvlees, maar soms...dan heb je ruimtegebrek :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door