Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1743881
Jasmin schreef: Sorry, Lupa? Herby? Ik ben een beginnende barfer dus dat zegt me niks. Ik heb nog eens bij de barfadressen bij mij in de buurt gekeken, maar op een Islamitische slager die alleen kip heeft na zit er niets bij mij in de buurt.
Veel leveranciers zoals lupa en Herby leveren bij je thuis af. Als je veel besteld is het afleveren gratis en anders betaal je er een standaard bedrag voor.
Voor dat bedrag kan ik al niet heen en weer rijden, en zeker de eerste jaren vond ik het echt fijn dat ik bijna alles bij hun kon bestellen.
Ik denk dat je echt niet hoger hoeft te komen dan 3 euro de kilo voor barfvlees.
#1743883
http://www.herbyvers.nl

http://www.lupa-diervoeding.nl/index_be ... ge4410.htm

http://www.richardversvoeding.nl/

Bij clazing in zevenhuizen bijvoorbeeld
Hele kuikens: 1.85    ( 12 kg in doos)(1200 gram)

Poot: 1.23   ( 10 kg per doos)

Poot zonder rug: 1.58        ( 10 kg per doos)

Drumsticks:    1.85          ( 10 kg per doos)

Borstkap:   2.53    ( 10 kg per doos)

Vleugel zonder punt:  1.70    ( 10 kg per doos)

Vleugel plat: 1.70   ( 10 kg per doos)

Vleugel dik: 2.10   ( 10 kg per doos)

Karbonade zonder rug:    1.55     ( 10 kg per doos)

Maag:    1.60     ( 5 kg per doos)

Lever:   1.60   ( 5 kg per doos)

Hart:     1.60     ( 5 kg per doos)

Nekken:   0.60    ( 10 kg per doos)

Rug:    0.60  ( 10 kg per doos)

Kipfilet   3.74   ( 5 kg per doos)

Dijenvlees:  3.10     ( 10 kg per doos)

Kipshoarma:   4.40    ( per 1 kg verpakt, gekruid, diepvries)

Soepkip klein:    1.75   ( 10 stuks in doos)

Soepkip groot    1.90    ( 4 stuks in doos)

•   prijzen zijn per kg en exclusief BTW
•   dozenbelasting   0.06 per doos


Vaak kan je met anderen mee bestellen als je niet zoveel wilt bestellen en dan kom je vaak boven het bedrag uit zonder verzendkosten.
#1743981
Nou ik heb die sites es bekeken, veel variatie en lage prijzen, okee, maar toch heb ik me niet helemaal bekocht. hoor. Ik betaalde bijv. 3,65 per kilo voor mijn paardenvlees. Bij Lupa: 3,75, bij Herby 4,00
Mijn kwartels kostten 1,38 per stuk, 1,50 bij de barfleveranciers
Voor 1 kilo zalmkop/staart betaalde ik 1,00, bij Richard 1,25 in de aanbieding.

Tuurlijk koop je niet elke dag haasbiefstuk voor je hond, maar ik vond 12,70 per kilo best te doen voor een keertje.
#1743996
Paardenvlees kan je in Woubrugge ook halen voor 2.50 de kilo dacht ik.
en je kan ook paarden snijling kopen bij lupa dat kost 2.95 per kilo.


Zalmkoppen met graat krijg ik voor 50 cent per stuk bij de visboer.

Ik haal ook kippennekken voor 50 cent per kilo,kipkarkas 0.50 per kilo en parelhoen voor 1 euro op de markt, even van te voren bestellen.


Ik kom gemiddeld op 1.50 a  2 euro per kilo en jij ik dacht ruim 6 euro.
Geeft niks als je het kan betalen.


Maar als je langer barft dan kom je wel goedkopere adressen tegen.


Ligt er ook aan waar je woont.
Laatst gewijzigd door *Marga* op za 04 sep 2010, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1744009
Goedkoop vindt ik het niet, maar wel een hele nette prijs voor producten die je in de groothandel kan kopen!
Zeker het paard en kwartel is niet gek duur.
Even verder zoeken loont wel de moeite op de lange duur.
Zo ben ik nu zo'n gemiddelt 1,60 per kg kwijt en dat vindt ik nog leuk betaalbaar met 6 honden.
#1744206
Ik had 2 zalmkoppen en 1 staart, 1,5 kilo samen voor 1,50(+BTW) dus dat komt overeen met jouw visboer, Marga. Ik heb ze trouwens in porties van 200 gram staan te verdelen, dat valt nog niet mee, wat is dat glibberig zeg! En ik ben helemaal niet vies van vlees of vis schoonmaken, maar dat oog raak ik toch liever niet aan, brrrr  :D

Makro Delft, Too. Met BTW kwamen de kwartels op 1,46, en ze wogen zo'n 200 gr.

En wat zijn snijlingen? Heb die kreet al een paar keer zien staan, maar kan er nog niet achter komen wat het is.

Andere vraag: ik zag op de sites ook gemalen bot staan. Gebruiken jullie dat wel eens en wanneer? Ik kan me zo voorstellen als je eens een dag alleen vlees voert omdat het zo uitkomt, dat je dat dan door groente/kkv-prak kan doen of zo.
#1744312
Jasmin schreef: Het wordt door 2 van de drie genoemde leveranciers aangeboden. Zal dan toch wel goed zijn.

Of ergens goed voor zijn. Iemand?
T blote feit dat iets aangeboden wordt maakt t nog geen goed [of slecht] produkt  ;)
Je kunt t best gebruiken , hou  even t botpercentage in de gaten... voeg wel wat spier of orgaan toe anders heeft je hond ws knetterharde keutels
#1744329
Voor honden/katten welke niet meer botten kunnen kraken (door ouderdom, of wisselende tanden) kan gemalen bot een uitkomst zijn ja. Zelf zou ik dan alsnog zelf mn botjes malen. Maar gemak dient de mens.

Er worden vaak ook runderribben (gezaagd) aangeboden.. Deze zou ik om de dooie dood ook nooit niet geven..
#1744445
Ik maal idd meestal zelf voor Kruimel-zonder-tandjes.
Voor kwartels en paardenvlees is de Macro geen gek adres, de Sligro heeft vaak ook karkassen van haas of fazant voor redelijke prijzen, maar dan wel vaak rond de Kerst. Maar voor hetzelfde geld heb ik het verpakt en thuisbezorgd door Herby. Met 2 honden en 3 katten, en 2 aardige vriezers, kan ik voordelig groot inkopen en dan is Herby voor mij veel aantrekkelijker dan een Makro. Daarnaast nog wat adresjes voor nette kip, konijn, kopvlees en pens, af en toe parelhoen, voordelige zalmkoppen en -staarten alhier op de markt en ik kom een aardig eind zo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door